ΗΠΑ: Ποιοι λιανέμποροι κερδίζουν τη μάχη των δασμών;

Ποιοι είναι εκείνοι οι λιανέμποροι των ΗΠΑ που κερδίζουν μερίδια αγοράς σε μια εποχή δασμών και μειωμένης αγοραστικής δύναμης;

ΗΠΑ: Ποιοι λιανέμποροι κερδίζουν τη μάχη των δασμών;

Η οικονομία των δασμών μοιάζει με σιωπηλό πόλεμο: άλλοι λιανέμποροι προσπαθούν να επιβιώσουν μειώνοντας τα έξοδα, άλλοι χάνουν έδαφος, ενώ λίγοι «παίκτες» καταφέρνουν να γίνουν καταφύγιο για τον καταναλωτή που ψάχνει απλότητα, χαμηλές τιμές και αξιοπιστία.

Όταν οι τιμές πιέζονται από δασμούς και η αγοραστική δύναμη συρρικνώνεται, μόνο οι έξυπνοι λιανέμποροι στις ΗΠΑ καταφέρνουν να βγαίνουν κερδισμένοι.

Οι λιανέμποροι των ΗΠΑ που κερδίζουν τη μάχη

Στο επίκεντρο βρίσκονται τρεις γίγαντες: Walmart, Amazon και TJX, που δείχνουν πώς η στρατηγική και η ευελιξία μπορούν να μετατραπούν σε όπλα κερδοφορίας.

Walmart: Η δύναμη της χαμηλής τιμής

Η Walmart συνεχίζει να ενισχύει το μερίδιο αγοράς της, επιλέγοντας να απορροφήσει μεγάλο μέρος του κόστους που δημιουργούν οι δασμοί.

Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος Νταγκ ΜακΜίλον, η εταιρεία «κρατά τις τιμές όσο πιο χαμηλά γίνεται για όσο περισσότερο μπορεί».

Η στρατηγική αυτή έχει διπλό όφελος: προσελκύει ευαίσθητους οικονομικά καταναλωτές και την τοποθετεί μπροστά από αντιπάλους όπως η Target.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal, η Target, για παράδειγμα, έχει να αντιμετωπίσει την πρόκληση της «αντίληψης των υψηλών τιμών», μια αντίληψη που φαίνεται να υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών ότι οι τιμές της είναι υψηλότερες από εκείνες των ανταγωνιστών της.  Όμως, όπως εξηγούν τα στελέχη της, η Target διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές της και διαφοροποιεί την αλυσίδα εφοδιασμού της στις περισσότερες χώρες που διατηρεί καταστήματα, προκειμένου να διατηρήσει τις τιμές χαμηλές.

Ο λιανέμπορος ευελπιστεί ότι ο νέος CEO Michael Fiddelke, που θα αναλάβει επισήμως τον ρόλο του τον Φεβρουάριο, θα σώσει την κατάσταση και θα ενισχύσει τη θέση του στην αγορά. Σύμφωνα με τους Financial Times, μετά από δύο χρόνια πτώση στις πωλήσεις, που κορυφώθηκαν με μείωση 1,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η Target έχει χάσει έδαφος απέναντι στους αντιπάλους της.

Ο Fiddelke όμως εμφανίζεται αποφασισμένος: «Μπαίνω με αίσθηση επείγοντος για να ξαναχτίσουμε τη δυναμική και να επιστρέψουμε στην κερδοφόρα ανάπτυξη», είπε στους Financial Times.

Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι κανείς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σοβαρά την Walmart, την μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του κόσμου.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι καταναλωτές εξακολουθούν να συρρέουν στα καταστήματα του λιανοπωλητή παρά τις οικονομικές αντιξοότητες. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Walmart αυξήθηκαν κατά 25% κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.

Όπως και να έχει, με την έμφαση που δίνει η Walmart στα είδη παντοπωλείου, που θεωρούνται απολύτως απαραίτητα, η Walmart εξασφαλίζει σταθερές πωλήσεις ακόμα και όταν οι καταναλωτές περιορίζουν τις «πολυτέλειες».

Amazon: Η ταχύτητα ως πλεονέκτημα

Για την Amazon, το μυστικό βρίσκεται στο δίκτυο διανομής.

Οι επενδύσεις σε ταχύτερες και οικονομικότερες παραδόσεις έφεραν άνοδο 11% στις διαδικτυακές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου.

Παρά τους δασμούς, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν έχει μετακυλήσει σοβαρές αυξήσεις τιμών στους πελάτες του.

Έτσι, το brand κερδίζει σε αξιοπιστία και διατηρεί την εικόνα του ως ο πιο άμεσος και βολικός προορισμός αγορών.

TJX: Ο κυνηγός ευκαιριών

Η TJX, ιδιοκτήτρια των αλυσίδων T.J. Maxx, Marshalls και Home Goods, αξιοποιεί την κρίση προς όφελός της.

Αγοράζει σε χαμηλές τιμές τα πλεονάζοντα αποθέματα που άλλοι λιανέμποροι δεν μπορούν να απορροφήσουν λόγω των δασμών.

Ο CEO της εταιρείας χαρακτήρισε αυτές τις ευκαιρίες «εξαιρετικές», και τα οικονομικά αποτελέσματα δείχνουν πως η στρατηγική αυτή αποδίδει με αύξηση πωλήσεων 4% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Οι καταναλωτές αλλάζουν συνήθειες

Η πίεση στα πορτοφόλια οδηγεί πολλούς Αμερικανούς να επανεξετάσουν τις αγοραστικές τους επιλογές.

Οι μικρές απολαύσεις, όπως καφές απ’ έξω ή προϊόντα πολυτελείας για το σπίτι, μπαίνουν στο περιθώριο. Οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές, κυνηγούν προσφορές και στρέφονται σε αγορές μαζικών ποσοτήτων.

Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνες, οι διαδικτυακές επισκέψεις αυξήθηκαν κατά 18%, αλλά η πραγματική δαπάνη αυξήθηκε μόλις κατά 0,4% –  σαφής ένδειξη ότι οι καταναλωτές κάνουν μεγαλύτερη έρευνα πριν προβούν σε αγορές.

Το μέλλον της αγοράς

Η αμερικανική οικονομία έχει δείξει ανθεκτικότητα απέναντι στις προκλήσεις των δασμών και των υψηλών επιτοκίων, ωστόσο η αβεβαιότητα παραμένει.

Η Home Depot και η Lowe’s καταγράφουν μικρή ανάπτυξη, κυρίως από μικρότερα έργα που χρηματοδοτούνται με μετρητά, ενώ οι ανησυχίες για μελλοντικές αυξήσεις τιμών παραμένουν.

Το βέβαιο είναι ότι σε αυτό το τοπίο οι λιανέμποροι που προσφέρουν αξία και ευκολία θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο