Heathrow: Γιατί ο τρίτος διάδρομος μπορεί να είναι επένδυση με αξία

Αν και οι εκτιμήσεις μιλούν για κολοσσιαία κόστη, η επέκταση του αεροδρομίου Heathrow μπορεί να αποδειχθεί οικονομικά επωφελής — αρκεί να δούμε πέρα από τον θόρυβο

Heathrow: Γιατί ο τρίτος διάδρομος μπορεί να είναι επένδυση με αξία

Τι είναι μερικά δισεκατομμύρια μεταξύ «φίλων» επενδυτών; Αναρρωτιούνται οι Financial Times

Το αεροδρόμιο Heathrow θα δημοσιεύσει αυτή την εβδομάδα λεπτομερή σχέδια για έναν τρίτο διάδρομο προσγείωσης που θα χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα κουρασμένη από υπερκοστολογημένα έργα και καθυστερήσεις, η σκέψη και μόνο για νέα υποδομή φτάνει να προκαλέσει ειρωνεία ή και πανικό.

Όμως, ο τρίτος διάδρομος του Heathrow – όσο ακριβός κι αν φαίνεται – ίσως τελικά να είναι μια επένδυση που αξίζει να εξεταστεί πιο ψύχραιμα, αναφέρουν στο ρεπορτάζ τους οι Financial Times.

Τα σχέδια για τον τρίτο αεροδιάδρομο του Heathrow

Το Heathrow ετοιμάζεται να παρουσιάσει αναλυτικά σχέδια για έναν ιδιωτικά χρηματοδοτούμενο τρίτο διάδρομο, με το κόστος να εκτιμάται ακόμα και στα 60 δισ. λίρες.

Την ώρα που ο σκεπτικισμός φουντώνει, η συζήτηση θυμίζει τον χαμό γύρω από τον υπερκοστολογημένο γρήγορο σιδηρόδρομο HS2 ή τη διαμάχη για την κρατικοποίηση της Thames Water.

Η εμπιστοσύνη του κοινού σε δημόσιες υποδομές είναι εύθραυστη. Όμως, η πραγματικότητα είναι πως οι μεγάλες αναβαθμίσεις αεροδρομίων κοστίζουν παντού.

Oι μεγάλες αναβαθμίσεις αεροδρομίων κοστίζουν

Η Νέα Υόρκη επενδύει 19 δισ. δολάρια για την ανανέωση του JFK.

Το Ντάλας ξοδεύει 9 δισ. και η Σιγκαπούρη ετοιμάζει νέα πίστα και τερματικό σταθμό με 13 δισ. Σιγκαπουριανά δολάρια.

Το Heathrow έχει το επιπλέον βάρος του περιορισμένου χώρου και των δύσκολων υποδομών.

Η πρόταση για το 2027-2032 προβλέπει νέα κεφάλαια ύψους 2 δισ. λιρών, αύξηση 17% στα τέλη προσγείωσης και επέκταση της χωρητικότητας κατά 10 εκατ. επιβάτες, δηλαδή σχεδόν +12% από τους στόχους του 2025.

Οι αεροπορικές διαμαρτύρονται αλλά οι ταξιδιώτες ενδέχεται να έχουν καλύτερες εμπειρίες

Οι αεροπορικές διαμαρτύρονται, αλλά η αύξηση αυτή μπορεί να φέρει και καλύτερη εμπειρία για τον ταξιδιώτη.

Ήδη, το 98% των επιβατών περνά από τον έλεγχο ασφαλείας σε λιγότερο από 5 λεπτά—ένα στατιστικό που αξίζει να σημειωθεί.

Η επέκταση δεν αφορά μόνο πιο πολλούς επιβάτες, αλλά και το πώς ένα αεροδρόμιο προσαρμόζεται στον 21ο αιώνα.

Αν τελικά ο τρίτος αεροδιάδρομος εγκριθεί, το Heathrow μπορεί να αποδείξει ότι η Βρετανία ακόμη μπορεί να υλοποιεί μεγάλα έργα με όραμα, όχι μόνο υπερβάσεις κόστους.

Όπως το μετρό Elizabeth Line, που άργησε αλλά εντυπωσίασε, έτσι κι αυτή η επένδυση ίσως γράψει τον δικό της επιτυχημένο επίλογο.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο