Βουτιά έως και 18% κατέγραψε η μετοχή της Puma την Παρασκευή, αφότου η γερμανική μάρκα αθλητικών ειδών ανακοίνωσε χειρότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις στο δεύτερο τρίμηνο και μείωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, σηματοδοτώντας τον αντίκτυπο των εμπορικών δασμών στις ΗΠΑ.
Σε μια προκαταρκτική ενημέρωση μετά το κλείσιμο των αγορών την Πέμπτη, η εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε ότι αναμένει πως οι πωλήσεις ολόκληρου του έτους θα μειωθούν κατά ένα χαμηλό διψήφιο ποσοστό φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψή της για αύξηση πωλήσεων στο χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο εύρος.
Η Puma δήλωσε επίσης ότι αναμένει να καταγράψει ζημίες από λειτουργικά κέρδη το 2025 – μια τεράστια απόκλιση από τα 445 εκατομμύρια ευρώ σε 525 εκατομμύρια ευρώ κέρδη που προέβλεπε πριν από την αξιολόγηση του αντίκτυπου των δασμών.
Πτώση 15% στη μετοχή της Puma
H μετοχή της εταιρείας μείωσε ελαφρώς τις απώλειες για να διαπραγματευτεί με πτώση 15% έως τις 9:26 π.μ. ώρα Λονδίνου.
«Εν μέσω της συνεχιζόμενης ασταθούς γεωπολιτικής και μακροοικονομικής αστάθειας, η Puma αναμένει ότι τόσο οι προκλήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο όσο και σε επίπεδο εταιρείας θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση το 2025», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
«Βασικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τη μειωμένη δυναμική του brand, τις μεταβολές στο μείγμα και την ποιότητα των καναλιών, τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών και τα αυξημένα επίπεδα αποθεμάτων», πρόσθεσε.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μειώνει τις εισαγωγές στις ΗΠΑ από την Κίνα και ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές από το τέταρτο τρίμηνο που ξεκινά τον Οκτώβριο, αλλά πρόσθεσε ότι εξακολουθεί να αναμένει πως οι αμερικανικοί δασμοί θα έχουν μετριασμένο αρνητικό αντίκτυπο στα ακαθάριστα κέρδη του 2025, ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Arthur Hoeld, ο οποίος διορίστηκε την 1η Ιουλίου για να αναγεννήσει το brand αθλητικών ειδών που αντιμετωπίζει προβλήματα, αναγνώρισε ωστόσο εσωτερικές αδυναμίες και δήλωσε ότι η εταιρεία πρέπει να εξετάσει την προσφορά προϊόντων της ως μέρος μιας ευρύτερης επαναφοράς της μάρκας.
«Εμείς ως εταιρεία πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά τους εαυτούς μας, τα αποτελέσματα που έχει δείξει η αγορά βασίζονται σαφώς στο ότι εμείς ως εταιρεία δεν ανταποκρινόμαστε στις δικές μας προσδοκίες», δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τα μέσα ενημέρωσης μετά τα αποτελέσματα.
Οι προκαταρκτικές πωλήσεις της Puma μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, σε συναλλαγματική προσαρμογή, στο δεύτερο τρίμηνο, στα 1,94 δισεκατομμύρια ευρώ, κάτω από τα 2,06 δισεκατομμύρια που εκτιμούσαν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της LSEG.
Τα τριμηνιαία προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη, εξαιρουμένων των έκτακτων εξόδων, κατέγραψαν ζημία 13,2 εκατομμυρίων ευρώ. Η Puma υπέστη έκτακτα έξοδα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που σχετίζονται με το πρόγραμμα οικονομικής αποδοτικότητας, ύψους 84,6 εκατομμυρίων ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο.
Η πτώση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην πτώση κατά 9% στη Βόρεια Αμερική και στις μειώσεις στην Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό.
Η τιμή της μετοχής της Puma έχει μειωθεί στο μισό μέχρι στιγμής φέτος, καθώς η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει εμπορικές πιέσεις και μειωμένη καταναλωτική ζήτηση στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά αθλητικών ειδών.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Μάιο ότι αναμένει αυξήσεις τιμών σε ολόκληρο τον κλάδο ως αποτέλεσμα των εμπορικών δασμών, αλλά σημείωσε ότι αναμένει ότι οι μάρκες με μεγαλύτερη κυριαρχία στις ΗΠΑ θα κάνουν το πρώτο βήμα στις ανατιμήσεις.