Ooni: «Special» πωλήσεις για την επιχείρηση που κατασκευάζει φούρνους για πίτσα

Η Ooni δεν σταμάτησε στους φούρνους - Πλέον κατασκευάζει δεκάδες αντικείμενα, απο μίξερ και ταψιά μέχρι εργαλεία ζύμης

Ooni: «Special» πωλήσεις για την επιχείρηση που κατασκευάζει φούρνους για πίτσα

Η αποτυχία ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο Εδιμβουργο της Σκωτίας να ετοιμάσει (και να ψήσει) μια καλή πίτσα ήταν το πρώτο βήμα ενός ταξιδιού που οδήγησε τη Νταρίνα και τον Κριστιαν σε μια επιχείρηση που πουλάει (με επιτυχία) φορητούς φούρνους για ψήσιμο πίτσας σε όλο τον κόσμο.

Το 2023 η Ooni, το όνομα της εταιρείας -που θυμίζει τη φινλανδική λέξη για το φούρνο- έκανε τζίρο 200 εκατομυρια δολάρια όταν μόλις τέσσερα χρόνια πριν οι πωλήσεις μετα βίας είχαν φτάσει τα 17 εκατομμύρια δολάρια…

Η εφεύρεση

Η αρχική δυσκολία ήταν μια πρόκληση για το νεαρό ζευγάρι , ο Κρίστιαν Ταπανίναχο και η Νταρίνα Γκάρλαντ , που δεν μπορούσε να βρει έναν κατάλληλα ζεστό οικιακό φούρνο. Αυτοαποκαλούμενος ως λύτης προβλημάτων, ο Ταπανίναχο σκέφτηκε ότι μπορούσε να φτιάξει έναν. Χωρίς καμία εκπαίδευση στο σχεδιασμό ή τη μηχανική, σχεδίασε ένα πρωτότυπο χρησιμοποιώντας λογισμικό τρισδιάστατου σχεδιασμού και πλήρωσε ένα τοπικό μεταλλουργικό στούντιο 50 λίρες (περίπου 77 δολάρια σε δολάρια του 2010) για να το κατασκευάσει.

Προς έκπληξη του ζευγαριού, η εφεύρεση λειτούργησε, και αυτός ο αρχικός φούρνος τελικά χρησίμευσε ως πρωτότυπο για την Ooni, το όνομα της οποίας θα γινόταν σχεδόν συνώνυμο με την παρασκευή πίτσας στην αυλή κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Οι ξεχωριστοί φούρνοι της νεοσύστατης επιχείρησης σε σχήμα κελύφους χελώνας είναι φορητοί και λειτουργούν με φυσικό αέριο, ξύλα ή ηλεκτρικό ρεύμα.  Αρχικά παραγόμενη στη Φινλανδία – όπου μεγάλωσε ο Κρίστιαν – η Ooni έκτοτε μετέφερε την παραγωγή στην Κίνα.

Στην εποχή πριν από την Ooni, οι ερασιτέχνες σεφ έπρεπε να αρκούνται σε κουζίνες ή ψησταριές στην αυλή, τις οποίες οι συνιδρυτές υποστηρίζουν ότι δεν είναι κατάλληλες για πίτσες ναπολιτάνικου στιλ: λεπτή, μαλακή, μαστιχωτή κρούστα που έχει φουσκάλες από το ψήσιμο σε υψηλή θερμοκρασία. Με τους βραβευμένους φούρνους τους, το ζευγάρι -που προηγουμένως διηύθυνε μαζί μια παγκόσμια εταιρεία εκπαίδευσης- ουσιαστικά δημιούργησε μια νέα κατηγορία προϊόντων.

Βέβαια,  ο Κρίστιαν και η Νταρίνα δεν είναι Ιταλοί αλλα αυτο δεν τους εμποδίζει να επιχειρούν και να κερδίζουν πελάτες σε όλο τον κόσμο: Απο τις Ηνωμενες Πολιτείες, όπου το ψήσιμο στην ύπαιθρο και η πίτσα είναι διαδεδομένα, έως την Ευρώπη και τη μακρινή Αυστραλία.

ΗΠΑ: Η μεγάλη αγορά

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει το Bloomberg, oι ΗΠΑ, με την έντονη ζήτηση για πίτσα και την έντονη κουλτούρα μπάρμπεκιου στην αυλή, αντιπροσωπεύουν σήμερα το ήμισυ των πωλήσεων της Ooni.

Άλλα δημοφιλή σημεία περιλαμβάνουν την Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι Ιταλοί έχουν ακόμη και θερμανθεί με τους μη παραδοσιακούς φούρνους της εταιρείας. Η Ιαπωνία, ένα έθνος του οποίου η όρεξη για πίτσα αυξάνεται, ήταν πιο δύσκολο να εισέλθει, λέει η Νταρίνα Γκάρλαντ , επικαλούμενη αυστηρότερους κώδικες πυρασφάλειας και λιγότερη κουλτούρα υπαίθριου ψησίματος στη σχάρα εκεί. Η Ooni πουλάει απευθείας στους καταναλωτές στο διαδίκτυο και έχει συνεργασίες λιανικής με την Ace Hardware, την Lowe’s, την Williams Sonoma και άλλα καταστήματα.

