Πάνω από 33,4 εκατ. επιβάτες αναμένεται να υποδεχθεί το 2025 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, καθώς η διοίκησή του εκτιμά ότι η χρονιά θα κλείσει με άνοδο κοντά στο 5% σε σύγκριση με το 2024.
Ο ΔΑΑ, που έχει ξεκινήσει την υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 1,2 δισ. ευρώ, εκτιμά ότι στη συνέχεια η αύξηση θα κινηθεί σε μικρότερα ποσοστά, καθώς σε απόλυτους αριθμούς η επιβατική κίνηση βρίσκεται ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα.
«Με βάση τα δεδομένα που έχουμε για τη χειμερινή περίοδο, εκτιμάμε ότι το 2025 θα κλείσει με μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε επίπεδο επιβατικής κίνησης. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 6,5% περίπου», τόνισε χθες, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, ο Γιάννης Παράσχης, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, προβλέποντας ότι σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα η κίνηση θα καταγράψει χαμηλότερα μονοψήφια ποσοστά ανόδου.
Τα ποσοστά αυτά αφορούν το σύνολο της επιβατικής κίνησης, με τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ωστόσο σε υψηλότερα επίπεδα, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο η επιβατική κίνηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας ανήλθε σε 15,1 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε σχέση με το 2024. Αναλυτικότερα, η εγχώρια επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο 2,2%, ενώ η διεθνής αυξήθηκε κατά 9,8%, στοιχείο που αποτυπώνει σταθερή πορεία ανάπτυξης.
Επιπλέον, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου η άνοδος της συνολικής κίνησης διαμορφώθηκε στο 6,8% (22,7 εκατ. επιβάτες), με τη διεθνή κίνηση να αυξάνεται κατά 8,8% (14,2 εκατ. επιβάτες) και την εγχώρια κατά 2,1% (6,46 εκατ. επιβάτες).
Η σημαντική αύξηση του αριθμού των διεθνών επιβατών, όπως εξήγησε ο κ. Παράσχης, «αντανακλά την ελκυστικότητα του προορισμού και την επιτυχημένη στρατηγική ανάπτυξης δρομολογίων και επιβατικής κίνησης που ακολουθεί ο ΔΑΑ».
Οι ισχυρές επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας το κατέταξαν στην πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών για το α’ εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας άνοδο 7,6% σε σχέση με πέρυσι και 33,9% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, μάλιστα, έχουν προγραμματιστεί 12 νέες συνδέσεις στο υφιστάμενο δίκτυο από εγχώριους και διεθνείς αερομεταφορείς, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τη συνδεσιμότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αρχές του 2026 ξεκινούν τα έργα επέκτασης
Η διοίκηση του ΔΑΑ αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, με τον κ. Παράσχη να τονίζει ότι κινείται εντός του χρονοδιαγράμματος. Στις αρχές του 2026 θα αναδειχθεί ο ανάδοχος για τα έργα επέκτασης (κύριος και δορυφορικός αεροσταθμός) και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Όπως συμπλήρωσε ο κ. Παράσχης, το 50% των κεφαλαιουχικών δαπανών θα έχει επενδυθεί μέχρι το τέλος του 2028 και το υπόλοιπο μέχρι το τέλος του 2032.
Οι προβλέψεις για τα EBITDA
Αναφερόμενος στην κερδοφορία της εταιρείας, σημείωσε ότι, παρά την πρόβλεψη για προσωρινή μείωση του περιθωρίου προσαρμοσμένου EBITDA κατά περίπου 100 μονάδες βάσης σε ορίζοντα 1-2 ετών, ο ΔΑΑ παραμένει προσηλωμένος στη διατήρηση ποσοστού άνω του 60% σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Οι ισχυρές επιδόσεις του 2024 οδήγησαν σε ταχύτερη κατανάλωση του Μεταφερόμενου Ποσού, γεγονός που θα περιορίσει οριακά τα περιθώρια κερδοφορίας φέτος. Ωστόσο, η εταιρεία εκτιμά ότι τα καθαρά κέρδη θα παραμείνουν περί τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, στηριζόμενα σε υψηλή ζήτηση και αυξημένες αποδόσεις.