Είναι ένα εξαιρετικό καλοκαίρι για παγωτό. Η Unilever, φλερτάροντας τους millennials μέσω της τραγουδίστριας Charli XCX, αύξησε τις πωλήσεις παγωτού κατά 7% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο. Επίσης, η Goldman Sachs αποκτά μια γεύση από το κρύο έδεσμα, και είναι έτοιμη να επενδύσει σε μια άλλη εταιρεία παγωτών, την Froneri.
Όλα αυτά τα Magnum που πετούν από τα ράφια αποτελούν μια εξαιρετική διαφήμιση για το τμήμα παγωτού της Unilever, το οποίο πρόκειται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ τον Νοέμβριο. Μαζί με την Froneri, έδρα της Häagen-Dazs στις ΗΠΑ, το δίδυμο κυριαρχεί στην αγορά των 75 δισ. ευρώ.
Όσο νόστιμο κι αν είναι, το παγωτό παραδοσιακά ήταν πιο δύσκολο στην πέψη ως επένδυση. Σε σχέση με άλλα σνακ η ανάπτυξη σε όλους τους τομείς είναι αρκετά μικρή και τα πάγια κόστη αυξημένα. Σε αντίθεση με τις περισσότερες λιχουδιές, απαιτεί ψύξη κατά τη μεταφορά και στο σημείο πώλησης.
Η νεοσύστατη εταιρεία παγωτού Magnum της Unilever φέρει ένα επιπλέον βάρος. Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου καταναλωτική ομάδα θα διατηρήσει έως και το 20% των μετοχών για έως και πέντε χρόνια μετά την απόσχιση. Τέτοιες υπερβάσεις μετοχών μπορούν να μειώσουν τις αποδόσεις.
Η σκεπτικιστική άποψη είναι ότι η Unilever, αναζωογονώντας την TMICC πριν από την απόσχισή της, έχει ενισχύσει το μάρκετινγκ, συγκεντρώνοντας influencers και τα συναφή για να αυξήσει τις πωλήσεις. Το υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο, που είναι ήδη το χαμηλότερο στο χαρτοφυλάκιο της Unilever, μειώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο.
Στην περίπτωση της μικρότερης Froneri, η οποία ανήκει από κοινού στον ιδιωτικό επενδυτικό οίκο PAI και στον ελβετικό όμιλο τροφίμων Nestlé, η πώληση γίνεται μέσω ενός fund. Ο βραχίονας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων της Goldman θα γίνει ο κύριος επενδυτής σε ένα όχημα συνέχισης που ιδρύθηκε από την PAI. Η συνεχιζόμενη συμμετοχή της PAI στο μετοχικό κεφάλαιο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένδειξη συνεχιζόμενης εμπιστοσύνης από την εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων ή θα μπορούσε εξίσου να αντικατοπτρίζει την απουσία αγοραστών στην επιθυμητή τιμή.
Παρόλα αυτά, είναι από άκομψο έως εντελώς αδιάφορο παγωτό. Η σχεδιαζόμενη αγορά της Goldman αποδίδει στην Froneri επιχειρηματική αξία 15 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί με 2,7 φορές τις πωλήσεις του περασμένου έτους. Αν βάλουμε τα 7,9 δισ. ευρώ των πωλήσεων της TMICC για το 2024 στον ίδιο πολλαπλασιαστή, θα αποδώσουμε επιχειρηματική αξία άνω των 21 δισ. ευρώ. Αυτό είναι υψηλότερο από τα νούμερα που έχουν αναφέρει οι αναλυτές.
Αυτό που κάποτε ήταν μια παρορμητική αγορά στον κινηματογράφο, τώρα είναι τόσο κατ’ απαίτηση όσο και οι ταινίες. Είτε μέσω του Ocado στο Ηνωμένο Βασίλειο, του Pinduoduo στην Κίνα ή του DoorDash στις ΗΠΑ, το παγωτό μπορεί να το απολαύσει κανείς στο σπίτι σε λίγα λεπτά. Οι διαχρονικές συνταγές μπορούν επίσης να εμπλουτιστούν και να επεκταθούν. Το TMICC διαθέτει περίπου 70 «εμπορικά μυστικά» και περισσότερες από διπλάσιες ερευνητικές συμφωνίες. Όπως γνωρίζει κάθε παιδί που σπεύδει στο βαν με τα παγωτά, υπάρχει πάντα ένα πειστικό επιχείρημα που πρέπει να παρουσιαστεί.