Γιαούρτι: Η νέα «φλέβα χρυσού» που ξεκλειδώνει επενδύσεις εκατομμυρίων 

Πού επενδύουν στρατηγικά οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες - Το εξαγωγικό αποτύπωμα και η εσωτερική άνθηση 

Γιαούρτι: Η νέα «φλέβα χρυσού» που ξεκλειδώνει επενδύσεις εκατομμυρίων 

Ενώ το στραγγιστό γιαούρτι συνεχίζει να καταγράφει υψηλές επιδόσεις και στην εσωτερική αγορά –εκτός από την διεθνή– αποτελώντας πλέον το απόλυτο success story της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας, αντιθέτως το παστεριωμένο γάλα κινείται σε αντίστροφη κατεύθυνση, πιέζοντας τις γαλακτοβιομηχανίες και τους παραγωγούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, που έχει στη διάθεση ο ΟΤ, το στραγγιστό γιαούρτι στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου εμφάνισε αύξηση πωλήσεων ως κατηγορία κατά 11%, έναντι τους αντίστοιχου οκταμήνου του 2024 – πρόκειται για εντυπωσιακή επίδοση, που υποστηρίχτηκε και από τον τουρισμό, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο προϊόν είναι γνωστό στην ευρωπαϊκή αγορά.

Επενδύσεις στο γιαούρτι

Οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες, η Δέλτα, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η Κρι Κρι, η Μεβγάλ, αλλά και η FrieslandCampina, στην εξέλιξη του συγκεκριμένου προιόντος έχουν εναποθέσει ισχυρό τμήμα της στρατηγικής τους ανάπτυξης.

Κι είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο ίδιο διάστημα συνολικά η κατηγορία του γιαουρτιού αυξήθηκε – ως προς τον όγκο των πωλήσεων – κατά 7,5%! Είναι προφανές ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της κατηγορίας συνολικά οφείλεται στο στραγγιστό γιαούρτι. Και οι πωλήσεις ως προς την αξία συνολικά της κατηγορίας του γιαουρτιού, αυξήθηκαν κατά 9,4%. Ενώ οι πωλήσεις του στραγγιστού αυξήθηκαν κατά 14,4%! Οπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων στο διάστημα του οι τιμές της κατηγορίας συνολικά αυξήθηκαν κατά 1,9% κατά μέσο όρο, ενώ του στραγγιστού αυξήθηκαν κατά 3,4%!

Σε αντίθετη τροχιά κινείται το παστεριωμένο γάλα. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου η κατανάλωση του παστεριωμένου γάλακτος έχασε το 3,4% του όγκου του, ενώ οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 4%! Από την ανάλυση της κατηγορίας προκύπτει πως ένας μέρος των απωλειών απορροφήθηκαν από την αύξηση των πωλήσεων του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 2,8% ως προς τον όγκο και κατά 4% ως προς τον τζίρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια τροχιά κινείται και το γάλα εβαπορέ, το οποίο στο οκτάμηνο έχασε το 2,1% του όγκου του, ενώ οι πωλήσεις του παρέμειναν σταθερές.

Τα τυροκομικά

Επίσης θετικές είναι οι επιδόσεις των τυροκομικών προϊόντων. Η κατηγορία συνολικά εμφάνισε αύξηση της κατανάλωσης κατά 3,8% και του τζίρου κατά 6%, με το ύψος των ανατιμήσεων να διαμορφώνεται στο 2,2% κατά μέσο όρο. Την ισχυρότερη όμως ανάπτυξη εμφανίζει η υποκατηγορία των λευκών τυριών – στην οποία η φέτα κατέχει δεσπόζουσα θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο προαναφερόμενο διάστημα η η κατανάλωση των λευκών τυριών αυξήθηκε κατά 5,7% και η αξία των πωλήσεων κατά 5,4%. Βέβαια μετά από την άνοιξη του 2026, λόγω της ευλογιάς που σαρώνει την ελληνική κτηνοτροφία, δεν είναι σαφές ποια θα είναι η εξέλιξη της τιμής της φέτας και πόσο θα πιεστούν οι τυροκομικές επιχειρήσεις.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο