Notos: Μικρή άνοδος πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας

Η Notos ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024, παρουσιάζοντας ήπια αύξηση στον κύκλο εργασιών και σταθερότητα σε βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες

Notos: Μικρή άνοδος πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας

Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα και ήπια αναπτυξιακή δυναμική κατέγραψε η εταιρεία Notos για το οικονομικό έτος 2024, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από μεταβαλλόμενες συνθήκες στην εγχώρια αγορά λιανικής.

Με αύξηση στον κύκλο εργασιών, σταθερό περιθώριο μικτού κέρδους και διπλασιασμό των προ φόρων κερδών, η εταιρεία δείχνει να σταθεροποιεί τη θέση της, ενώ προχωρά σε στοχευμένες κινήσεις αναδιάρθρωσης και ενίσχυσης του εμπορικού της μοντέλου.

Σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον, η Notos αποδεικνύει πως η στρατηγική ευελιξία, οι έξυπνες συνεργασίες και η επένδυση στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στις προκλήσεις της αγοράς.

Με σαφή ενίσχυση του κύκλου εργασιών της και εντυπωσιακή αύξηση των προ φόρων κερδών, η εταιρεία σηματοδοτεί την επιστροφή της σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης.

Notos: Αύξηση κύκλου εργασιών με επίκεντρο τα πολυκαταστήματα

Ο κύκλος εργασιών της Notos για το 2024 ανήλθε σε €129,1 εκατ., έναντι πρόβλεψης 138 εκατ. ευρώ και το ΕBITDA διαμορφώθηκε στα 16,9 εκατ. ευρώ έναντι πρόβλεψης 19 εκατ. ευρώ.

Όπως εξηγεί η εταιρεία στις οικονομικές καταστάσεις, η απόκλιση από τις προβλέψεις τόσο σε πωλήσεις όσο και σε EBITDA προήλθε κυρίως από τον κλάδο των καλλυντικών (πωλήσεις -4 εκατ. ευρώ περίπου και EBITDA -0.5 εκατ. ευρώ) και τον κλάδο των πολυκαταστημάτων (πωλήσεις -5 εκατ. ευρώ περίπου και EBITDA -1.5 εκατ. ευρώ περίπου).

Οι λόγοι είναι οι εξής:

Για τον κλάδο των καλλυντικών η αλλαγή των προωθητικών ενεργειών σύμφωνα με νέες διατάξεις νόμων που είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων καλλυντικών γενικώς ενώ για τον κλάδο των πολυκαταστημάτων, παρά το rebranding και την έντονη διαφήμιση δεν μπόρεσε να αντισταθμισθεί η μη επίτευξη του στόχου των πωλήσεων η οποία προήλθε τόσο από την αλλαγή των εκπτωτικών περιόδων αλλά και των περιορισμένων δυνατοτήτων προωθητικών ενεργειών λόγω του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που επέβαλε η διοίκηση αλλά και των φημών ότι πρόκειται να κλείσει το πολυκατάστημα της Αθήνας προκειμένου να ανακαινισθεί κλπ.

Η εταιρεία καταγράφει αύξηση πωλήσεων συνολικά κατά 3,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και φθάνει το  3,9% αν εξαιρεθεί η νεανική ένδυση, της οποίας η δραστηριότητα διακόπηκε στις αρχές του 2023.

Πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη ήταν ο τομέας των πολυκαταστημάτων με άνοδο 5,4%, ενώ ακολούθησε ο κλάδος προσωπικής εμφάνισης (ένδυση – υπόδηση) με +4,3%.

Κερδοφορία και λειτουργική αποτελεσματικότητα

Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, το μικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε σταθερό στο 44,23%.

Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν με συγκράτηση κατά 2,7%, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και διαμορφώθηκαν στο ποσό των € 53.879 χιλ. έναντι € 52.469 χιλ. το 2023 ενώ τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 2%, φτάνοντας τα €16,9 εκατ.

Η μεγαλύτερη έκπληξη, ωστόσο, προήλθε από τα προ φόρων αποτελέσματα, τα οποία υπερδιπλασιάστηκαν: €468 χιλ. το 2024 έναντι €228 χιλ. το 2023 (+105%).

Κλάδοι δραστηριότητας: Εστίαση και αναπροσαρμογές

Η εταιρεία διατηρεί δραστηριότητα σε τρεις βασικούς τομείς, στα καλλυντικά, στην προσωπική εμφάνιση και στα πολυκαταστήματα Notos.

Στον κλάδο των καλλυντικών διατηρεί αποκλειστικότητες σε brands όπως τα FABER CASTELL και L’OREAL, με πρόσφατη απώλεια της BVLGARI, που από το τέλος του 2024 άλλαξε τον τρόπο διάθεσης των προϊόντων της, τα οποία διαθέτει πλέον μόνο σε περιορισμένα σημεία πώλησης, με αποτέλεσμα να διακοπεί η συνεργασία.

Όσον αφορά τον κλάδο της προσωπικής εμφάνισης η εταιρεία διανέμει επώνυμα brands όπως τα Lacoste, Gant, The Bostonians, ενώ λειτουργεί 37 καταστήματα στην Ελλάδα.

Το 2024 ξεκίνησε νέο e-shop, ενώ προχωρά σε συνεργασία με την Timberland για φυσικά καταστήματα από το 2025.

Η εταιρεία διατηρεί τέσσερα καταστήματα (σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά και Καλαμάτα) και το www.notos.gr ενώ παράλληλα, επεκτείνει τις συνεργασίες της με επώνυμους οίκους όπως Hugo, DKNY, και Chiara Ferragni.

Χρηματοοικονομικά: Έλεγχος κόστους, αύξηση ρευστότητας

Παρά την αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων (+11,9%) λόγω του Euribor, η εταιρεία διατηρεί υγιή δανειακή βάση (€55,3 εκατ.) με το 79% να είναι μακροπρόθεσμο.

Τα διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 9,6%, φτάνοντας τα €1,47 εκατ.

Το 2025

Η είσοδος σε νέα brands, η ενίσχυση των online πωλήσεων και η σταθερή διαχείριση κόστους δείχνουν ότι η εταιρεία θέτει τις βάσεις για μια δυναμική πορεία στο 2025.

Η εταιρεία εκτιμά ακόμα ότι οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 135-137 εκατ. ευρώ και το ΕΒΙΤDA στα 17,5- 18,5 εκατ. ευρώ.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο