Η αύξηση του αριθμού των γλυκών αρωμάτων με άρωμα φαγητού στην αγορά θα μπορούσε να συνδεθεί με την αύξηση της χρήσης φαρμάκων για την απώλεια βάρους, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Mintel.
Τα αρώματα εμπνευσμένα από το φαγητό, με αρωματικά προφίλ που περιλαμβάνουν βανίλια, καφέ και καραμέλα και που αναφέρονται στον κλάδο ως αρώματα «gourmand», έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία τρία χρόνια. Οι κυκλοφορίες αρωμάτων με άρωμα ζάχαρης και θέμα το επιδόρπιο αυξήθηκαν κατά 24% μόνο πέρυσι, ανέφερε η Mintel.
Η αύξηση της δημοτικότητας συμβαίνει παράλληλα με την αυξημένη χρήση φαρμάκων GLP-1 για την απώλεια βάρους , όπως τα Ozempic, Wegovy και Mounjaro.
«Οι μάρκες αρωμάτων ενδέχεται να διερευνούν ολοένα και περισσότερο τέτοιες νότες για να αντιμετωπίσουν την καταστολή της όρεξης που προκαλείται από το GLP-1», δήλωσε η Κλοτίλντ Ντραπέ, αναλύτρια παγκόσμιας ομορφιάς στη Mintel, καθώς οι καταναλωτές «προσπαθούν να παραμείνουν αδύνατοι απολαμβάνοντας παράλληλα αρώματα εμπνευσμένα από το φαγητό».
To «μέλλον των αρωμάτων»
Η έκθεση της Mintel με τίτλο «Το μέλλον των αρωμάτων 2025» προβλέπει μια περαιτέρω αναζωπύρωση των γλυκών αρωμάτων, η οποία συνδέεται με την αυξημένη χρήση φαρμάκων για την απώλεια βάρους. «Οι διαδικτυακές συζητήσεις έχουν συνδέσει τα φάρμακα GLP-1 με αλλαγές στην όρεξη και τις αισθητηριακές εμπειρίες, ενδεχομένως οδηγώντας το ενδιαφέρον για αισθητηριακή διέγερση όπως τα αρώματα», ανέφερε η Ντραπέ.
Τα γκουρμέ αρώματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους νεότερους καταναλωτές στο διαδίκτυο. Οι αναζητήσεις στην Google και το TikTok για «γκουρμέ αρώματα» έχουν δείξει ετήσια αύξηση +170% στις ΗΠΑ από το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας καταναλωτών Spate με έδρα τη Νέα Υόρκη.
Και για επιδόρπιο… ένα άρωμα
Τον Απρίλιο, η τραγουδίστρια, τραγουδοποιός και ηθοποιός Sabrina Carpenter κυκλοφόρησε το άρωμα Me Espresso, την τελευταία προσθήκη στη σειρά αρωμάτων της, η οποία επικεντρώνεται στους γκουρμέ τύπους. Περιγράφεται ως ένας ζαχαρούχος παγωμένος καφές, με νότες εσπρέσο, μπισκότου και σαντιγί. Τα αρώματα Fragrance by Sabrina περιλαμβάνουν επίσης τα Sweet Tooth, Caramel Dream και Cherry Baby και όλα έχουν σχήμα σοκολάτας, προσθέτοντας στην εμπειρία με θέμα το επιδόρπιο.
«Γενικά, είναι μια τάση στα αρώματα εμπνευσμένη από τη γενιά Ζ», αναφέρει στον Guardian, η Αμάντα καρ, αρθρογράφος αρωμάτων στον ιστότοπο We Wear Perfume.
Για τις νεότερες γενιές, με την πρόσφατα αποκτημένη αγοραστική δύναμη, η γκουρμέ γεύση αποτελεί μια προσιτή πύλη εισόδου στην αγορά αρωμάτων. «Είναι σαν ένα ψημένο κέικ ή μια γλυκιά λιχουδιά. Είναι πολύ εύκολο για κάποιον που είναι νέος στον κόσμο των αρωμάτων να το καταλάβει», λέει η Καρ.
«Η βανίλια όντως κολλάει, είναι μια πολύ έντονη νότα. Φαίνεται λοιπόν σαν ένα άρωμα με καλή σχέση ποιότητας-τιμής, και αυτό απευθύνεται και στη γενιά Ζ.»
Η παγκόσμια αγορά αρωμάτων συνεχίζει να αναπτύσσεται, με αναμενόμενη ετήσια ανάπτυξη 3,3% το 2025, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Statista.
Δημοφιλείς τάσεις που κοινοποιούνται στο TikTok περιλαμβάνουν την «επίστρωση αρωμάτων», η οποία περιλαμβάνει την αγορά πολλαπλών αρωματικών προϊόντων περιποίησης σώματος, από λάδι σώματος μέχρι λοσιόν, ώστε το άρωμα να «κρατά» περισσότερο.
Η Ντραπέ ανέφερε επίσης ότι η «ενίσχυση της διάθεσης» είναι ο κύριος λόγος χρήσης αρωμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που οδηγεί στη δημοτικότητα των γλυκών αρωμάτων που συνδέονται με την απόλαυση.