Στα 80 εκατ. ευρώ υπολογίζει το πλήγμα από τους δασμούς ΗΠΑ και Κίνας ο γαλλικός κολοσσός οινοπνευματωδών ποτών Pernod Ricard, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, μητρικής των Absolut, Beefeater, Havana Club, Jameson και άλλων brands, Αλεξάντρ Ρικάρ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι οργανικές πωλήσεις παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, διαψεύδοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για πτώση 0,8%, ενώ προβλέπει ότι το επόμενο έτος θα είναι μεταβατικό με τις τάσεις βελτίωσης να διαφαίνονται προς το δεύτερο εξάμηνο και με μέση ανάπτυξη μεταξύ 3% και 6% για την τριετία 2027 – 2029.
Ωστόσο, σημείωσε πτώση 3% στις οργανικές πωλήσεις για το σύνολο του 2025, όσο προέβλεπαν και οι αναλυτές, εν μέσω αβεβαιότητας για τους δασμούς και πτώσης των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Κίνα, φτάνοντας τα 10,959 δισεκατομμύρια ευρώ στο δωδεκάμηνο έως τις 30 Ιουνίου.
Πίεση στον κλάδο
Η Pernod και οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές της, όπως η Remy Cointreau, ήταν μεταξύ των πρώτων εταιρικών θυμάτων ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου, που στοχοποιήθηκε από την Κίνα με δασμούς τον Οκτώβριο σε απάντηση στους εισαγωγικούς δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Μετά την επίτευξη συμφωνίας τον Ιούλιο, η Pernod αντιμετωπίζει τώρα δασμούς με τις ΗΠΑ, με τις εξαγωγές να υπόκεινται σε δασμούς 15%. Η μετοχή της Pernod έχει υποχωρήσει κατά περισσότερο από 9% από την αρχή του έτους έως το κλείσιμο της Τετάρτης.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο έγινε γνωστό πως οι οικονομικές πιέσεις και η πτώση κατανάλωσης αλκοόλ οδηγούν τον κολοσσό Pernod Ricard σε ριζική αναδιοργάνωση.
Σε επίσημη ανακοίνωσή της, η Pernod Ricard ανέφερε: «Εργαζόμαστε διαρκώς για την προσαρμογή της οργάνωσης και των λειτουργιών μας στο ταχέως μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό παρουσιάσαμε στους εργαζομένους μας ένα εσωτερικό σχέδιο που στοχεύει στη δημιουργία μιας πιο ευέλικτης και απλοποιημένης δομής».