Σε μία εποχή που οι κολοσσοί της παγκόσμιας οικονομίας επαναπροσδιορίζουν τις προτεραιότητές τους, η εταιρεία Coca-Cola προχωρά σε μία αιφνιδιαστική αλλά στρατηγική αποεπένδυση από τη νιγηριανή αγορά γαλακτοκομικών και χυμών, αναδιαμορφώνοντας το προφίλ της στην Αφρική.
Η συμφωνία με τον όμλο UAC, έναν από τους πιο ισχυρούς ντόπιους παίκτες στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCG), ενισχύει σημαντικά τη δυναμική της τοπικής βιομηχανίας και μετατοπίζει το επίκεντρο των εξελίξεων στη Δυτική Αφρική.
Η Coca-Cola αποεπενδύει από τη νιγηριανή αγορά γαλακτοκομικών και χυμών
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Coca-Cola Company κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση της CHI Limited, ιδιοκτήτριας των γνωστών σημάτων Chivita και Hollandia, στον νιγηριανό κολοσσό UAC που αποτελεί έναν από τους ιστορικούς ομιλους της χώρας με δραστηριότητες σε πολλούς τομείς όπως στη μεταποίηση, στη διανομή, στην ακίνητη περιουσία και στο λιανεμπόριο.
Η CHI Limited είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς χυμών και γαλακτοκομικών στη Νιγηρία, με brands όπως το Chivita και το Hollandia να κυριαρχούν στην αγορά.
Συγκεκριμένα, το Hollandia είναι ηγέτης στον τομέα του συμπυκνωμένου γάλακτος και του γιαουρτιού προς πόση, ενώ το Chivita κατέχει σημαντικό μερίδιο στους φυσικούς χυμούς, σύμφωνα με τη διεθνή ιστοσελίδα Business Day.
Η πώληση, που τελεί υπό την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, σηματοδοτεί ένα αποφασιστικό βήμα για την αμερικανική εταιρεία προς ένα ευέλικτο και χαμηλού κόστους μοντέλο επιχειρηματικής λειτουργίας στις αναδυόμενες αγορές.
Σύμφωνα με τη Guardian Νιγηρίας η Coca-Cola είχε αποκτήσει αρχικά το 40% της CHI Limited το 2016 έναντι περίπου 240 εκατ. δολαρίων αλλά ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρείας το 2019.
Ο όμιλος UAC
Ο UAC ήδη διαθέτει εννέα εργοστάσια και πολυάριθμα κέντρα διανομής σε ολόκληρη τη Νιγηρία, ενώ δραστηριοποιείται ενεργά και στον ανταγωνιστικό κλάδο των λουκάνικων, στον οποίο η CHI Limited είχε επίσης έντονη παρουσία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της UAC, Fola Aiyesimoju, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «στρατηγική ευκαιρία για επέκταση» και υπογράμμισε ότι σκοπός της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει την κληρονομιά ποιότητας και καινοτομίας της CHI.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της CHI Limited, Eelco Weber, δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, σημειώνοντας πως η εταιρεία αναπτύχθηκε σημαντικά υπό την ιδιοκτησία της Coca-Cola και είναι έτοιμη για το επόμενο κεφάλαιο.
Παρά την πώληση, η Coca-Cola διαβεβαίωσε ότι παραμένει αφοσιωμένη στην αγορά της Νιγηρίας και ότι σκοπεύει να επενδύσει 1 δισ. δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα διατηρηθεί ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η στρατηγική αυτή υποδηλώνει τη στροφή της εταιρείας σε πιο «ελαφριά» επιχειρηματικά μοντέλα, με επίκεντρο τα brands που έχουν τη δυνατότητα παγκόσμιας ανάπτυξης, σχολιάζει η Guardian.