Οι δασμοί που επέβαλε ο Ντόναλντ Τραμπ σε προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα φαίνεται να δημιουργούν ανακατατάξεις στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τον Tobias Wann, επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας Tonies, η συγκυρία αυτή μπορεί να δώσει σε εταιρείες με ποιοτικά παιχνίδια την ευκαιρία να κερδίσουν έδαφος εις βάρος φθηνότερων και χαμηλότερης ποιότητας ανταγωνιστικών προϊόντων.
Η Toniebox ως εναλλακτική στη χρήση οθόνης
Η Tonies ιδρύθηκε το 2013 με στόχο να προσφέρει μια δημιουργική, εκπαιδευτική και ταυτόχρονα «χωρίς οθόνη» λύση για τα παιδιά.
Η εμβληματική της δημιουργία, το ηχείο-κύβος Toniebox, συνοδεύεται από μικρές φιγούρες που, όταν τοποθετηθούν πάνω στη συσκευή, ενεργοποιούν τραγούδια, παραμύθια και εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Σε μια εποχή όπου οι γονείς ανησυχούν ολοένα και περισσότερο για την υπερβολική χρήση κινητών και tablet από τα παιδιά, η Toniebox βρίσκει πρόσφορο έδαφος.
Οι τιμές και η αντοχή της αγοράς
Παρά τις προκλήσεις των δασμών, η Tonies αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές των πιο ακριβών φιγούρων της στις ΗΠΑ, από 17,99 δολάρια σε 19,99. «Δεν μας αρέσει να μετακυλίουμε τα κόστη στους καταναλωτές, αλλά η ζήτηση παρέμεινε ισχυρή», εξηγεί ο Wann.
Η αντίδραση της αγοράς δείχνει πως οι γονείς είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σε προϊόντα που θεωρούν ασφαλή και ποιοτικά, ακόμα κι αν κοστίζουν λίγο περισσότερο.
Επέκταση και νέες αγορές
Η Tonies έχει ήδη πουλήσει περίπου 9,5 εκατομμύρια Toniebox και 125 εκατομμύρια φιγούρες παγκοσμίως.
Στη Γερμανία, το 60% των οικογενειών με παιδιά κάτω των δέκα ετών διαθέτει τη συσκευή. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό φτάνει ήδη στο 10%, με στόχο να διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια.
Στη Γερμανία, το 60% των οικογενειών με παιδιά κάτω των δέκα ετών διαθέτει τη συσκευή
Παράλληλα, η εταιρεία έχει στραφεί σε εναλλακτικές γραμμές παραγωγής εκτός Κίνας, με νέες μονάδες στο Βιετνάμ, την Τυνησία και τη Βοσνία.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από ένα χρόνο, οι δύο συνιδρυτές Patric Fassbender και Marcus Stahl, αποχώρησαν από την διοίκηση, αλλά παρέμειναν συνδεδεμένοι με την εταιρεία ως ανώτεροι σύμβουλοι και δεύτεροι μεγαλύτεροι μέτοχοι. Ο Tobias Wann διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Τonies τον Ιανουάριο του 2024.
Οικονομικά αποτελέσματα και προοπτικές
Το 2024 η Tonies παρουσίασε έσοδα ύψους 481 εκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 33% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Για πρώτη φορά κατάφερε να εμφανίσει καθαρό κέρδος, ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ, ύστερα από συνεχείς ζημίες λόγω επενδύσεων σε νέες αγορές.
Ο Wann δηλώνει αισιόδοξος: «Τώρα είμαστε σε καλύτερη θέση να επιταχύνουμε την κερδοφορία μας».
Η μάχη για τον χώρο στο ράφι
Με την πίεση των δασμών, πολλά φθηνά παιχνίδια αναμένεται να «εξαφανιστούν από τα ράφια».
Για την Tonies, αυτό σημαίνει ευκαιρία να ενισχύσει τη θέση της και να προωθήσει το μήνυμά της: ότι η ποιότητα και η δημιουργικότητα αξίζουν περισσότερο από την πρόσκαιρη χαμηλή τιμή.