Τα κέρδη της Berkshire Hathaway δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας μιας λογιστικής απομείωσης ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην επένδυσή της στην Kraft Heinz. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια παραδοχή της αποτυχίας του Γουόρεν Μπάφετ σχετικά με την εμβληματική συμφωνία που πραγματοποίησε το 2015 στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Berkshire προχωρά σε απομείωση της αξίας της εταιρείας, γνωστής για την κέτσαπ Heinz και τα μακαρόνια με τυρί Kraft, καθώς είχε προηγηθεί μια αντίστοιχη κίνηση ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019 για την ίδια εταιρεία. Η μετοχή της Kraft Heinz έχει καταγράψει σημαντικά χαμηλότερες επιδόσεις από την ευρύτερη αγορά, από τότε που ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής συνένωσε την Heinz, την οποία η Berkshire κατείχε από κοινού με τον επενδυτικό όμιλο 3G Capital, με την εισηγμένη Kraft.
Τα αποτελέσματα της Berkshire Hathaway
Η εταιρεία με έδρα την Όμαχα ανέφερε το Σάββατο ότι έλαβε υπόψη «την ικανότητα και την πρόθεσή της να διατηρήσει την επένδυση μέχρι η εύλογη αξία να υπερβεί τη λογιστική, το μέγεθος και τη διάρκεια της μείωσης της εύλογης αξίας, καθώς και τα λειτουργικά αποτελέσματα και την οικονομική κατάσταση της εταιρείας» για να αποφασίσει την απομείωση.
Στο πλαίσιο αυτό, η Berkshire μείωσε τη λογιστική αξία του μεριδίου της, που ανέρχεται στο 27,4% της Kraft Heinz, στα 8,4 δισεκατομμύρια δολάρια, από 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Αυτή η προσαρμογή είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών κερδών κατά 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την τριμηνιαία οικονομική έκθεση. Για αρκετό καιρό, η Berkshire απέφευγε να καταγράψει απομείωση για τη συγκεκριμένη επένδυση, παρά το γεγονός ότι η τιμή της μετοχής της Kraft Heinz βρισκόταν κάτω από το επίπεδο που η ίδια την είχε αποτιμήσει στα βιβλία της.
Η αποκάλυψη ήρθε μαζί με τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου, τα οποία έδειξαν ότι ο επενδυτικός κολοσσός προχώρησε σε καθαρές πωλήσεις μετοχών αξίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σηματοδοτώντας την ενδέκατη συνεχή περίοδο κατά την οποία οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις νέες επενδύσεις σε εισηγμένες μετοχές. Αυτή η στρατηγική υποδηλώνει ότι ο «Μάγος της Όμαχα» εντοπίζει λίγες αξιόλογες επενδυτικές ευκαιρίες στην παρούσα φάση.