Επείγοντα μέτρα ζητά απο το Γάλλο υπουργό Μεταφορών η Ryanair για τις καθυστερήσεις που υπέστησαν πάνω απο 6 εκατομμύρια επιβάτες της.
Η εταιρεία κάλεσε τον Φιλίπ Ταμπαρό να λάβει επείγοντα μέτρα για τη μεταρρύθμιση της υπηρεσίας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC) της Γαλλίας καθώς -όπως υποστηρίζει – περισσότερες από 36.000 πτήσεις της Ryanair και πάνω από 6 εκατομμύρια επιβάτες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στο διάστημα απο την 1η Ιανουαρίου έως και της 22 Ιουλίου 2025, λόγω κακοδιαχείρισης από την ATC , υποστελέχωσης και απεργιών.
«Το ενενήντα τοις εκατό αυτών των καθυστερήσεων θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί», λέει η ιρλανδική Ryanair που παρουσίασε έναν πίνακα με τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν σε Γερμανία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία και Πορτογαλία στο διάστημα απο την αρχή του έτους έως και τις 22 Ιουλίου.

Πηγή: Ryanair, Καθυστερήσεις πτήσεων στο διάστημα απο 1η Ιανουαρίου έως 22 Ιουλίου
Η Ryanair προτείνει την προστασία των πτήσεων κατά τη διάρκεια εθνικών απεργιών και την υποχρέωση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας να εξασφαλίζουν πλήρες προσωπικό για τις αναχωρήσεις της πρώτης πτήσης κάθε μέρα. Σύμφωνα με τη Ryanair, η Γαλλία είναι η χώρα στην Ευρώπη όπου ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας προκαλεί τις περισσότερες καθυστερήσεις στους επιβάτες της.
Συγκριτικά, 3,8 εκατομμύρια επιβάτες υπέστησαν καθυστερήσεις που αποδόθηκαν στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Ισπανία, 1,8 εκατομμύρια στη Γερμανία, 700.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο και 600.000 στην Πορτογαλία, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που επικαλείται η εταιρεία.
Ursula von «Derlayed-Again»
Η Ryanair υποστηρίζει εδώ και καιρό τη μεταρρύθμιση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ωστόσο οι καθυστερήσεις που προκαλούνται από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας συνεχίζουν να αυξάνονται. Πολλές φορές γινεται ιδιαίτερα αιχμηρή όπως και ο διευθύνων συμβουλος της Μάικλ Ο’Λίρι που είχε πρόσφατα παραφράσει το όνομα της προέδρου της Ευρωπαικής Επιτροπής, αποκαλώντας την Ursula von «Derlayed-Again», δηλαδή Ουρσουλα φον «Καθυστέρηση -Πάλι».
Μάλιστα, η αεροπορική εταιρεία χαμηλου κόστους ζητά απο τους Γάλλους επιβάτες να ζητήσουν απο τον υπουργό Μεταφορών να λάβει μέτρα υπογραμμίζοντας πως οι εθνικοί υπουργοί μεταφορών, όπως ο Φ.Ταμπαρό Tabarot, είναι υπεύθυνοι για τις εθνικές υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
«Δεν πρέπει να τους επιτραπεί να επιτρέψουν άλλο ένα έτος ρεκόρ καθυστερήσεων που προκαλούνται από κακοδιαχείριση, υποστελέχωση και «ψυχαγωγικές» απεργίες», αναφέρει η Ryanair σε ανακοίνωσή της.
Οπως σημειώνει η γαλλική εφημεριδα Le Figaro, η τελευταία απεργία, που έγινε απο συνδικάτα Γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στις 3 και 4 Ιουλίου, απαιτώντας βελτιωμένες συνθήκες εργασίας και αυξημένα επίπεδα προσωπικού, επηρέασε περισσότερους από ένα εκατομμύριο επιβάτες και κόστισε στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον φορέα παρακολούθησης της εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol.
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία EasyJet κατήγγειλε επίσης το «σημαντικό κόστος» που σχετίζεται με αυτή την απεργία όταν δημοσίευσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 17 Ιουλίου.