Η πιο διάσημη γατούλα στον κόσμο παραμένει γοητευτική, αλλά πλέον δεν είναι το μοναδικό αστέρι.
Η Sanrio, η ιαπωνική εταιρεία πίσω από τη Hello Kitty, κάνει δυναμική στροφή στο licensing και τη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με το κοινό της μέσω ενός διευρυμένου «σύμπαντος» χαρακτήρων.
Και ενώ η Hello Kitty… υποχωρεί διακριτικά, τα κέρδη απογειώνονται.
Από το εμπόριο παιχνιδιών στην εποχή του licensing
Η Sanrio υπήρξε παραδοσιακά συνδεδεμένη με τις πωλήσεις προϊόντων και παιχνιδιών που έφεραν τη μορφή της Hello Kitty.
Ωστόσο, από το 2020, όταν η διοίκηση της εταιρείας πέρασε από τον 92χρονο ιδρυτή στον 31χρονο εγγονό του, ξεκίνησε μια ριζική αλλαγή κατεύθυνσης, αναφέρει σε άρθρο του ο Economist.
Η εταιρεία μετατοπίστηκε στρατηγικά προς την αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας μέσω αδειοδοτήσεων (licensing), που σήμερα αποφέρουν περίπου το 50% των εσόδων της.
Νέοι ήρωες στην πρώτη γραμμή
Η δημοφιλία της Hello Kitty παραμένει ισχυρή, όμως νέοι χαρακτήρες κερδίζουν έδαφος. Στο δημοφιλέστερο επεισόδιο της σειράς “Hello Kitty and Friends Supercute Adventures”, ο πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει στην Kuromi, μια… γκρινιάρα ροζ κουνέλα.
Στη σειρά του Netflix, συνυπάρχει με την My Melody, ένα ακόμη κουνελάκι-σύμβολο γλυκύτητας.
Παράλληλα, στις ετήσιες ψηφοφορίες των fans, η Hello Kitty έχει αναδειχθεί πρώτη μόνο μία φορά την τελευταία δεκαετία. Το κοινό φαίνεται να ενθουσιάζεται με την ποικιλία και τη φρεσκάδα των νέων χαρακτήρων, οι οποίοι απευθύνονται σε ευρύτερα ηλικιακά κοινά.
Εκρηκτική άνοδος κερδών
Η στροφή απέδωσε: από λειτουργικά κέρδη 2,1 δισεκατομμυρίων γεν το 2020, η Sanrio άγγιξε τα 51,8 δισεκατομμύρια γεν για τη χρήση που έληξε τον Μάρτιο του 2025.
Η μετοχή της έχει αυξηθεί 13 φορές συνολικά και σχεδόν διπλασιάστηκε μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στην «εξάπλωση» των χαρακτήρων της σε όλες τις μορφές ψυχαγωγίας, από animations και ψηφιακές πλατφόρμες μέχρι εμπειρικά concepts, όπως το νέο καφέ στην Καλιφόρνια αφιερωμένο στον Gudetama – τον τεμπέλη κρόκο αυγού που έγινε viral.
Οι διεθνείς προκλήσεις και το μέλλον
Ο μεγάλος στόχος της Sanrio για τα επόμενα χρόνια είναι η διεθνοποίηση. Αν και η Hello Kitty υπήρξε σύμβολο της παγκόσμιας εξωστρέφειας του brand, σήμερα το 50% των εσόδων εκτός Ιαπωνίας προέρχεται από άλλους χαρακτήρες.
Η επέκταση στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική δεν θα είναι εύκολη, καθώς ο ανταγωνισμός είναι σκληρός: Star Wars, Pokémon και άλλα mega-brands κυριαρχούν ήδη στο πεδίο.
Κάποιοι αναλυτές μάλιστα εκφράζουν επιφυλάξεις για την υπερβολική αισιοδοξία γύρω από τη μετοχή. Όμως, η Sanrio δείχνει αποφασισμένη να παραμείνει στο προσκήνιο, προσφέροντας όχι μόνο προϊόντα αλλά και συναισθήματα.