Αν πιστεύετε ότι το μπέργκερ, το μπουρίτο ή το εσπρεσάκι σας κοστίζει ήδη πάρα πολύ, ετοιμαστείτε καθώς οι αλυσίδες εστιατορίων λένε ότι θα έπρεπε να αυξήσουν τις τιμές κατά 30% μόνο και μόνο για να παραμείνουν κερδοφόρες εν μέσω αυξανόμενου κόστους.
Σε μια νέα έρευνα από την εταιρεία λογισμικού διαχείρισης εστιατορίων Toast, σχεδόν οι μισοί ιδιοκτήτες εστιατορίων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές των μενού εάν ο πληθωρισμός, οι δασμοί και το κόστος εργασίας συνεχίσουν να αυξάνονται.
Η Εθνική Ένωση Εστιατορίων των ΗΠΑ εκτιμά ότι για να διατηρήσει ένα μέτριο περιθώριο κέρδους 5%, το μέσο εστιατόριο θα έπρεπε να αυξήσει τις τιμές κατά 30,3% – μια κίνηση που πολλοί ιδιοκτήτες φοβούνται ότι θα τρομάξει τους πελάτες.
Αυτά είναι άσχημα νέα για τους πελάτες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ήδη αυξημένο κόστος για αγαπημένα, όπως μπέργκερ, μπουρίτος και καφέ. Η παρακολούθηση τιμών μενού της Toast, που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο, διαπίστωσε ότι οι παραγγελίες φτερούγες μπύρας και ένα μισόλιτρο μπύρας ήταν τα μόνα είδη που παρακολουθούνταν και ξεπέρασαν τον τρέχοντα πληθωρισμό 2,9% της χώρας, αυξάνομ ενα κατά 2,3% και 2,4% αντίστοιχα.
Το Business Insider ανέφερε τον Σεπτέμβριο ότι οι τιμές των τροφίμων έχουν αυξηθεί απότομα τους τελευταίους μήνες, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2022, και ο πληθωρισμός υπερβαίνει πλέον τον στόχο του 2% της Ομοσπονδιακής Τράπεζας.

Οι δασμοί Τραμπ και το αυξανόμενο κόστος
Οι αυξήσεις τιμών συνδέονται με την επιθετική δασμολογική στρατηγική του Ντόναλντ Τραμπ, η οποία, όπως δήλωσε ένας οικονομολόγος του Γέιλ στο Business Insider τον Απρίλιο, αναμένεται να κοστίσει στον μέσο καταναλωτή περίπου 3.800 δολάρια φέτος – και αυτό συνέβη πριν ο Τραμπ ανανεώσει τις εμπορικές εντάσεις με την Κίνα την Παρασκευή, ανακοινώνοντας έναν νέο γύρο δασμών στις εισαγωγές της χώρας.
Αν και οι δασμοί στις εισαγωγές από την Κίνα επηρεάζουν κυρίως είδη όπως ηλεκτρονικά είδη και ένδυση, περιλαμβάνουν επίσης ένα ευρύ φάσμα ψαριών, σνακ και μπαχαρικών.
«Ενώ οι δασμοί μπορούν να θεσπιστούν με μια πινελιά, χρειάζονται χρόνια για να αναδιαμορφωθούν οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο Τζον Λας, αντιπρόεδρος ομάδας στρατηγικής προϊόντων στην πλατφόρμα συνδεδεμένης εφοδιαστικής αλυσίδας e2open, στο Business Insider τον Μάιο. «Το πώς θα εξελιχθούν όλα αυτά θα είναι μια σύνθετη φόρμουλα γεμάτη εκπλήξεις, με γενικό θέμα τις υψηλότερες τιμές καταναλωτή».
Για τον κλάδο της εστίασης, ο οποίος ήδη λειτουργεί με μικρά περιθώρια κέρδους, το υψηλότερο κόστος των υλικών δεν είναι απλώς μια ταλαιπωρία – πλησιάζει σε ένα σημείο κρίσης. Όχι μόνο το δικό τους κόστος τροφίμων και εργασίας είναι υψηλότερο, αλλά οι καταναλωτές μειώνουν επίσης τις δαπάνες, τρώνε λιγότερο έξω και αναζητούν προωθητικές προσφορές όταν το κάνουν.
Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Εθνικής Ένωσης Εστιατορίων, Μισέλ Κόρσμο, ανέφερε σε δήλωσή της τον Αύγουστο ότι οι επιχειρήσεις διστάζουν να αυξήσουν τις τιμές επειδή αυτό μειώνει ακόμη περισσότερο την πιθανότητα οι καταναλωτές να δειπνήσουν έξω, θέτοντας περαιτέρω σε κίνδυνο τον κλάδο, αλλά «μπορεί να μην έχουν άλλη επιλογή» δεδομένου του αυξανόμενου κόστους τους.
Οπότε, προχωρήστε και απολαύστε το μπέργκερ των 14 δολαρίων σας – ίσως είναι το φθηνότερο που θα δείτε για λίγο καιρό – ή επιλέξτε φτερούγες και μια μπύρα, καθώς είναι οι τελευταίες ευκαιρίες που έχουν απομείνει στο μενού.