Γερμανία: Ιστορική κάμψη στις πωλήσεις μπίρας

Η γήρανση του πληθυσμού και η στροφή των νέων σε εναλλακτικά ποτά αποτελούν βασικούς παράγοντες αυτής της πτώσης

Γερμανία: Ιστορική κάμψη στις πωλήσεις μπίρας

Η εικόνα του Γερμανού με δερμάτινο παντελόνι και μια γεμάτη κανάτα μπίρα στο χέρι μοιάζει πλέον ξεπερασμένη, καθώς τα επίσημα στοιχεία επιβεβαιώνουν μια ιστορική στροφή των καταναλωτών. Οι πωλήσεις μπίρας στη Γερμανία κατέγραψαν πτώση σε πρωτοφανή επίπεδα το πρώτο εξάμηνο του 2025, σηματοδοτώντας μια βαθιά αλλαγή στις συνήθειες μιας χώρας συνώνυμης με το εν λόγω ποτό, όπως σημειώνει ο Economist.

Την 1η Αυγούστου, η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις μπίρας για το πρώτο εξάμηνο του 2025 υποχώρησαν κάτω από τα 4 δισεκατομμύρια λίτρα, για πρώτη φορά από την έναρξη των μετρήσεων το 1993. Η πτώση είναι δραματική: το 2005, ο μέσος Γερμανός κατανάλωνε 112 λίτρα ετησίως, ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνά τα 90 λίτρα. Αν και η Γερμανία παραμένει η έκτη μεγαλύτερη αγορά μπίρας παγκοσμίως, στην κατά κεφαλήν κατανάλωση έχει διολισθήσει στην όγδοη θέση, πίσω από τους Τσέχους. Η επιτάχυνση της πτώσης έχει προκαλέσει «πανικό» σε ορισμένες ζυθοποιίες, όπως σημειώνει ο σύμβουλος Γκέριτ Μπλιουμπελχούμπερ.

Γιατί πέφτει η κατανάλωση μπίρας

Οι αιτίες του φαινομένου είναι πολλαπλές. Η γήρανση του πληθυσμού και η στροφή των νέων σε εναλλακτικά ποτά αποτελούν βασικούς παράγοντες. Ορισμένοι αποδίδουν την κάμψη στο αυξημένο κόστος, αν και η εικόνα με τα καφάσια μπίρας Paulaner στα 15 ευρώ στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν στηρίζει απόλυτα αυτό το επιχείρημα.

Παράλληλα, η υποτονική κίνηση σε ξενοδοχεία και εστιατόρια αντανακλά ένα ευρύτερο πρόβλημα στον κλάδο της φιλοξενίας. Ωστόσο, η πτώση στην κατανάλωση κρασιού είναι πολύ πιο ήπια. «Υπάρχει μια αξιοσημείωτη δίψα για μπίρα στη Γερμανία», δηλώνει ο Φόλκερ Κουλ, διευθύνων σύμβουλος της ζυθοποιίας C&A Veltins, αλλά «δεν υπάρχει διάθεση για ένα τρίτο ή τέταρτο ποτήρι».

Μια χαραμάδα αισιοδοξίας εμφανίζεται από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της μπίρας χωρίς αλκοόλ, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα δέκατο της συνολικής παραγωγής στη χώρα, αν και δεν περιλαμβάνεται στις επίσημες στατιστικές. Πλέον, σπάνια συναντά κανείς μπυραρία που να μην προσφέρει μια επιλογή «alkoholfrei», ενώ πέρυσι στο Μόναχο λειτούργησε η πρώτη που σερβίρει αποκλειστικά ποτά χωρίς αλκοόλ.

Οι παραδοσιακοί ζυθοποιοί της Γερμανίας πειραματίζονται με νέες τεχνικές, όπως η χρήση εναλλακτικών τεχνικών που δεν μετατρέπουν όλη τη ζάχαρη σε αλκοόλ. Ωστόσο, ο ιστορικός «νόμος περί καθαρότητας» της μπίρας, που περιορίζει αυστηρά τα συστατικά της, δεν ευνοεί πάντα την καινοτομία, προειδοποιεί ο Μάρκους Ράουπαχ από τη Γερμανική Ακαδημία Μπίρας.

Ακόμη και στα πιο αισιόδοξα σενάρια, η μπίρα χωρίς αλκοόλ δεν μπορεί να αντισταθμίσει την πτώση της συμβατικής. Το ίδιο ισχύει και για τις εξαγωγές, οι οποίες μειώνονται ταχύτερα από τις εγχώριες πωλήσεις και επιπλέον αντιμετωπίζουν τους δασμούς που έχει επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ. Τα τελευταία πέντε χρόνια, σχεδόν 100 ζυθοποιίες έχουν κλείσει στη Γερμανία, και αναμφίβολα θα ακολουθήσουν και άλλες.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο