Σε συμφωνίες-ορόσημα πλησιάζουν οι Universal Music και η Warner Music για την αδειοδότηση τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με πηγές των Financial Times, καθώς οι δισκογραφικές εταιρείες προσπαθούν να ορίσουν τους όρους για το πώς οι τεχνολογικοί όμιλοι πληρώνουν για τη μουσική.
Οι Universal και Warner θα μπορούσαν να συνάψουν συμφωνίες με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης μέσα σε λίγες εβδομάδες, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Στις συνομιλίες συμμετέχουν νεοσύστατες επιχειρήσεις όπως οι ElevenLabs, Stability AI, Suno, Udio και Klay Vision, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Οι μουσικές εταιρείες βρίσκονται επίσης σε συνομιλίες με μεγάλους τεχνολογικούς ομίλους, όπως η Google και το Spotify.
Οι μουσικές δισκογραφικές εταιρείες ήλπιζαν ότι οι συμφωνίες-ορόσημα θα έθεταν προηγούμενο για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης πληρώνουν για τη μουσική
Οι δισκογραφικές εταιρείες βλέπουν τις συνομιλίες ως έναν προληπτικό τρόπο αντιμετώπισης των διαταραχών από την τεχνητή νοημοσύνη και αποφυγής λανθασμένων βημάτων όπως της εποχής του διαδικτύου, που σχεδόν κατέστρεψε την επιχείρησή τους στις αρχές της χιλιετίας.
Οι συνομιλίες επικεντρώνονται στο πώς οι δισκογραφικές εταιρείες χορηγούν άδειες στα τραγούδια τους για τη δημιουργία κομματιών που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη και για την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.

Δομή πληρωμών παρόμοια με αυτή για το streaming
Επιδιώκουν μια δομή πληρωμών παρόμοια με αυτή για το streaming, όπου η αναπαραγωγή ενός τραγουδιού ενεργοποιεί μια μικροπληρωμή. Για τον υπολογισμό των πληρωμών, οι δισκογραφικές εταιρείες θέλουν οι ομάδες τεχνητής νοημοσύνης να αναπτύξουν τεχνολογία απόδοσης, παρόμοια με το σύστημα αναγνώρισης περιεχομένου του YouTube, που μπορεί να αναγνωρίζει πότε χρησιμοποιείται η μουσική τους.
Δεν ήταν σαφές ποιες εταιρείες ήταν πιο κοντά στην επίτευξη συμφωνιών, δήλωσαν άτομα που συμμετείχαν στις συνομιλίες.
Το Spotify βρισκόταν ακόμη στα αρχικά στάδια διερεύνησης του τρόπου ενσωμάτωσης εργαλείων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης στην πλατφόρμα του και καμία συμφωνία δεν ήταν επικείμενη.
Οι μουσικές δισκογραφικές εταιρείες ελπίζουν ότι οι συμφωνίες-ορόσημα θα θέσουν το προηγούμενο για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης πληρώνουν για τη μουσική, αν και τα μοντέλα μπορεί να διαφέρουν για κάθε πλατφόρμα.
Τα κομμάτια που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στις υπηρεσίες streaming. Η γαλλική υπηρεσία streaming Deezer ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι σχεδόν το ένα τρίτο των κομματιών που ανέβηκαν στην πλατφόρμα της δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη. Την περασμένη εβδομάδα, το Spotify δήλωσε ότι αφαίρεσε 75 εκατομμύρια «ανεπιθύμητα» κομμάτια που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη τον τελευταίο χρόνο.
Η Sony Music, η τρίτη μεγάλη εταιρεία και έδρα της Αντέλ και Μπιγιονσέ, δήλωσε στους FT: «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με εταιρείες που έχουν ηθικά εκπαιδευμένα μοντέλα και που ωφελούν τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς μας».

Αποφεύγοντας τα λάθη της δεκαετίας 2000
Ο Έλιοτ Γκρέιντζ, διευθύνων σύμβουλος της Atlantic Records, παρομοίασε την τρέχουσα στιγμή με τη «φάση Napster και LimeWire του 2002», όταν οι νέες δωρεάν υπηρεσίες κοινής χρήσης μουσικής έπληξαν τη μουσική βιομηχανία, αλλά είπε ότι ήταν «πολύ αισιόδοξος» για την ευκαιρία.
«Είδαμε μια βιομηχανία να χάνει το 50, 60, 70% της αξίας της… Οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν την ευθύνη να διαπραγματεύονται τις καλύτερες προσφορές για τους καλλιτέχνες τους – και είναι πραγματικά καλοί σε αυτό. Έμαθαν από τα λάθη τους στο παρελθόν. Κατανοούν την επιβίωση τώρα λόγω αυτής της ταραχώδους περιόδου», δήλωσε ο Γκρέιντζ στους Financial Times τον περασμένο μήνα.
«Έχω μεγάλη πίστη στον σύντομα επικείμενο γάμο μεταξύ των κατόχων δικαιωμάτων, των καλλιτεχνών και αυτών των πλατφορμών τεχνητής νοημοσύνης», είπε.
Τα στελέχη προειδοποίησαν ότι οι συμφωνίες θα είναι πιο περίπλοκες από αυτές στο streaming, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιήσει τη μουσική με ασαφείς τρόπους, όχι μόνο να παίζει τραγούδια ή να δημιουργεί κομμάτια, και οι καλλιτέχνες μπορεί να είναι επιφυλακτικοί.
«Αυτό που είναι διαφορετικό είναι όταν παίρνεις ολόκληρη την ιστορία της μουσικής και την τροφοδοτείς σε ένα μοντέλο που παράγει κάτι αγνώριστο. Το ερώτημα είναι: θα συμμετάσχουν οι καλλιτέχνες;» είπε ένα ανώτερο στέλεχος δισκογραφικής εταιρείας.
«Εξαρτάται από τη σύμβαση. Οι περισσότεροι λένε: «Σε εμπιστεύομαι να κάνεις τις σωστές συμφωνίες εκ μέρους μου». Θα ήταν αδύνατο να επιστρέφεις στους καλλιτέχνες κάθε φορά και να ρωτάς:«”Είσαι εντάξει με αυτή τη χρήση της μουσικής σου;» Κάποια στιγμή, θα υπάρξει μια μεγάλη συμφωνία που θα αποτελέσει προηγούμενο», είπε το στέλεχος.
Το 2024, οι κορυφαίες δισκογραφικές εταιρείες μήνυσαν την Suno και την Udio για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Αλλά τώρα βρίσκονταν σε συνομιλίες και με τις δύο νεοσύστατες επιχειρήσεις και ήλπιζαν να καταλήξουν σε συμφωνίες αδειοδότησης που θα περιλάμβαναν έναν διακανονισμό για την προηγούμενη χρήση της μουσικής τους, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις.