Σε μια εποχή αυξημένου κόστους ζωής και ασταθών οικονομικών συνθηκών, οι συνήθειες κατανάλωσης μπύρας αλλάζουν ραγδαία.
Οι καταναλωτές στρέφονται πλέον είτε σε premium προϊόντα είτε σε οικονομικές εναλλακτικές, αφήνοντας πίσω τις παραδοσιακές μάρκες, τη στιγμή που η κατανάλωση στο σπίτι κερδίζει συνεχώς έδαφος σε βάρος των μπαρ και των εστιατορίων.
Ο CEO της Carlsberg, Λαρς Άρουπ-Άντερσεν, επισημαίνει ότι η τάση αυτή δεν αφορά μόνο την επιλογή της μπύρας, αλλά αντικατοπτρίζει ευρύτερες αλλαγές στον τρόπο που οι άνθρωποι απολαμβάνουν την καθημερινότητά τους, λέει στο CNBC.
CEO Carlsberg: «Διχοτομημένες προτιμήσεις»
«Βλέπουμε μια συνεχιζόμενη διχοτόμηση στις προτιμήσεις των καταναλωτών», εξηγεί ο Άντερσεν.
Οι πελάτες φαίνεται να επιλέγουν είτε premium προϊόντα είτε οικονομικές λύσεις, με τις βασικές μάρκες στην ενδιάμεση κατηγορία να δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση.
Η τάση αυτή έρχεται σε μια περίοδο συνεχούς πτώσης των πωλήσεων σε όγκο για αρκετά τρίμηνα, καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές λόγω αυξημένων τιμών και στρέφονται σε εναλλακτικά προϊόντα.
Η Carlsberg κατέγραψε μείωση 1,7% στον όγκο πωλήσεων του δευτέρου τριμήνου, παρά την αύξηση της ζήτησης για premium και μπύρες χωρίς αλκοόλ.
Η άνοδος της κατανάλωσης στο σπίτι
Η συνεχής αύξηση της τιμής μιας μπύρας σε μπαρ και εστιατόρια οδηγεί τους καταναλωτές να προτιμούν την κατανάλωση στο σπίτι.
«Το off-trade, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα λιανικής, κερδίζουν έδαφος εις βάρος του on-trade», αναφέρει ο CEO, προσθέτοντας ότι η τάση αυτή παρατηρείται σταδιακά τα τελευταία τρίμηνα.
Πίεση στις βασικές μάρκες
Οι βασικές μάρκες της Carlsberg — περιλαμβανομένων των Carlsberg, Tuborg και Kronenbourg — είναι αυτές που πλήττονται περισσότερο.
Παρά τις μακροοικονομικές πιέσεις, οι καταναλωτές εξακολουθούν να επενδύουν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και σε premium κατηγορίες, δημιουργώντας μια μικρή αλλά σταθερή αύξηση για αυτές τις κατηγορίες.
«Είναι οι βασικές μπύρες που κινούνται προς τα πίσω, ενώ οι κατηγορίες ανάπτυξης συνεχίζουν να εμφανίζουν θετικά αποτελέσματα», τόνισε ο Άντερσεν, επισημαίνοντας την ανάγκη των ζυθοποιών να προσαρμοστούν στις νέες συνήθειες των καταναλωτών.