Η Asda επιστρέφει δυναμικά στο επίκεντρο του ανταγωνισμού, προκαλώντας τριγμούς στον κλάδο των βρετανικών σούπερ μάρκετ.
Με μια νέα στρατηγική πίεσης προς τους προμηθευτές και στόχο τη μείωση τιμών, η αλυσίδα επιδιώκει να ανατρέψει τη φθίνουσα πορεία της – με τις μετοχές των ανταγωνιστών της να καταγράφουν απώλειες, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Times.
Νέα στρατηγική επιθετικών μειώσεων από την Asda
Στο ετήσιο συνέδριο προμηθευτών στο Λιντς, η διοίκηση της Asda, με επικεφαλής τον πρόεδρο Άλαν Λέιτον, παρουσίασε ένα σχέδιο επανατοποθέτησης στην αγορά.
Η στρατηγική βασίζεται σε νέα επένδυση-«πολεμικό ταμείο», με στόχο τη χρηματοδότηση μειώσεων τιμών, την αναβίωση της καμπάνιας «Rollback» και τη διεύρυνση των ωραρίων λειτουργίας στα καταστήματα.
Ο στόχος είναι φιλόδοξος: η Asda να προσφέρει προϊόντα τουλάχιστον 5% φθηνότερα από τον ανταγωνισμό, εστιάζοντας κυρίως στην απώλεια μεριδίου αγοράς προς τις γερμανικές αλυσίδες Aldi και Lidl.
Πιέσεις στους ανταγωνιστές και πτώση μετοχών
Οι πληροφορίες ότι η Asda εντείνει τις πιέσεις προς τους προμηθευτές για να επιτύχει χαμηλότερες τιμές, προκάλεσαν αναστάτωση στο χρηματιστήριο.
Οι μετοχές των Tesco και Sainsbury’s σημείωσαν πτώση άνω του 2% και 1,8% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα να χαθούν περίπου 770 εκατ. λίρες από τη συνολική κεφαλαιοποίησή τους.
Παρότι η Asda αρνήθηκε ότι ζήτησε ευθέως μειώσεις τιμών, το μήνυμα προς τους προμηθευτές ήταν σαφές: η εταιρεία θέλει να επαναφέρει τον παράγοντα «τιμή» στο επίκεντρο του ανταγωνισμού.
«Όταν η Asda μεγαλώνει, μεγαλώνουν και οι προμηθευτές της», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, υπογραμμίζοντας το πνεύμα συνεργασίας.
Ο «πόλεμος» που δεν παραδέχονται όλοι
Οι αναλυτές ωστόσο διατηρούν επιφυλάξεις.
Ο Clive Black της Shore Capital σημείωσε πως «δεν υπάρχει πραγματικός πόλεμος τιμών αυτή τη στιγμή», ενώ ο Giles Hurley της Aldi έκανε λόγο για μια «ψεύτικη μάχη».
Παρ’ όλα αυτά, η Tesco έχει ήδη μειώσει τις εκτιμήσεις για τα κέρδη της, προειδοποιώντας για «έντονο» ανταγωνισμό που ενδέχεται να μειώσει τα περιθώρια κέρδους έως και κατά 400 εκατ. λίρες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesco, Κεν Μέρφι, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η πίεση «παραμένει υψηλή» και ότι «το δεύτερο εξάμηνο μπορεί να είναι ακόμη πιο απαιτητικό».
Προοπτικές και ρίσκο για την Asda
Παρά τη νέα δυναμική, οι πωλήσεις της Asda συνεχίζουν να υποχωρούν, γεγονός που γεννά αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των κινήσεων της.
Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται αποφασισμένη να επιμείνει. «Η αξία για τον καταναλωτή είναι το κοινό μας στοίχημα», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας, υπογραμμίζοντας τη σημασία συνεργασίας με τους 600 και πλέον προμηθευτές.
Η αγορά των βρετανικών σούπερ μάρκετ φαίνεται έτοιμη για έναν νέο γύρο έντονου ανταγωνισμού — και η Asda δηλώνει έτοιμη να σταθεί στην πρώτη γραμμή, με στόχο μια ισχυρότερη επιστροφή έως το 2026.