Οι πωλήσεις κατανέμονται ισόποσα μεταξύ του καναλιού της απευθείας στον καταναλωτή (DTC -, Direct-to-Consumer), και της χονδρικής.

Μπορούμε να είμαστε ταπεινοί. Αλλά υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που φτιάχνουν καλύτερη πίτσα στο σπίτι τώρα χάρη σε εμάς», λέει ο Κρίστιαν Ταπανίναχο , προσθέτοντας : «Είμαστε πολύ περήφανοι».

Η πίτσα είναι μεγάλη επιχείρηση. Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, η αγορά πίτσας αξίζει περίπου 152 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω αυτων που φτιάχνονται σε εστιατόρια, της διανομής και της κατεψυγμένης πίτσας από σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με το Market.us, μια ερευνητική εταιρεία.

Και η Ooni είναι η ενσάρκωση της παγκοσμιοποίησης, σχολιάζει το Bloomberg: μια σκωτσέζικη εταιρεία με φινλανδικό όνομα (αρχικά γράφτηκε Uuni – η φινλανδική λέξη που άλλαξε το 2018 για φωνητικούς σκοπούς) που πουλάει κινεζικά προϊόντα για το μαγείρεμα ενός ιταλικού βασικού φαγητού.

Η πανδημία

Παρόλο που η εταιρεία κατασκευής φούρνων υπήρχε εδώ και χρόνια, οι περισσότεροι πελάτες έμαθαν για την Ooni κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν το μαγείρεμα στο σπίτι έγινε παγκόσμια εμμονή. Για να υπερασπιστεί το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης, η εταιρεία έκτοτε επεκτάθηκε σε προϊόντα που σχετίζονται με την πίτσα: κουπόνια, κόφτες, προπαρασκευασμένη ζύμη, ακόμη και ένα παιδικό βιβλίο που τιμά «τη μαγεία της πίτσας», γραμμένο από την Νταρίνα Γκάρλαντ . «Είμαστε ξανά σε λειτουργία ανάπτυξης», λέει. «Τώρα η εστίασή μας είναι στο “Γιατί Ooni;” επειδή υπάρχουν πολλοί μιμητές».

Τον Σεπτέμβριο, η Ooni προσέλαβε έναν πρώην πρόεδρο της Breville Group Ltd., του μεγαθήριου της μηχανής εσπρέσο, για να ηγηθεί των δραστηριοτήτων της στη Βόρεια Αμερική.

Αλλωστε, το είδος του γαστρονομικού γνώστη που μπορεί να ξοδέψει 600 δολάρια για μια καφετιέρα πάγκου είναι ακριβώς ο τύπος πελάτη που αναζητά η Ooni.

Το 2023 πρόσθεσε έναν εσωτερικό φούρνο στη σειρά της για εκείνους τους επίδοξους κατασκευαστές πίτσας χωρίς ειδικό χώρο στην αυλή. Νωρίτερα φέτος, παρουσίασε μια εντελώς νέα σειρά προϊόντων: μίξερ βάσης.

Ooni: «Τα πάντα για την πίτσα»

Το Halo Pro είναι ένα σπειροειδές μίξερ ζύμης αξίας 799 δολαρίων, που προορίζεται να ανταγωνιστεί την KitchenAid, την αμερικανική μάρκα μίξερ που ανήκει στην Whirlpool Corp.

Το ζευγάρι της Ooni, η Νταρίναι και ο Κρίστιαν, είναι τώρα και οι δύο 44 ετών, πέρασαν πέντε χρόνια πειραματιζόμενοι με το σχεδιασμό του, στοχεύοντας σε οικιακούς αρτοποιούς που φτιάχνουν τις δικές τους ζύμες.

«Αυτό που κάναμε είναι να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία επαγγελματιών αρτοποιών και να την μετατρέψουμε σε ένα προϊόν καταναλωτικού μεγέθους» – όπως ακριβώς έκαναν και με τους φούρνους πίτσας, λέει η Νταρίνα Γκάρλαντ.

Καθώς ο Ταπανίναχο στρώνει το τραπέζι στην αυλή για τη σύζυγό του και τους δύο γιους τους, η  Γκάρλαντ -μια vegan- ετοιμάζει μια πίτα χωρίς τυρί με πατάτες και δεντρολίβανο.

Οι πίτσες χρειάζονται μόνο 60 δευτερόλεπτα ψήσιμο στον φούρνο Koda 2 Pro Max του ζευγαριού, ο οποίος κοστίζει περίπου 1.300 δολάρια.

«Είμαστε στα βιβλία ιστορίας για την κατασκευή της κατηγορίας των φούρνων πίτσας», λέει ο Κρίστιαν δαγκώνοντας μια φέτα πίτσας. «Τώρα θέλουμε να δούμε πόσο μακριά μπορούμε να ωθήσουμε την κατηγορία των μίξερ».

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο