Nadeem Bajwa: Ο διανομέας πίτσας που έγινε ιδιοκτήτης 270 καταστημάτων Papa John’s

Στα 58 του χρόνια, ο Nadeem Bajwa είναι επίσης CEO του ομίλου Bajco Group, τον οποίο ίδρυσε μαζί με τα δύο αδέλφια του

Nadeem Bajwa: Ο διανομέας πίτσας που έγινε ιδιοκτήτης 270 καταστημάτων Papa John’s

Ο Nadeem Bajwa, που μετανάστευσε στις ΗΠΑ από το Πακιστάν το 1991, είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους franchisees της Papa John’s στη Βόρεια Αμερική, διατηρώντας πάνω από 270 καταστήματα. Ξεκίνησε ως διανομέας πίτσας με ωρομίσθιο 4,25 δολάρια κατά τη διάρκεια των σπουδών του και κατάφερε να χτίσει μια σημαντική παρουσία στον χώρο της εστίασης.

Σήμερα, στα 58 του χρόνια, είναι επίσης CEO του ομίλου Bajco Group, τον οποίο ίδρυσε μαζί με τα δύο αδέλφια του. Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνει εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, την τεχνολογία, τη λογιστική και, φυσικά, στη διαχείριση των εστιατορίων Papa John’s.

Η πορεία του Nadeem Bajwa δεν ήταν εύκολη. Στα είκοσί του χρόνια, ήταν ο πρώτος από την οικογένειά του που μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες. «Το ταξίδι προς τις ΗΠΑ ήταν η πρώτη μου πτήση. Δεν είχα ξαναπετάξει ποτέ», ανέφερε. «Το να μπω στο αεροπλάνο, σε μια γεμάτη πτήση, ερχόμενος εδώ μόνος μου, μου προκάλεσε πολύ άγχος, αλλά ήμουν αποφασισμένος να τα καταφέρω».

Μιλώντας στο CNBC εξηγεί πως βίωσε πολιτισμικό σοκ και δυσκολεύτηκε στην επικοινωνία, καθώς δεν μιλούσε καλά αγγλικά εκείνη την εποχή. «Μερικές φορές, όταν είσαι μακριά από την οικογένεια και είσαι μόνος, είναι πολύ δύσκολο», σημειώνει. Για να καλύψει τα έξοδα του πανεπιστημίου, έκανε διάφορες δουλειές μερικής απασχόλησης. «Το πρώτο μου καλοκαίρι, έκανα τρεις δουλειές: έπλενα πιάτα το πρωί, μετά παρέδιδα πίτσες το απόγευμα και αργά το βράδυ δούλευα στα Taco Bell», ανέφερε. «Ζούσα στο Fort Wayne της Ιντιάνα και άρχισα να κάνω διανομές για την Papa John’s όταν ήρθαν στην πόλη. Από εκεί και πέρα, άρχισα να το αγαπώ και τα φιλοδωρήματα ήταν καλά, οπότε αυτό βοήθησε».

Ο Bajwa ανέβηκε γρήγορα στην ιεραρχία της Papa John’s. Μέχρι την αποφοίτησή του από το πανεπιστήμιο το 1996, είχε ήδη προαχθεί από οδηγός διανομής σε περιφερειακό διευθυντή. Μετά την αποφοίτησή του, έκανε αίτηση για θέσεις σε μεγάλες εταιρείες, όπως θεωρούσε ότι θα έκανε μετά τις σπουδές του. «Όταν όμως πήγα να βρω μια εταιρική δουλειά, δεν μπορούσα να βρω κάτι που να με πληρώνει περισσότερο από όσα ήδη έβγαζα στην Papa John’s», εξηγεί. Έτσι, αποφάσισε να παραμείνει στον κλάδο της πίτσας, καταλήγοντας να διευθύνει πολλά καταστήματα πριν γίνει ο ίδιος franchisee. Τον Ιούλιο του 2002, με τη στήριξη της οικογένειάς του και τραπεζικά δάνεια, άνοιξε το πρώτο του κατάστημα Papa John’s στο East Liverpool του Οχάιο. «Αγόρασα μεταχειρισμένο εξοπλισμό σε πολύ χαμηλή τιμή και τότε έφτιαξα το κατάστημα στο μισό κόστος από ό,τι θα πλήρωνα, επειδή έκανα μεγάλο μέρος της εργασίας μόνος μου», προσθέτει. «Η σκέψη μου ήταν να ανοίξω με όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα και να τα επενδύσω στο μάρκετινγκ». Το κόστος για την κατασκευή του πρώτου καταστήματος ανήλθε σε περίπου 150.000 δολάρια.

Διδάγματα από τα πρώτα βήματα

Ο Bajwa έλαβε σημαντικά μαθήματα από τα πρώτα του λάθη. Πριν ανοίξει το πρώτο του εστιατόριο, έδωσε μεγάλη έμφαση στη διαφήμιση των εγκαινίων. «Έκανα υπερβολικό μάρκετινγκ και την πρώτη ημέρα λειτουργίας, το μισό προσωπικό παραιτήθηκε επειδή επικρατούσε χάος», λέει. «Ήρθε πάρα πολύς κόσμος επειδή διαφήμισα υπερβολικά και εστίασα περισσότερο στη διαφήμιση παρά στην εκπαίδευση του προσωπικού… Τότε κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι να είσαι έτοιμος πριν από τα εγκαίνια».

Μέσα σε έξι μήνες από το άνοιγμα της πρώτης τοποθεσίας, τα έσοδα του καταστήματος ξεπέρασαν τις προβλέψεις, οπότε προχώρησε γρήγορα στο άνοιγμα μερικών ακόμη καταστημάτων. «Μετά από δύο καταστήματα, σκέφτηκα ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Ανοίξαμε άλλα τρία αμέσως μετά, και τότε διαπίστωσα ότι δεν είχα τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω μου και αρχίσαμε να αντιμετωπίζουμε δυσκολίες», αναφέρει. Έτσι, ο ίδιος και η ομάδα του αναγκάστηκαν να κάνουν ένα βήμα πίσω και να περιμένουν πριν επιχειρήσουν νέα επέκταση. «Υπήρξε μια περίοδος που αναπτυχθήκαμε πολύ γρήγορα και συναντήσαμε εμπόδια. Το 2008, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, τα πράγματα ήταν δύσκολα», προσθέτει. Τελικά, ο Bajwa δηλώνει ότι είναι ευγνώμων για αυτές τις πρώτες αποτυχίες, καθώς του έδωσαν πολύτιμα μαθήματα.

«Ποτέ δεν φανταζόμουν αυτή την ανάπτυξη… Όλα ξεκίνησαν από τη διανομή πίτσας. Μπορείτε να το πιστέψετε;», λέει το CNBC. Κατά τη διάρκεια της πορείας του, έμαθε τη σημασία της αυτοκριτικής: «πρέπει να είσαι ταπεινός, γιατί την ημέρα που θα αρχίσεις να πιστεύεις ότι τα ξέρεις όλα, τότε ξεκινά η πτώση σου».

Το 2024, ο όμιλος Bajco υπέγραψε συμφωνία με την Papa Johns International για την ανάπτυξη 50 νέων εστιατορίων έως το 2028. Ο Bajwa δηλώνει ότι στόχος του είναι να φτάσει τα 500 εστιατόρια. Παράλληλα με την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου του στην Papa John’s, έχει δημιουργήσει και άλλες επιχειρήσεις. «Έχουμε αναπτύξει ένα τηλεφωνικό κέντρο, έναν κατασκευαστικό βραχίονα, μια υπεράκτια λογιστική δομή και έναν τεχνολογικό βραχίονα για να ενισχύσουμε την αποδοτικότητα του χαρτοφυλακίου μας στην Papa John’s, τα οποία πλέον λειτουργούν ως ξεχωριστές επιχειρήσεις και εξυπηρετούν πολλούς πελάτες εντός και εκτός του brand της Papa John’s», αναφέρει.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο