Στις αρχές του καλοκαιριού η ΔΕΗ πέρασε στα… χωράφια των τηλεπικοινωνιών ανακοινώνοντας ότι μέσω του ΔΕΗ Fiber θα παρέχει υπηρεσίες σταθερού ίντερνετ αποκλειστικά με οπτική ίνα, για ιδιώτες και επαγγελματίες.
Το πρώτο ενδιαφέρον σημείο της προσφοράς της ΔΕΗ έχει να κάνει με την επιθετική τιμολογιακή της πολιτική, αφού το βασικό της πακέτο ΔΕΗ Fiber 500Mbps έρχεται στην τιμή των 17,90 ευρώ ενώ το «μεσαίο» πακέτο ΔΕΗ Fiber 1Gbps είναι διαθέσιμο στα 19,90 ευρώ.
Ωστόσο, πέρα από την επιθετική τιμολογιακή τοποθέτηση η ΔΕΗ έχει προσεγγίσει το θέμα «οπτική ίνα» με διαφορετικό τρόπο από τον ανταγωνισμό. Ουσιαστικά, η εταιρεία εκμεταλλεύεται το υπάρχον δίκτυό της τοποθετώντας τα καλώδια οπτικής ίνας εναέρια, χωρίς να χρειάζεται να προχωράει σε δημιουργία υπόγειων δικτύων. Άρα, λιγότερες κατασκευαστικές εργασίες, μικρότερη δαπάνη και σε συνδυασμό με την ταχύτητα επέκτασης του δικτύου.
Πρώτος στόχος της ΔΕΗ είναι το δίκτυο οπτικής ίνας να είναι διαθέσιμο σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2025.
Οπτική ίνα: Αντίδραση χωρίς… εξάρσεις
Η αντίδραση των… παλαιών παικτών της αγοράς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ψύχραιμη και σίγουρα χωρίς εξάρσεις. Απλά, η εμφάνιση της ΔΕΗ στα πράγματα τους έδωσε την ευκαιρία να δουν εκ νέου τα δικά τους όπλα αλλά και το πώς τοποθετούνται στην αγορά, συνολικά και πέρα από την οπτική ίνα.
Βασικό όπλο παραμένει η δυνατότητα προσφοράς πλούσιων, συνδυαστικών πακέτων που περιλαμβάνουν σταθερή και κινητή τηλεφωνία, πρόσβαση σε δίκτυα οπτικής ίνας, τηλεοπτικό περιεχόμενο και πλήθος άλλων υπηρεσιών.
Επιπλέον, άπαντες συνεχίζουν και ολοκληρώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια σε ότι αφορά την οπτική ίνα. Η Cosmote Telekom έχει θέσει ως στόχο μέχρι το τέλος του 2025 τουλάχιστον 2,1 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στο δίκτυο οπτικής ίνας, ενώ απώτερος στόχος είναι να φτάσουν τα 3 εκατομμύρια έως το τέλος του 2027.
Επιπλέον, το δίκτυο 5G+ παραμένει κομβικής σημασίας για τον ΟΤΕ αφού ουσιαστικά πάνω σε αυτό στήνεται το δίκτυο 5G Stand-Alone, ενώ ήδη από τις αρχές του 2025 ξεκίνησε και το λανσάρισμα των πρώτων υπηρεσιών FWA (Fixed Wireless Access) μέσω της μεθόδου του 5G+ slicing.
H Vodafone από την πλευρά της συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2029, για την επέκταση των υποδομών FTTH σε 850.000 γραμμές έως το 2028 και την επιτάχυνση της ανάπτυξης του 5G με στόχο πληθυσμιακή κάλυψη της τάξης του 96% έως τον Μάρτιο του 2026.
Ο τρίτος πάροχος της αγοράς, η Nova, έχει σαν στόχο τις 830 χιλιάδες γραμμές οπτικής ίνας έως του τέλος του 2025.
Συμφωνία ανταλλαγής τηλεοπτικού περιεχομένου
Ιδιαίτερης σημασίας ήταν και η συμφωνία ΟΤΕ-Nova για την ανταλλαγή τηλεοπτικού περιεχομένου. Η τριετούς διάρκειας συμφωνία προβλέπει οι δύο πλευρές να ανταλλάσσουν αθλητικό περιεχόμενο, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο της πειρατείας τηλεοπτικού περιεχομένου.
Αυτή η συμφωνία έδωσε την ευκαιρία και στις δύο πλευρές να αυξήσουν τα συμβόλαια, δημιουργώντας σημαντικά ανταγωνιστικά συνδυαστικά πακέτα.
Συνδυαστικά πακέτα και στροφή στην… AI
Επιπλέον, η Cosmote Telekom έχοντας περάσει από τον Απρίλιο σε μία εποχή στενότερης συνεργασίας με την μητρική Telekom, έχει ξεκινήσει την παροχή τεχνολογικά προηγμένων υπηρεσιών. Η αρχή έγινε με την αλλαγή των εφαρμογών της εταιρείας, τη νέα υπηρεσία MagentaONE και πιο πρόσφατα με την ανακοίνωση του hub τεχνητής νοημοσύνης Magenta AI.
Άλλωστε, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κατά την παρουσίαση του Magenta AI, στόχος είναι να μετατραπεί ο ΟΤΕ σε μία Digital First και κατ’ επέκταση σε μία AI Native εταιρεία, με αξιοποίηση της ΑΙ σε κάθε λειτουργία.
Μιλώντας κατά το παρελθόν σχετικά με την πιθανότητα δημιουργίας ενός νέου ανταγωνιστικού πόλου, ο Κώστας Νεμπής έχει τονίσει ότι «έχουμε πολύ μεγαλύτερο πακέτο συνδυαστικών προσφορών προς τον καταναλωτή και επιπλέον έχουμε ό,τι χρειάζεται για να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό», σημειώνοντας παράλληλα ότι «ο ΟΤΕ είναι στρατηγικά τοποθετημένος στην αγορά γεγονός που δύσκολα μπορεί να ανταγωνιστεί κάποιος».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Αχιλλέας Κανάρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι η εταιρεία υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, με στόχο να αποτελέσει τον κορυφαίο πάροχο τεχνολογικής εμπειρίας για όλη την οικογένεια. Η στρατηγική αυτή βασίζεται στη σύγκλιση συνδεσιμότητας, περιεχομένου, συσκευών και υπηρεσιών, σε ένα ενιαίο οικοσύστημα που εξυπηρετεί τον σύγχρονο χρήστη.