Αναζητώντας την…εξειδίκευση

Έλλειψη (;) εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού

Αναζητώντας την…εξειδίκευση

Κατά τους φορείς της επιχειρηματικότητας ψηλά στη λίστα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Κι όχι μόνο, καθώς αυτή η έλλειψη θεωρείται και ως τροχοπέδη στο δρόμο των επενδύσεων και της ανάπτυξής τους.

Έρευνα που διενέργησε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ) για τις προκλήσεις και τις προοπτικές της μεταποίησης εμπεριείχε ανάμεσα στα άλλα και το εξής εύρημα: το 41% των εταιρειών που ρωτήθηκαν ανέφεραν ως ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια στις επενδύσεις είναι η αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Ανά γεωγραφική περιοχή το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 54% για τη Θεσσαλονίκη, στο 37% για την Αττική και στο 40% για την υπόλοιπη Ελλάδα.

Επιπλέον, στην έρευνα τάσεων στελεχών λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών) του ΙΕΛΚΑ, 3 στις 4 επιχειρήσεις δήλωναν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας για το φετινό καλοκαίρι. Μάλιστα, η εύρεση και ανάπτυξη προσωπικού θεωρείται από το 65% μεγάλο πρόβλημα για τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο.

Παρότι η Ελλάδα διαθέτει καλά εκπαιδευμένο δυναμικό και φυσικά αξιόλογα πανεπιστημιακά ιδρύματα, οι επιχειρήσεις διαπιστώνουν χάσμα ανάμεσα στις δεξιότητες που απαιτεί η αγορά εργασίας και αυτές που παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα. Και εκτιμούν ότι πρέπει να δρομολογηθούν παρεμβάσεις για την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Ωστόσο, όμως, ειδικά στους νεαρούς ενήλικες (η επονομαζόμενη Generation Z) παρουσιάζεται μια εντυπωσιακή αλλαγή σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές ως προς τις αντιλήψεις τους για τα παραδοσιακά ορόσημα της ζωής και τον ορισμό της επιτυχίας: η ψυχική και σωματική υγεία (51%), με τις οικογενειακές σχέσεις (45%) να ξεπερνούν την οικονομική ευημερία (42%) στις περισσότερες χώρες.

Ως εκ τούτου, όπως τονίζει η μελέτη της ΕΥ, για τις επιχειρήσεις αυτή η αλλαγή επιβάλλει έναν ουσιαστικό μετασχηματισμό στον τρόπο που διαχειρίζονται και προσεγγίζουν το ανθρώπινο δυναμικό. Οι οργανισμοί, λοιπόν, καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές προσέλκυσης και διακράτησης ταλέντου, ενώ τα brands χρειάζεται να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με ένα κοινό που επανεξετάζει συνεχώς τι σημαίνει κατανάλωση και επιτυχία σήμερα.

Έτι περαιτέρω, είναι εξαιρετικά σημαντικές και οι διαπιστώσεις του Ινστιτούτου Δημογραφικών Ερευνών και Μελετών για τους νέους που έφυγαν στο εξωτερικό (κι αυτούς που σκέφτονται να φύγουν): Η επαγγελματική ανέλιξη και οι καλύτερες συνθήκες εργασίας, προηγούνται των οικονομικών απολαβών.

OT Originals
Περισσότερα από Opinion

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο