Προς το τέλος του μήνα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να εκδώσει το ομόλογο των 500 εκατ. ευρώ.
Το διοικητικό συμβούλιο του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έλαβε χθες 10 Σεπτεμβρίου την απόφαση για την άντληση κεφαλαίων μέσω του επταετούς ομολόγου ύψους έως 500 εκατ. ευρώ.
Κόντρα στην αβεβαιότητα των διεθνών αγορών το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εφόσον εγκριθεί το ενημερωτικό δελτίο από τις αρχές της κεφαλαιαγοράς αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη ρευστότητα του Ομίλου
Ασφαλής επένδυση
Το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα κινηθεί σε ένα εύρος 350 έως 500 εκατ. ευρώ και αποσκοπεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στην τοποθέτηση επενδυτών ώστε με τα χρήματα που θα εισρεύσουν να αποπληρωθεί μέρος παλαιότερου ομολόγου 500 εκατ. ευρώ που λήγει το 2027 αλλά και για νέες επενδύσεις.
Κόντρα στην αβεβαιότητα των διεθνών αγορών το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εφόσον εγκριθεί το ενημερωτικό δελτίο από τις αρχές της κεφαλαιαγοράς αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη ρευστότητα του Ομίλου.
Πρόκειται για αποδοτικές επιδόσεις έναντι των άλλων μορφών επενδύσεων στην αγορά και αξίζει να σημειωθεί, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ότι απευθύνεται σε επενδυτές που έχουν τη δυνατότητα τοποθέτησης με κατώφλι ακόμη και τα 1.000 ευρώ
Το ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ισχυρή ρευστότητα, με τα ταμειακά διαθέσιμα να ανέρχονται στο περίπου 1,5 δισ. ευρώ, και με την αποπληρωμή του ομολόγου του 2020 αφενός επιδιώκεται η μείωση του δανεισμού αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση του cash flow. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ομολογιακό έχει αρκετές ομοιότητες με εκείνο της Aegean και το προσδοκώμενο επιτόκιο να κινηθεί πέριξ του 3,7% με 4%.
Πρόκειται για αποδοτικές επιδόσεις έναντι των άλλων μορφών επενδύσεων στην αγορά και αξίζει να σημειωθεί, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ότι απευθύνεται σε επενδυτές που έχουν τη δυνατότητα τοποθέτησης με κατώφλι ακόμη και τα 1.000 ευρώ.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πάντως εγγύηση για την απόδοση του ομολόγου αποτελούν οι τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρώτο εξάμηνο το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανήλθε στο εξάμηνο στα 6,3 δισ. ευρώ.
Ο τομέας των παραχωρήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του Ομίλου, εξασφαλίζει στους μετόχους για τα επόμενα χρόνια μερίσματα της τάξης των 10 δισ. ευρώ
Το ανεκτέλεστο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τις επόμενες περιόδους καθώς ο Όμιλος αναμένει την υπογραφή νέων συμβάσεων έργου για τα οποία έχει προκριθεί (είτε ως προσωρινός είτε ως οριστικός ανάδοχος). Ποσοστό περίπου 50% του υπογεγραμμένου ανεκτέλεστου αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκιο.
Παράλληλα, το ύψος του ανεκτέλεστου προσφέρει σημαντική ορατότητα όσον αφορά την κατασκευαστική δραστηριότητα του Ομίλου.
Οι παραχωρήσεις
Ο τομέας των παραχωρήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του Ομίλου, εξασφαλίζει στους μετόχους για τα επόμενα χρόνια μερίσματα της τάξης των 10 δισ. ευρώ. Πρόκειται για σταθερές και κλειδωμένες ροές, οι οποίες μάλιστα προέρχονται από νέα έργα παραχωρήσεων.
Πλέον, οι παραχωρήσεις, με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, αποτελούν το βασικό τομέα της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου – συμμετοχή που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την έναρξη και των νέων έργων παραχώρησης
Στις παραχωρήσεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το πρώτο εξάμηνο καταγράφηκε, όπως αναμενόταν, σημαντική αύξηση σε επίπεδο εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας, διαμορφώνοντας πλέον μία νέα «βάση» για τα οικονομικά μεγέθη του τομέα. Η επίδοση αυτή οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και, αφετέρου, στη συμβολή του νέου έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε για το πρώτο εξάμηνο 89 εκατ. ευρώ σε επίπεδο adj. EBITDA.
Αναφορικά με την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά 4,6% στην Αττική Οδό, κατά 7,5% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων στην Κεντρική Οδό), και κατά 3,5% στην Ολυμπία Οδό. Πλέον, οι παραχωρήσεις, με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, αποτελούν το βασικό τομέα της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου – συμμετοχή που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την έναρξη και των νέων έργων παραχώρησης.