Στον σκληρό ανταγωνισμό του fast food, οι δυνατές προσφορές μπορεί να γεμίζουν τα εστιατόρια, αλλά δεν γεμίζουν πάντα… το ταμείο.
Η Restaurant Brands, ιδιοκτήτρια του Burger King, πόνταρε σε επιθετικό marketing και value meals που κέρδισαν τους καταναλωτές στις ΗΠΑ και διεθνώς.
Όμως, πίσω από τη «φλόγα» της αύξησης πωλήσεων, καραδοκεί η «παγίδα» των αυξημένων εξόδων που έσφιξαν τον κλοιό γύρω από τα κέρδη της εταιρείας.
Burger King: Πωλήσεις σε άνοδο, κέρδη σε πίεση
Στο β’ τρίμηνο του έτους, τα συγκρίσιμα έσοδα των καταστημάτων Burger King στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 1,5% — σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με το οριακό +0,1% της προηγούμενης χρονιάς, αναφέρει το Reuters.
Οι προσφορές γευμάτων από $5, που υιοθέτησαν και ανταγωνιστές όπως McDonald’s και Yum Brands, προσέλκυσαν περισσότερους πελάτες σε μια περίοδο που η αγοραστική δύναμη πιέζεται.
Tα συνολικά έσοδα του ομίλου έφτασαν τα 2,41 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών (2,32 δισ.), ενώ οι διεθνείς πωλήσεις —συμπεριλαμβανομένων Burger King και Popeyes— ανέβηκαν 4,2% έναντι 2,6% πέρυσι.
Η σκιά του αυξημένου κόστους
Παρά την άνοδο στις πωλήσεις, το προσαρμοσμένο κέρδος διαμορφώθηκε στα 94 σεντς ανά μετοχή, χαμηλότερα από τις προβλέψεις (97 σεντς).
Η αύξηση στο κόστος πρώτων υλών, στις αλυσίδες εφοδιασμού και οι πιέσεις από την πληθωριστική οικονομία περιόρισαν την κερδοφορία.
Ο CEO της Restaurant Brands, Τζος Κόμπζα, δήλωσε ότι οι χαμηλότερες εισοδηματικές ομάδες στις ΗΠΑ εμφανίζουν πιο συγκρατημένες καταναλωτικές συνήθειες, ενώ οι μεσαίες και υψηλότερες ομάδες έδειξαν καλύτερες επιδόσεις.
Το παιχνίδι της αξίας και οι προκλήσεις
Η στρατηγική προσφορών έφερε περισσότερους πελάτες στις πόρτες του Burger King, αλλά η διατήρηση αυτών των ρυθμών ανάπτυξης με συμπιεσμένα περιθώρια κέρδους αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία.
Σε ένα περιβάλλον όπου οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη δυνατή αξία για τα χρήματά τους, η ισορροπία μεταξύ ελκυστικών τιμών και βιώσιμης κερδοφορίας είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.