Ακριβότερα Χριστούγεννα: Οι δασμοί «κόβουν» ψεύτικα έλατα από τα ράφια των ΗΠΑ

Η 90ήμερη καθυστέρηση στους δασμούς ΗΠΑ-Κίνας έρχεται πολύ αργά για να σώσει τα ράφια των καταστημάτων

Ακριβότερα Χριστούγεννα: Οι δασμοί «κόβουν» ψεύτικα έλατα από τα ράφια των ΗΠΑ

Τα φετινά Χριστούγεννα στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα έχουν την ίδια λάμψη.

Οι καταναλωτές που αναζητούν ψεύτικα έλατα και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση θα βρεθούν αντιμέτωποι με περιορισμένες επιλογές και πιο τσουχτερές τιμές.

Ο εμπορικός «πόλεμος» με την Κίνα και οι δασμοί στις εισαγωγές αναγκάζουν τους λιανέμπορους να περικόψουν παραγγελίες, ενώ η πρόσφατη 90ήμερη παράταση κάποιων μέτρων έρχεται πολύ αργά για να αλλάξει την εικόνα των γιορτών, μεταδίδει το Reuters.

Ακριβότερα Χριστούγεννα με δασμούς που πνίγουν τη γιορτινή αγορά

Η συμφωνία Ουάσινγκτον – Πεκίνου της 11ης Αυγούστου προσέφερε μια προσωρινή ανάσα, όμως οι περισσότεροι μεγάλοι λιανέμποροι έχουν ήδη ολοκληρώσει τις παραγγελίες τους εδώ και μήνες.

Τα εποχιακά προϊόντα χρειάζονται μακρύ χρόνο παραγωγής και μεταφοράς – συχνά πάνω από έξι μήνες – κάτι που σημαίνει ότι οι φετινές βιτρίνες είναι ουσιαστικά «κλειδωμένες» από το καλοκαίρι.

O Κρις Μπάτλερ διευθύνων σύμβουλος της National Tree Company στο Νιου Τζέρσεϊ, που προμηθεύει γίγαντες όπως  είναι οι Walmart, Home Depot, Lowe’s και Amazon, παραδέχεται ότι η εταιρεία του θα αυξήσει τις τιμές 10% έως 20% σε βασικά προϊόντα όπως το «Carolina pine» και το «Nordic spruce».

Η Κίνα, που καλύπτει σχεδόν το 87% των εισαγωγών χριστουγεννιάτικης διακόσμησης των ΗΠΑ, παραμένει ο βασικός «παίχτης» στην αγορά.

Λιγότερες παραγγελίες, περισσότερη αβεβαιότητα

Οι λιανέμποροι επιλέγουν φέτος στρατηγική περιορισμού. Όπως εξηγεί ο Μπάτλερ, κανείς δεν θέλει να κρατήσει ακριβό στοκ σε μια χρονιά που η καταναλωτική ζήτηση παραμένει αβέβαιη. Έτσι, πολλές εταιρείες ζητούν να αποστέλλονται τα δέντρα κατευθείαν στον καταναλωτή αντί να περνούν πρώτα από τις αποθήκες τους.

Ανταγωνιστές όπως ο Μακ Χάρμαν, επικεφαλής της Balsam Hill στην Καλιφόρνια, υπολογίζουν ότι η αγορά θα έχει περίπου 15% λιγότερα δέντρα φέτος. «Ακόμα και με την παράταση, είναι πολύ αργά για νέες παραγγελίες», τονίζει.

Οι μεγάλοι και οι μικροί κερδισμένοι

Παρά τα προβλήματα, κάποιες εταιρείες βρήκαν τρόπους να επωφεληθούν.

Η Balsam Hill εξοικονόμησε περίπου 2,5 εκατ. δολάρια χάρη στη νέα αναστολή.

Η Walmart δηλώνει αισιόδοξη για τα αποθέματά της, ενώ άλλοι λιανέμποροι, όπως η Home Depot και η Amazon, κρατούν σιγή.

Στον αντίποδα, η πίεση είναι έντονη για κατασκευαστές παιχνιδιών όπως η MGA Entertainment (γνωστή για τις κούκλες Bratz), που αντιμετωπίζουν ακόμα και 30% επιβάρυνση στους δασμούς.

«Είναι υπερβολικό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ισαάκ Λάριεν στο Reuters, τονίζοντας ότι οι αυξήσεις τιμών έχουν ήδη περάσει στους καταναλωτές.

Μια χλιαρή εορταστική περίοδος

Η μείωση στην προσφορά τεχνητών δέντρων αποτελεί ανησυχητικό σημάδι: οι Αμερικανοί φαίνεται να μπαίνουν σε πιο «σφιχτές» γιορτές.

Με τον οικογενειακό προϋπολογισμό ήδη πιεσμένο από αυξήσεις σε βασικά αγαθά όπως απορρυπαντικά και πάνες, οι χριστουγεννιάτικες αγορές δείχνουν πιο συγκρατημένες.

Ακόμη και εταιρείες ένδυσης όπως η Levi Strauss ανακοίνωσαν ότι θα περιορίσουν τη γιορτινή γκάμα τους.

Το μέλλον της αγοράς

Παράγοντες της εφοδιαστικής αλυσίδας προειδοποιούν ότι η μεταφορά και παραγωγή εκτός Κίνας δεν είναι απλή υπόθεση.

Οι καθυστερήσεις σε νέες βιομηχανικές γραμμές σε Βιετνάμ και Καμπότζη σημαίνουν ότι οι εταιρείες δύσκολα θα καλύψουν το κενό άμεσα.

Όπως συνοψίζει ο Ματ Πρίστ, επικεφαλής της ένωσης FDRA που εκπροσωπεί τη βιομηχανία υποδημάτων, «το απόθεμα που έχουμε για τις γιορτές, αυτό είναι – δεν αλλάζει».

Τα Χριστούγεννα του 2025 στις ΗΠΑ δεν θα έχουν την ίδια αφθονία.

Οι καταναλωτές θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα για λιγότερα προϊόντα, ενώ οι λιανέμποροι και οι προμηθευτές θα συνεχίσουν να παλεύουν με την αβεβαιότητα των δασμών.

Η εμπορική κόντρα Ουάσινγκτον – Πεκίνου, όπως φαίνεται, «στολίζει» φέτος το χριστουγεννιάτικο δέντρο με αγκάθια.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο