Καφές: Οι αυξήσεις στρέφουν την κατανάλωση στις κάψουλες

Ο καφές της κατηγορίας Nespresso ανεβάζει μερίδια έναντι της Horeca – Το μπαράζ προσφορών των μεγάλων παικτών

Καφές: Οι αυξήσεις στρέφουν την κατανάλωση στις κάψουλες

Χθες έγινε γνωστό ότι στη Δανία η κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει τους φόρους στον καφέ – και στη σοκολάτα – για να ελαφρύνει τα νοικοκυριά. Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η τιμή του προσφερόμενου καφέ έχει αυξηθεί σημαντικά. Όπως επίσης έχουν αυξηθεί και οι τιμές των διαφόρων τύπων καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η αύξηση της τιμής και η κατανάλωση

Το γεγονός αυτό οφείλεται στην άνοδο της τιμής της πρώτης ύλης του καφέ. Έχει επηρεαστεί τόσο η ζεστή όσο και η κρύα αγορά. Το δίκτυο του Horeca είναι πιο ευάλωτο. Με συνέπεια οι ανατιμήσεις να προκαλέσουν μείωση της κατανάλωσης. Και αντιθέτως η ζεστή αγορά, με κυρίαρχο το δίκτυο του λιανεμπορίου να κερδίσει έδαφος.

Ο καφές εσπρέσο και οι κάψουλες

Πρωταγωνιστής στις εξελίξεις στην αγορά του καφέ είναι ο εσπρέσο και η κάψουλα – στην κατηγορία του Nespresso – κερδίζει μερίδιο αγοράς έδαφος. Αναλυτικότερα, οι εταιρείες εισαγωγής, επεξεργασίας και διανομής καφέ, λόγω της ανατίμησης της πρώτης ύλης, προχώρησαν σε ανατιμήσεις και μάλιστα σημαντικές.

Ο καφές στην εστίαση χάνει μερίδια

Η αντίδραση των καταναλωτών κατ΄ αρχήν στην κρύα αγορά ήταν να περιορίσουν την κατανάλωση σε καφέ και γενικότερα σε καταστήματα εστίασης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μετατοπιστεί η κατανάλωση στη ζεστή αγορά – κι όσον αφορά τον εσπρέσο να αυξηθεί η κατανάλωση της κάψουλας στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αυτό βέβαια δεν έγινε αυτόματα, διότι και οι τιμές της κάψουλας, όσον αφορά τον εσπρέσο, αυξήθηκαν.

Οι προσφορές από Nestle και Jacobs

Οι καταναλωτές εμφανίστηκαν διστακτικοί. Η διστακτικότητα των καταναλωτών θορύβησε τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που πρωταγωνιστούν στην αγορά του καφέ – κυρίως τη Nestle και την Jacobs – με αποτέλεσμα το τελευταίο δίμηνο κυρίως, να ξεκινήσουν ένα νέο μπαράζ προσφορών, στις οποίες συνήθως συμμετέχουν και οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, με μειώσεις τιμών από 25% ως και 35%!

Κυρίαρχος ο καφές εσπρέσο

Η αγορά του λιανεμπορίου έγινε πιο σαφώς πιο ελκυστική. Κι η μετατόπιση της κατανάλωσης πιο εμφανής. Σύμφωνα, λοιπόν, με πηγές της αγοράς, στην κατηγορία του λιανεμπορίου ο ελληνικός καφές συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών με μερίδιο περίπου 50%, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο στιγμιαίος με 15%, όσο και ο καφές φίλτρου και ακολουθεί ο εσπρέσο με περίπου 12%.

Τα πράγματα αλλάζουν στο σύνολο της αγοράς. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές η κατανάλωση του καφέ στην ελληνική αγορά συνολικά δεν υπερβαίνει τους 40.000 τόνους. Από αυτή την ποσότητα το 60% διακινείται μέσω του λιανεμπορίου και το 40% μέσω του Horeca.

Στην κατηγορία του Horeca το 90% της κατανάλωσης αφορά τον εσπρέσο. Υπολογίζεται πλέον ότι στο σύνολο της αγοράς ο εσπρέσο – σε κάθε μορφή – έχει αποσπάσει το 50%!

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο