Δασμοί Τραμπ: Ποιοι παγκόσμιοι κολοσσοί αλλάζουν τιμοκαταλόγους

Ποια καταναλωτικά προϊόντα βρίσκονται στο «στόχαστρο» των αυξήσεων στις τιμές τους

Δασμοί Τραμπ: Ποιοι παγκόσμιοι κολοσσοί αλλάζουν τιμοκαταλόγους

Από τα παιχνίδια έως τα αθλητικά παπούτσια και τις πάνες, τα καταναλωτικά προϊόντα βρίσκονται στο επίκεντρο μιας σειράς στρατηγικών εταιρειών για την άμβλυνση του αντίκτυπου των αμερικανικών δασμών, ανάλογα με το μέγεθος του πορτοφολιού των πελατών τους.

Η Adidas ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να λανσάρει νέα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές στις ΗΠΑ, η Levi Strauss, θα περιορίσει τις προωθητικές ενέργειες και ο γίγαντας της βιομηχανίας συσκευασίας Proctor & Gamble, θα εισαγάγει αυξήσεις τιμών από την επόμενη εβδομάδα.

Δασμοί και προειδοποιήσεις

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου προειδοποιούν εδώ και μήνες, από την ανακοίνωση του Ντόναλντ Τραμπ στις 2 Απριλίου για την «Ημέρα της Απελευθέρωσης» και την επιβολή δασμών, ότι θα υποστούν πιέσεις εξαιτίας των υψηλών δασμών.
Τώρα, περιγράφουν πώς αλλάζουν τις επιχειρήσεις τους για να προσπαθήσουν να αμβλύνουν το πλήγμα της αύξησης του κόστους, της αβεβαιότητας σχετικά με την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και της μείωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις τους αντικατοπτρίζουν μια αυξανόμενη διαφορά σχετικά με το πόσο μπορούν να μετακυλήσουν στους πελάτες τους το κόστος χωρίς να επηρεάσουν αρνητικά τις πωλήσεις. Οι καταναλωτές, ιδίως εκείνοι που ήδη αντιμετωπίζουν περιορισμένους προϋπολογισμούς εν μέσω οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, ενδέχεται να διστάσουν να πληρώσουν περισσότερα για είδη καθημερινής ανάγκης, ενώ οι καταναλωτές μεσαίου και υψηλού εισοδήματος ενδέχεται να είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για πιο ακριβά είδη.

Amazon και L’Oreal

Η Amazon, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης στον κόσμο, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των επιβαρύνσεων από τους δασμούς που επιβλήθηκαν από τον Τραμπ στις 22 Ιουλίου.

«Οι δασμοί θα λειτουργήσουν ως αναδρομικός φόρος στην κατανάλωση των νοικοκυριών, επιβαρύνοντας αναλογικά περισσότερο τις δαπάνες των νοικοκυριών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα σε σχέση με τα νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley σε σημείωμά τους.

Amazon Κίνα

Ο γαλλικός όμιλος καλλυντικών L’Oreal δεν έχει τροποποιήσει τις τιμές του για να προσαρμοστεί στους δασμούς, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Nicolas Hieronimus εξετάζει το ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων του, από το άρωμα Valentino έως την κρέμα προσώπου La Roche-Posay, για να ελέγξει ποιες αυξήσεις μπορούν να ανεχθούν οι πελάτες.

«Εξακολουθούμε να αξιολογούμε όλες τις επιλογές και περιμένουμε να ηρεμήσουν τα πράγματα», δήλωσε ο Hieronimus στο Reuters την Τρίτη, ενώ πρόσθεσε: «Υπάρχει κάποια δυνατότητα τιμολόγησης στα αρώματα, αλλά πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη την ελαστικότητα της ζήτησης, οπότε θα δούμε πώς θα το διαχειριστούμε». Το παγκόσμιο σύστημα παρακολούθησης δασμών του Reuters δείχνει ότι τουλάχιστον 92 από τις σχεδόν 300 εταιρείες που παρακολουθεί το σύστημα έχουν ανακοινώσει αυξήσεις τιμών ως απάντηση στον εμπορικό πόλεμο, με περίπου το ένα τρίτο από αυτές να προέρχονται από τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων.

Είδη πολυτελείας

Ορισμένες εταιρείες πολυτελών προϊόντων ενδέχεται να έχουν λίγο περισσότερη ισχύ σε σχέση με άλλες. Η Hermes ως κατασκευάστρια των τσαντών Birkin, αύξησε τις τιμές κατά 7% σε παγκόσμιο επίπεδο, με επιπλέον αύξηση 5% ειδικά στις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μετακυλήσει πλήρως τις επιπτώσεις των δασμών στους πελάτες της.

Hermes LVMH

Η Porsche και η Aston Martin ανακοίνωσαν την Τετάρτη μικρές αυξήσεις τιμών στις ΗΠΑ, αλλά η είδηση ήρθε καθώς εξέδωσαν προειδοποιήσεις για τα κέρδη, υπογραμμίζοντας την ευπάθεια της αγοράς.

«Δεν πρόκειται για μια καταιγίδα που θα περάσει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume.

Η εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών Mattel ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων της στις ΗΠΑ. Την περασμένη εβδομάδα, ο οικονομικός διευθυντής Paul Ruh δήλωσε ότι η εταιρεία έχει πλέον εφαρμόσει αυτές τις αυξήσεις τιμών και δεν αναμένει περαιτέρω αυξήσεις φέτος.

«Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τις τιμές όσο το δυνατόν χαμηλότερες για τους καταναλωτές», είπε.

Αλλαγές της Adidas στις ΗΠΑ

Η Adidas, της οποίας η σειρά παπουτσιών Samba ξεκινά από 100 δολάρια στον ιστότοπό της στις ΗΠΑ, θα επανεξετάσει τις τιμές της και θα αποφασίσει ποια προϊόντα θα αυξήσει στις ΗΠΑ μόλις οριστικοποιηθούν οι δασμοί, δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden. Ωστόσο, ο ίδιος αρνήθηκε να πει πόσο θα αυξηθούν οι τιμές.

«Τα νέα προϊόντα που δεν έχει δει κανείς είναι πιο εύκολο να αυξηθούν από τα προϊόντα που ήδη υπάρχουν», είπε στους αναλυτές σε τηλεφωνική συνδιάσκεψη.

Ωστόσο, προειδοποίησε για τους κινδύνους που ενέχει η υπερβολική αύξηση των τιμών, δεδομένης της αβεβαιότητας που επικρατεί στον τομέα του εμπορίου και της κατάστασης των καταναλωτών, τους οποίους χαρακτήρισε «ελαφρώς απαισιόδοξους σε πολλούς τομείς».

Οι μετοχές της Adidas σημείωσαν πτώση άνω του 11% την Τετάρτη, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2024, καθώς οι επενδυτές εξέφρασαν ανησυχίες για τη στρατηγική της εταιρείας σε μια περίοδο ευαίσθητης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και ευαισθησίας στις τιμές.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο