Την πρόταση της Cosmote Telekom στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης παρουσίασε χθες το απόγευμα ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την ανακοίνωση του Magenta AI.
«Εμείς δεν είμαστε εδώ για να συζητήσουμε θεωρίες γύρω από την AI, εμείς θέλουμε να μιλήσουμε για την AI στην πράξη», είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Νεμπής.
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η αξιοποίησή της, είναι ένας από τους βασικούς στρατηγικούς πυλώνες στην υλοποίηση του οράματός μας, που δεν είναι άλλο απ’ το να εξελίξουμε τον ΟΤΕ στον κορυφαίο ψηφιακό πάροχο στην Ευρώπη, οδηγώντας παράλληλα και τη χώρα στις κορυφαίες θέσεις ψηφιοποίησης στην Ευρώπη», είπε.
Σύμφωνα με τον Κώστα Νεμπή αυτός ο στόχος μεταφράζεται σε δύο τομείς ενέργειας: καταρχήν να μετατραπεί ο ΟΤΕ σε μία Digital First και κατ’ επέκταση σε μία AI Native εταιρεία, με παραδειγματική αξιοποίηση της ΑΙ σε κάθε λειτουργία.
Δεύτερη ενέργεια είναι να μπορέσει να περάσει ο ΟΤΕ τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης «στα χέρια όλων των πελατών μας, και όχι μόνο, μέσα από μία σειρά στοχευμένων δράσεων».
Όμιλος ΟΤΕ και Τεχνητή Νοημοσύνη
Όπως παραδέχθηκε ο Κώστας Νεμπής, ο ΟΤΕ δουλεύει πάνω στις εφαρμογές AI εδώ και καιρό, τόσο στο κομμάτι της πληροφορικής, στη διαχείριση, στα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο Predictive Maintenance, που επιτρέπει την πρόβλεψη πιθανών βλαβών σε εξοπλισμού δικτύου και να υπάρχει παρέμβαση πριν αυτές οι βλάβες επηρεάσουν την εμπειρία των πελατών.
Ακολούθως αναφέρθηκε στην αξιοποίηση αλγορίθμων Machine Learning, που επιτρέπουν την πρόβλεψη της διακύμανσης της κίνησης του δικτύου είτε αυτό είναι για data, είτε είναι για φωνή. Επιπλέον, αξιοποιείται η AI στα τμήματα εξυπηρέτησης, όπου ήδη σήμερα το 25% των επαφών που καταλήγουν στα κέντρα του ΟΤΕ είτε υποστηρίζεται είτε επιλύεται από ΑΙ και Generative AI εργαλεία.
Εσωτερικά, ο ΟΤΕ έχει υλοποιήσει μέσα στη χρονιά πλατφόρμες ΑΙ, όπως το Ask-P, που στηρίζεται πάνω στην τεχνολογία της OpenAI, με στόχο να βοηθηθούν οι εργαζόμενοι στην καθημερινότητά τους και να γίνουν πιο παραγωγικοί.
«Παράλληλα, έχουμε συστήσει και την AI Academy, που στόχο έχει, μία εκπαιδευτικού χαρακτήρα πρωτοβουλία, να εκπαιδεύσουμε όλους τους εργαζομένους μας, να αποκτήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται ούτως ώστε να μπορούν να αξιοποιούν αυτή την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους», σημείωσε ο Κώστας Νεμπής.
Κώστας Νεμπής: AI για όλους
Σε ότι αφορά το τι κάνει ο ΟΤΕ για τους πελάτες του σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Κώστας Νεμπής είπε ότι αυτό γίνεται πλέον με το Magenda AI, που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μπουκέτο προϊόντων και υπηρεσιών που «φέρνουν ουσιαστικά τη δύναμη του AI στα χέρια των καταναλωτών μας».
Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτό έχει γίνει εφικτό ακριβώς λόγω του γεγονότος ότι ο Όμιλος ΟΤΕ έχει τόσο στενή συνεργασία με την Telekom. «Λόγω των διεθνών συνεργασιών που εκείνη έχει εξασφαλίσει, μία από τις οποίες είναι και η Perplexity, ένας ανερχόμενος παγκόσμιος γίγαντας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδικά για τους εταιρικούς πελάτες και το Δημόσιο, «εκεί με τους κατάλληλους partners, αλλά και με τη βοήθεια της Telekom, χτίζουμε μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες που θα μας επιτρέψουν να παραμείνουμε ο συνεργάτης επιλογής και στην εποχή του AI».
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε, ο ΟΤΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ακαδημαϊκή κοινότητα ώστε να συμβάλλει ο Όμιλος και στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση γύρω από το ΑΙ. Όπως είπε, περισσότερα πράγματα θα ανακοινωθούν για το συγκεκριμένο θέμα εντός των επόμενων εβδομάδων.
«Να μην μείνει κανείς πίσω»
«Είμαι από αυτούς που βλέπω την ΑΙ μόνο θετικά», είπε ο Κώστας Νεμπής για να συμπληρώσει «θέλουμε να συμβάλουμε ουσιαστικά ούτως ώστε να μη μείνει κανένας πίσω στην εποχή της AI».
«Αναγνωρίζω όλες τις προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, είτε αυτές αφορούν στη σωστή διαχείριση των δεδομένων, στην έλλειψη δεξιοτήτων αλλά και ανθρώπινου δυναμικού, στην ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται αυτή η τεχνολογία, αλλά και όλες τις συζητήσεις που γίνονται γύρω από τις πιθανές αρνητικές δράσεις από την εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας», είπε.
«Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν φταίει η τεχνολογία, αλλά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι την χρησιμοποιούν», σημείωσε.
«H AI δεν ήρθε να μας αντικαταστήσει. Ήρθε να εμπλουτίσει, να μας ενδυναμώσει, για να μπορούμε να μαθαίνουμε, να μπορούμε να δουλεύουμε, αλλά και τελικά να ζούμε καλύτερα. Στο τέλος της ημέρας, η απόφαση είναι πάντα στα χέρια των ανθρώπων για το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία γενικότερα, προς όφελός τους», κατέληξε.
Κλείνοντας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ αναφέρθηκε και σε μία συζήτηση που είχε με τον νομπελίστα Demis Hassabis κατά την πρόσφατη επίσκεψη του τελευταίου στην Αθήνα.
«Μεταξύ άλλων, συζητήσαμε για το πώς και η Ελλάδα θα μπορούσε να αξιοποιήσει την AI. Η συμβουλή που μας έδωσε ήταν πολύ ξεκάθαρη: “Τρέξτε πιο γρήγορα απ’ όλους τους άλλους στην υιοθέτηση της AI παντού”».
«Και αυτό ακριβώς είναι που κάνουμε σαν Cosmote Telekom, γιατί πιστεύουμε στην ΑΙ και αναλαμβάνουμε να φωτίσουμε την θετική της δυναμική, τόσο για τους πελάτες μας, όσο και για τη χώρα μας και την κοινωνία συνολικά», κατέληξε ο Κώστας Νεμπής.