Κρι Κρι: Διεκδικεί νέα συμβόλαια για Greek Yogurt στο εξωτερικό – Ενισχύει την παραγωγή

Τη στρατηγική ανάπτυξης και τους στόχους που θέτει στο εξωτερικό ανέλυσε η εταιρεία σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές

Κρι Κρι: Διεκδικεί νέα συμβόλαια για Greek Yogurt στο εξωτερικό – Ενισχύει την παραγωγή

Τη σαφή στροφή στη διεθνή αγορά, όπου η ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι εξακολουθεί να αυξάνεται αλλά και τις κινήσεις για την παραγωγική και χρηματοοικονομική θωράκισή της υπογράμμισε η διοίκηση της Κρι Κρι στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι πρωτοβουλίες σε Βρετανία και ΗΠΑ, όπου οι προοπτικές για το ελληνικό γιαούρτι παραμένουν ευοίωνες ενώ ειδική αναφορά έγινε στο κόστος των πρώτων υλών που συνεχίζουν να προβληματίζουν όλες τις παραγωγικές μονάδες της χώρας.

Η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων στο εξωτερικό, όπως ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη, έχει θετική επίδραση στα περιθώρια EBIT της εταιρείας καθώς οι διεθνείς αγορές παρουσιάζουν μικρότερο ανταγωνισμό, προσφέρουν μεγαλύτερη τιμολογιακή ευελιξία και λειτουργούν ως ασπίδα στις διακυμάνσεις της εγχώριας οικονομίας που στο παρελθόν έχει αποδειχθεί εύθραυστη.

Φρενίτιδα με το ελληνικό γιαούρτι στην Αγγλία

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η ζήτηση για το ελληνικό γιαούρτι καταγράφει εκρηκτικούς ρυθμούς. Την περσινή χρονιά υπολογίζεται ότι ξεπέρασε το 40% ενώ και φέτος αυξάνεται με περίπου 60%, με τις προβλέψεις των πελατών να δείχνουν συνέχιση αυτής της δυναμικής.

Η εταιρεία θεωρεί ότι μπορεί να υπερασπιστεί το μερίδιο καθώς εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους μεγάλους λιανέμπορους με private label προϊόντα και θεωρεί πως έχει όλες τις δυνατότητες να συνεχίσει να δουλεύει μαζί τους και στο μέλλον. Επιπλέον, στη Γαλλία έχουν συναφθεί δύο συμβόλαια, ωστόσο η εταιρεία προσπαθεί να καθυστερεί νέες συμφωνίες μέχρι να δημιουργήσει επαρκή εφεδρική δυναμικότητα, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σωστά στις παραγγελίες.

Έρχονται καλά νέα για το frozen yogurt στις ΗΠΑ

Προσδοκίες φαίνεται πως υπάρχουν και στην κατηγορία του frozen yogurt στις ΗΠΑ. Αν και τη φετινή σεζόν οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας στην άλλη άκρη του Ατλαντικού θα κυμανθούν σε περίπου 1 εκατ. ευρώ, η εταιρεία άφησε να εννοηθεί ότι είναι στα σκαριά η σύναψη συμβολαίου για εξαγωγή private label στις ΗΠΑ, αποφεύγοντας ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή. «Απλώς κρατήστε ότι περιμένουμε καλά νέα σύντομα», ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος της διοίκησης.

Με αιχμή του δόρατος την ιδιωτική ετικέτα

Στην αιχμή του εξαγωγικού δόρατος βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL), τα οποία δεν έχουν χρεώσεις από πωλήσεις, marketing και άλλα γενικά έξοδα και τα περιθώρια κέρδους σε επίπεδο EBIT είναι παρόμοια με τα επώνυμα. Αν και διεκδικεί κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται, αποφεύγει τα ζημιογόνα συμβόλαια.

Τα περισσότερα συμβόλαια PL είναι σε σταθερές τιμές, με εξαίρεση ορισμένα με μεγάλες βρετανικές αλυσίδες, όπου έχει ενσωματώσει έναν τύπο που προσαρμόζει αυτόματα τις τιμές του γιαουρτιού με την τιμή του νωπού γάλακτος. Τα PL σήμερα αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Μεγάλη πρόκληση το κόστος των πρώτων υλών

Η μεγάλη πρόκληση παραμένει το κόστος των πρώτων υλών. Σύμφωνα με στελέχη της Κρι Κρι, οι αυξήσεις δεν είναι εύκολο να περάσουν έγκαιρα στις τελικές τιμές, ωστόσο η εταιρεία κατάφερε -έστω και με χρονική καθυστέρηση- να τις μεταφέρει σχεδόν όλες τις περιπτώσεις.

Κατά μέσο όρο χρειάζεται περίπου τέσσερις με έξι μήνες πριν μετακυλήσει τα αυξημένα κόστη στις τιμές. Εκτιμάται πάντως ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση στο κόστος των πρώτων υλών πριν από το 2025, ενώ ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2025 έχει προχωρήσει σε στοχευμένες αυξήσεις τιμών που αναμένεται να ενισχύσουν το μικτό περιθώριο για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Σχολιάζοντας την πορεία των τιμών του νωπού γάλακτος, η διοίκηση της Κρι Κρι ανέφερε ότι είναι δύσκολο να αναλυθεί η δυναμική της κατηγορίας στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί υπάρχει ο τοπικός ανταγωνισμός που αυξάνει τη ζήτηση και οδηγεί τις τιμές ψηλότερα, αλλά και οι τιμές του εισαγόμενου γάλακτος που επηρεάζουν συνολικά την εγχώρια τιμή νωπού γάλακτος.

Η Ελλάδα, όπως ειπώθηκε, έχει έλλειμμα σε νωπό γάλα αγελάδας και έτσι μεγάλο μέρος του γάλακτος που χρησιμοποιείται στην παραγωγή είναι εισαγόμενο και αυτό επηρεάζει επίσης τις τιμές και την εγχώρια αγορά. Όσον αφορά στην ευλογία των προβάτων, διευκρινίστηκε ότι δεν επηρεάζει την εταιρεία,  γιατί η εταιρεία αγοράζει μόνο αγελαδινό γάλα.

Νέα γραμμή παραγωγής γιαουρτιού

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας. Αυτή την περίοδο δρομολογεί επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου «Greek Dynamo» προϋπολογισμού 52,2 εκατ. ευρώ, με στόχο τον διπλασιασμό της δυναμικότητας παραγωγής γιαουρτιού. Τον Ιούλιο εγκαταστάθηκε νέα γραμμή παραγωγής ενώ η επόμενη αναμένεται να τοποθετηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026.

Η εταιρεία περιμένει πιο αργή ανάπτυξη πωλήσεων λόγω έλλειψης δυναμικότητας. Θεωρεί ωστόσο ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στην αυξανόμενη ζήτηση και γι’ αυτό προσπαθεί να επιταχύνει την προσθήκη νέας δυναμικότητας. Η εταιρεία σε επίπεδο EBIT στοχεύει φέτος σε καλύτερη εικόνα στο β’ εξάμηνο, ενώ για το σύνολο του 2025 εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο