Σε ένα περιβάλλον όπου η αστάθεια της παγκόσμιας οικονομίας δοκίμασε τον κλάδο των τροφίμων, η Μινέρβα, η ιστορική ελληνική εταιρεία παρουσίασε ήπια αύξηση εσόδων και προχώρησε σε κινήσεις που δείχνουν προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικής της θέσης.
Πωλήσεις με θετικό πρόσημο – Κέρδη εν μέσω προκλήσεων για τη Minerva
Οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΜΙΝΕΡΒΑ όπου περιλαμβάνεται η κατά 71,43% θυγατρική «Mediterranean Foods ΑΕ», κατέγραψαν αύξηση για μια ακόμα χρονιά κατά 3% και διαμορφώθηκαν στα 74,3 εκατ. ευρώ, έναντι των 71,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Οι εξαγωγές ανήλθαν στα 9,5 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 13% των συνολικών πωλήσεων.
Ο δείκτης μικτού περιθωρίου κέρδους βελτιώθηκε στο 22,9% το 2024, έναντι 21,9% την προηγούμενη χρήση.
Τα προσαρμοσμένα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) -προσαρμοσμένο μέγεθος χωρίς έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες- διαμορφώθηκαν στα 8,93 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,8% σε σύγκριση με το 2023.
Είναι αξιοσημείωτο ότι κατά τη διάρκεια της χρήσης διενεργήθηκαν από την εταιρία και τον όμιλο έκτακτες δαπάνες που δεν αφορούν την καθαυτού λειτουργία τους, αξίας 1,17 εκατ. ευρώ και 1,26 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, οι οποίες αν συνυπολογιστούν περιορίζουν τον δείκτη EBITDA στα 7,66 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 7,7 εκατ. για την εταιρία.
Η εταιρεία, παρά τη συνεχιζόμενη μεταβλητότητα στις τιμές των πρώτων υλών, παρέμεινε συνεπής στην πολιτική της διατήρησης προσιτών τιμών για τον καταναλωτή, απορροφώντας σημαντικό μέρος των κοστολογικών πιέσεων που επιβάρυναν τα ποσοστά κερδοφορίας της. Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης EBITDA/πωλήσεις διαμορφώθηκε στο 10,31% (έναντι 11,21% την προηγούμενη χρονιά), ενώ τα ενοποιημένα προ φόρων αποτελέσματα ανήλθαν σε 1,47 εκατ. ευρώ, από 1,64 εκατ. ευρώ το 2023.
Εξαγορές-κλειδιά ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο
Η πιο καθοριστική κίνηση του 2024 ήταν η εξαγορά ιστορικών εμπορικών σημάτων όπως Άλτις, Ελάνθη, Φλώρα και Sol, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της Μινέρβα στις βασικές κατηγορίες ελαίων.
Μαζί με brands όπως τα Μινέρβα, Pummaro, Χωριό και Brava, η εταιρεία εδραιώνει την κυριαρχία της σε πλήθος αγορών του κλάδου τροφίμων, καθώς τα εμπορικά σήματά της διατηρούν σημαντικά μερίδια αγοράς σε όλους τους κλάδους που δραστηριοποιείται, όπως ελαιόλαδο, τοματικά προϊόντα, σάλτσες, τυροκομικά, μαργαρίνη, βούτυρο, ξύδι κ.ά.
Νέα επένδυση στη Γαστούνη με στόχο την τεχνολογική υπεροχή
Η Μινέρβα ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ στη μονάδα της Γαστούνης σε συνεργασία με την Tetra Pak, εγκαθιστώντας νέες γραμμές συσκευασίας για τα προϊόντα Pummaro και Pelargos.
Η αναβάθμιση αυτή αυξάνει κατακόρυφα τη δυναμικότητα και την ευελιξία της παραγωγής, καθιστώντας την εταιρεία πιο ανταγωνιστική και βιώσιμη.
Ψηφιακός μετασχηματισμός με στόχευση στη λειτουργική αποδοτικότητα
Η είσοδος της εταιρείας σε φάση ψηφιακού μετασχηματισμού σηματοδοτεί μια στροφή προς μοντέλα λειτουργίας που βασίζονται σε δεδομένα και αυτοματισμούς.
Ειδικότερα, η εταιρεία εστιάζει στην καταγραφή των πραγματικών αναγκών σε όλο το εύρος των λειτουργιών της, στις τεχνολογίες με άμεση εφαρμογή στις παραγωγικές γραμμές και την αξιοποίηση λύσεων, μοντέλων και εργαλείων που ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της επιχείρησης και ταυτόχρονα λειτουργούν ως μοχλοί καινοτομίας και μετασχηματισμού.
Η Μινέρβα δείχνει να επιλέγει μια σταθερή, μακροπρόθεσμη στρατηγική σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Το ερώτημα που μένει είναι αν οι κινήσεις αυτές θα μεταφραστούν σε ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης μέσα στα επόμενα χρόνια.