Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε το 2024 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης 2024, ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ενισχύθηκε κατά 10% και ανήλθε σε 199,3 εκατ. ευρώ έναντι 181,1 εκατ. ευρώ το 2023.
Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας, ήτοι χωρίς τον ΕΦΚ, κατέγραψαν άνοδο 10,8% στα 143,7 εκατ. ευρώ έναντι 129,6 εκατ. ευρώ. Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στην καλή ροή της τουριστικής κατανάλωσης.
Παράλληλα, αναφέρεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία «έλαβε επιστολή υποστήριξης (Letter of Support) από την Carlsberg Breweries Α/S, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε επίπεδο ομίλου». Με βάση την επιστολή αυτή, η μητρική δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει οικονομικά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία όσον αφορά τις υποχρεώσεις της (και τις ενδεχόμενες) καθώς και τις δεσμεύσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Η κερδοφορία
Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα προ φόρων αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 25,7% σε 16,6 εκατ. ευρώ έναντι 13,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο η καθαρή κερδοφορία επιβαρύνθηκε από συγκριτικά αυξημένη φορολογία σε σχέση με το 2023 και κατέγραψε μείωση περί το 5,8% στα 9,6 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Η χρηματοοικονομική διάρθρωση της εταιρείας βελτιώθηκε την περσινή χρήση κυρίως λόγω της αποπληρωμής μέρους του ενδοομιλικού δανείου κατά 8,8 εκατ. ευρώ και της αύξησης της καθαρής θέσης στα 42,4 εκατ. ευρώ έναντι 32,9 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεων μειώθηκε σε 55,5 εκατ. ευρώ έναντι 64,3 εκατ. ευρώ το 2023.
Παρ’ όλα αυτά, όπως και στη χρήση 2023, έτσι και στη χρήση 2024 δεν προβλέπεται η διανομή μερίσματος από τα κέρδη της χρήσης.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία το 2024 προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 13,93 εκατ. ευρω που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της, σε εξοπλισμό σχετικό με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της, καθώς και τον εξοπλισμό πωλήσεων.
Σημειώνεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διατηρεί δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στη Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας.
Παράλληλα, εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Συνολικά το χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνει 27 εμπορικά σήματα.
Η δυναμική ανάπτυξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας αντικατοπτρίζεται και στην επέκταση του ανθρώπινου δυναμικού. Το σύνολο των εργαζομένων αυξήθηκε σε 435 άτομα το 2024, έναντι 408 ατόμων το 2023, καταγράφοντας αύξηση 6,6% ή 27 νέες θέσεις εργασίας.