Υπερταμείο: «Φρένο» στο διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου μετά από δύο προσφυγές

Ο διαγωνισμός από το Υπερταμείο βρίσκεται στο τελικό στάδιο, καθώς το Δ.Σ επρόκειτο να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές στις 21 Οκτωβρίου

Υπερταμείο: «Φρένο» στο διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου μετά από δύο προσφυγές

«Κόκκινο» άναψαν δύο προσφυγές στο διαγωνισμό του Υπερταμείου για την παραχώρηση ποσοστού 50% συν μία μετοχή της «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε.» (ΟΛΛ).

Ο διαγωνισμός βρίσκεται στο τελικό στάδιο, καθώς το διοικητικό συμβούλιο του Υπερταμείου επρόκειτο να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές στις 21 Οκτωβρίου, με στόχο μέχρι τα τέλη του μήνα να αναδειχθεί ο πλειοδότης.

Ωστόσο, οι προσφυγές της Κοινοπραξίας OLYMPIC MARINE S.A. – CRUISE TERMINAL INVESTMENT LIMITED SARL (Όμιλος Γιώργου Προκοπίου και MSC Cruises) και της εταιρείας JET PLAN SHIPPING CO LTD (Μάριος Ηλιόπουλος) στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) βάζουν προσωρινά «φρένο» στη συνέχιση της διαδικασίας, οδηγώντας σε καθυστέρηση την τελική έκβαση του διαγωνισμού.

Ποιοι συμμετέχουν

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν πέντε επενδυτικά σχήματα, μεταξύ των οποίων ελληνικοί όμιλοι, διεθνείς κολοσσοί της κρουαζιέρας, αλλά και εταιρείες με εμπειρία στη διαχείριση μαρινών και λιμενικών υποδομών.

Υπενθυμίζεται ότι στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχουν προκριθεί τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

1.            Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – CELESTYAL

2.            Κοινοπραξία ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – BEAUFORT SEA SHIPPING CORPORATION – NEWSPHONE HELLAS S.A.

3.            Κοινοπραξία OLYMPIC MARINE S.A. – CRUISE TERMINAL INVESTMENT LIMITED SARL

4.            ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD

5.            JET PLAN SHIPPING CO LTD

Τι αναφέρουν οι προσφυγές

Σύμφωνα με πληροφορίες του ot.gr, η προσφυγή της Κοινοπραξίας Προκοπίου-MSC Cruises στρέφεται κατά των υπολοίπων συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, εκτός της ISRAEL SHIPYARDS INDUS.

Ανάλογη είναι και η προσφυγή της JET PLAN SHIPPING CO LTD κατά των υπολοίπων, εκτός των ισραηλινών εταιρειών.

Η προσφυγή της Κοινοπραξίας Προκοπίου-MSC Cruises ζητά την ακύρωση της από 24.09.2025 απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), κατά το σκέλος αυτής με το οποίο κρίθηκαν αποδεκτοί, στη διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με την επωνυμία “Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε.” οι Φάκελοι Α των τριών άλλων κοινοπραξιών.

Η προσφυγή του Μάριου Ηλιόπουλου ζητά να ανασταλεί «η περαιτέρω πρόοδος της διαγωνιστικής διαδικασίας και συγκεκριμένα να μην ανοίξει ο Φάκελος Β της οικονομικής προσφοράς των Προκριθέντων Επενδυτών μέχρις εκδόσεως αποφάσεως επί της παρούσας προδικαστικής προσφυγής…»

Οι δύο προσφεύγοντες επικαλούνται διάφορα θέματα όπως: μη προσκόμιση επαρκών στοιχείων για το ποσοτικό κριτήριο των 500.000 επιβατών, έλλειψη εγγράφων που αφορούν το ποινικό μητρώο των συμμετεχόντων, ελλιπή στοιχεία για τη μετοχική σύνθεση τρίτου μέρους.

Επιπλέον, άλλοι λόγοι αφορούν την υποβολή προσφοράς με τρόπο μη σύμφωνο με τους όρους της διακήρυξης, καθώς δεν τηρήθηκε η υποχρέωση υποβολής ενιαίου, μη διαφανούς και σφραγισμένου φακέλου, οι εγγυητικές επιστολές που υπέβαλε άλλη εταιρεία εκδόθηκαν από τράπεζες που δεν πληρούσαν τα κριτήρια ως αποδεκτά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κ.λ.π.

Πόση θα είναι η καθυστέρηση

Το Υπερταμείο, όπως αναφέρεται, διαθέτει ήδη αρκετή εμπειρία από ανάλογους διαγωνισμούς και εκτιμάται ότι από τις προσφυγές δεν προκύπτουν ουσιαστικά ζητήματα και θα καταπέσουν, με μοναδικό αποτέλεσμα την καθυστέρηση του διαγωνισμού.

Όπως εκτιμάται από την εμπειρία προηγούμενων προσφυγών στην ΕΑΔΗΣΥ, η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα μέχρι την έκδοση απόφασης από την Αρχή. Ωστόσο, οι δυο κοινοπραξίες έχουν το δικαίωμα να προσφύγουν στο ΣτΕ, οπότε η καθυστέρηση μπορεί να εκταθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι την οριστική απόφαση.

Η σύμβαση για το Λιμάνι του Λαυρίου

Η ΟΛΛ Α.Ε. έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό Δημόσιο, με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το 2062). Συνεπώς, ο ιδιώτης επενδυτής θα ελέγχει το λιμάνι για 36 χρόνια.

Επιπλέον, το Υπερταμείο έχει τη δυνατότητα να ζητήσει βελτίωση των προσφορών είτε από όλους τους συμμετέχοντες είτε από όσους έχουν καταθέσει προσφορά με διαφορά μικρότερη του 20%.

Οι επιδόσεις για το Λιμάνι Λαυρίου

Ο κύκλος εργασιών του λιμανιού το 2024 ανήλθε σε 6.382.823,33 ευρώ, αυξημένος κατά 6,29% σε σχέση με τα 6.005.240,17 ευρώ του 2023.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 2.946.817,92 ευρώ, έναντι 2.386.220,07 ευρώ το 2023.

Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν σε 2.639.075,48 ευρώ, από 2.141.097,30 ευρώ την προηγούμενη χρήση.

OT Originals
Περισσότερα από Λιμάνια

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο