Έχοντας επενδύσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Netflix ενισχύει την παραγωγή περιεχομένου στην Ταϊλάνδη, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο ρόλο της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας ως περιφερειακού κόμβου παραγωγής.
Η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο έχει παράγει πρωτότυπο περιεχόμενο από την Ταϊλάνδη, όπως η σειρά θρίλερ μυστηρίου Master of the House, συμβάλλοντας στην προσέλκυση 750 εκατομμυρίων ωρών προβολής ταϊλανδέζικου περιεχομένου μόνο το 2024. Το Netflix σχεδιάζει να δημιουργήσει εννέα πρωτότυπους τίτλους φέτος, συμπεριλαμβανομένης μιας ταινίας επιβίωσης από ζόμπι, του Ziam.
«Ενισχύουμε την τοπική αφήγηση με τοπικές επενδύσεις. Εκπαιδεύουμε επίσης την επόμενη γενιά Ταϊλανδών αφηγητών και συνεργείων», δήλωσε η Μαλομπίκα Μπάνερτζι, διευθύντρια περιεχομένου για τη Νοτιοανατολική Ασία στο Netflix, σε ενημέρωση την Τετάρτη. «Αυτό μας τοποθετεί σε μια μοναδική θέση στη βιομηχανία ψυχαγωγίας, όχι μόνο φέρνοντας ξένο περιεχόμενο και παραγωγή στην Ταϊλάνδη, αλλά εμπλουτίζοντας το τοπικό οικοσύστημα, χωρίς να επιβραδύνουμε τους ρυθμούς μας».
Η ώθηση ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της Μπανγκόκ να δημιουργήσει εισόδημα 4 τρισεκατομμυρίων μπατ (123 δισεκατομμύρια δολάρια) και να δημιουργήσει 20 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην δημιουργική οικονομία, μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη δημιουργία μιας νέας οικονομικής μηχανής και τη διαφοροποίηση από το μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στον τουρισμό και στις εξαγωγές. Η Ταϊλάνδη εμπνέεται από το πολιτιστικό εγχειρίδιο της Νότιας Κορέας, ποντάροντας σε τοπικό περιεχόμενο που μπορεί να προβληθεί εξωχώρια και να φιλοξενήσει ξένες παραγωγές μεγάλου προϋπολογισμού.
Το The White Lotus του HBO γυρίστηκε την τρίτη του σεζόν εξ ολοκλήρου στην Ταϊλάνδη, προβάλλοντας τις παραλίες και τα αστικά σκηνικά του μαζί με τα ταλέντα της περιοχής. Το Jurassic World Rebirth της Universal, που γυρίστηκε εν μέρει σε νησιά της Ταϊλάνδης, έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο, ενώ η επερχόμενη σειρά επιστημονικής φαντασίας Alien: Earth του FX φέρεται να σημείωσε ρεκόρ για επενδύσεις ξένης παραγωγής στη χώρα.

Το Χόλιγουντ της ΝΑ Ασίας
Από το 2016, περισσότερα από 4.600 κινηματογραφικά έργα του εξωτερικού έχουν αξιοποιήσει τις τοποθεσίες, τα εξειδικευμένα συνεργεία και τα σύγχρονα στούντιο της Ταϊλάνδης, εισφέροντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην οικονομία. Ένα σύστημα ανταγωνιστικών επιστροφών μετρητών έχει ενισχύσει περαιτέρω την ελκυστικότητά της.
Το συμβούλιο κινηματογράφου της χώρας ενέκρινε την Τρίτη 845 εκατομμύρια μπατ σε επιστροφές μετρητών για επτά ξένες παραγωγές με συνολικές επενδύσεις 4,5 δισεκατομμυρίων μπατ. Οι ξένες κινηματογραφικές παραγωγές στην Ταϊλάνδη εισέφεραν 6,6 δισεκατομμύρια μπατ στην τοπική οικονομία το 2024, σύμφωνα με τον Τσάκριτ Πιτσιγιανγκούλ, εκτελεστικό διευθυντή του Οργανισμού Δημιουργικής Οικονομίας της Ταϊλάνδης.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης έχει αυξήσει τη χρηματοδότηση για εγχώριες παραγωγές, οδηγώντας περισσότερες τοπικές ταινίες και σειρές σε διεθνή φεστιβάλ και παγκόσμιες πλατφόρμες streaming.
Το Netflix και οι ανταγωνιστές του, συμπεριλαμβανομένου του κινεζικού iQiyi, στηρίζονται στο περιεχόμενο στα ταϊλανδέζικα για να κερδίσουν συνδρομητές σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου έχει αποδειχθεί δημοφιλής ο συνδυασμός πολιτιστικής αυθεντικότητας και σύγχρονης αφήγησης.
Η Warner Bros. Discovery κυκλοφόρησε επίσης το Max στην περιοχή στα τέλη του περασμένου έτους, χρονικά πριν από την σεζόν του The White Lotus στην Ταϊλάνδη — μια κίνηση που βοήθησε τόσο στην ενίσχυση του τουρισμού όσο και στην προσέλκυση νέων χρηστών στην υπηρεσία.
Η αυξημένη προβολή της Ταϊλάνδης στο παγκόσμιο κοινό έχει ωθήσει τον πολιτιστικό τουρισμό και τη ζήτηση για ταϊλανδέζικα προϊόντα, δημιουργώντας περισσότερα από 300 δισεκατομμύρια μπατ σε οικονομική αξία, δήλωσε ο Τσάκριτ στην ίδια ενημέρωση.