Μπαράζ προσφορών στη λιανική τραπεζική έχει ενεργοποιηθεί τους τελευταίους μήνες από τις τράπεζες, στο πλαίσιο της στρατηγικής που εφαρμόζουν για ενίσχυση των εργασιών τους.
Πρόκειται για καμπάνιες που στοχεύουν από τη μία πλευρά στην προσέλκυση νέων πελατών, οι οποίοι ανήκουν σε κατηγορίες που ενδιαφέρουν τα πιστωτικά ιδρύματα και από την άλλη στην αύξηση των πωλήσεων κατά βάση σε χορηγικά ή ασφαλιστικά προϊόντα.
Τα δώρα μπορεί να αφορούν διαρκή αγαθά, όπως για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο ή εμπειρίες, όπως ένα ταξίδι
Οι ενέργειες αυτές είναι στις περισσότερες περιπτώσεις συνδεδεμένες με τα προγράμματα επιβράβευσης κάθε τράπεζας.
Όσοι τις εκμεταλλευτούν κερδίζουν είτε άμεσα ή κατόπιν κλήρωσης ένα συγκεκριμένο ποσό, στο εσωτερικό νόμισμα του συστήματος ανταμοιβής της.
Αυτό μπορεί στη συνέχεια να εξαργυρωθεί για αγορές σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, πληρώνοντας λιγότερο ή και καθόλου. Με τον τρόπο αυτό, οι πελάτες εξοικονομούν χρήματα, μιας και δεν ξοδεύουν τα δικά τους ευρώ.
Τα δώρα μπορεί, επίσης, να αφορούν διαρκή αγαθά, όπως για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο ή εμπειρίες, όπως ένα ταξίδι.
Οι κατηγορίες των προσφορών
Αναλυτικότερα, οι τράπεζες ενεργοποιούν σε τακτική πλέον βάση, τους ακόλουθους τύπους προσφορών:
– Μπόνους εγγραφής
Δίνεται σε όσους γίνουν νέοι πελάτες σε μία τράπεζα. Συνήθως οι προσφορές αυτές απευθύνονται σε φυσικά πρόσωπα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Υπάρχουν προσφορές που δίνουν δώρο ακόμη και 100 ευρώ και δελεαστικά ποσοστά επιβράβευσης για 1 έτος στις καθημερινές συναλλαγές
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι μισθωτοί του δημοσίου τομέα και οι συνταξιούχοι, που εξασφαλίζουν στις τράπεζες σταθερές ροές ρευστότητας κάθε μήνα, ενώ αποτελούν ιδανικούς υποψήφιους για πωλήσεις αποταμιευτικών/ επενδυτικών, ασφαλιστικών και δανειακών προγραμμάτων.
Συστημικός όμιλος δίνει δώρο 40 ευρώ σε όσους είναι έως 30 ετών και γίνουν πελάτες του, ενώ η πρώτη ελληνική neobank προσφέρει έως και 18 ευρώ
Υπάρχουν προσφορές που δίνουν δώρο ακόμη και 100 ευρώ και δελεαστικά ποσοστά επιβράβευσης για 1 έτος στις καθημερινές συναλλαγές, σε όσους πληρούν το παραπάνω κριτήριο.
Άλλη κατηγορία, στην οποία οι τράπεζες το τελευταίο διάστημα ενεργοποιούν τέτοιου είδους προσφορές, είναι οι νέοι σε ηλικία.
Αυτήν τη στιγμή, συστημικός όμιλος δίνει δώρο 40 ευρώ σε όσους είναι έως 30 ετών και γίνουν πελάτες του, ενώ η πρώτη ελληνική neobank προσφέρει έως και 18 ευρώ.
Άλλη τράπεζα δίνει δώρο και σε συστάσεις φίλων που γίνονται από τους πελάτες της, επιβραβεύοντας και τις δύο πλευρές.
– Δανειακά προϊόντα
Ως κίνητρο για να προτιμήσουν ένα δάνειο, οι τράπεζες μπορεί να προσφέρουν δώρα στο νόμισμα του προγράμματος επιβράβευσης σε όσους υποβάλλουν αίτηση σε μία συγκεκριμένη περίοδο.
Έτσι, όσοι τελικά λαμβάνουν τη χορήγηση, μπορούν στη συνέχεια να αξιοποιήσουν αυτήν την ανταμοιβή σε ψώνια, για τα οποία δεν θα πληρώσουν από την τσέπη τους.
– Συνδρομητικές υπηρεσίες
Ανάλογες προσφορές ενεργοποιούν κατά καιρούς οι τράπεζες κατά τη διάθεση υπηρεσιών με συνδρομή.
Για παράδειγμα, προγράμματα δωρεάν συναλλαγών ή απλά ετήσια προϊόντα ασφάλισης καρτών και προσωπικών αντικειμένων.
– Πιστωτικές κάρτες
Σε αυτό το πεδίο οι ενέργειες των τραπεζών έχουν συνήθως δύο μορφές. Είτε κληρώσεις, στις οποίες συμμετέχει κάποιος κάνοντας συναλλαγές με την κάρτα του ή μπόνους κατά την αρχική απόκτηση μίας πιστωτικής, που δίνεται σε όλους ανεξαιρέτως.
Δώρα προσφέρουν κατά διαστήματα οι τράπεζες σε όσους αποκτούν νέα ασφαλιστικά προϊόντα
Με την ίδια λογική λειτουργούν και οι προσφορές ενισχυμένης επιβράβευσης για συγκεκριμένες αγορές που ενεργοποιούν σε τακτική βάση οι τράπεζες, σε συνεργασία με επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους.
Έτσι, ο καταναλωτής μπορεί να πάρει πίσω έως και το 20% της αξίας μίας συναλλαγής και να αξιοποιήσει αυτό το δώρο σε επόμενες αγορές, για τις οποίες θα πληρώσει λιγότερα ή και καθόλου.
– Ασφαλιστικά προγράμματα
Δώρα προσφέρουν κατά διαστήματα οι τράπεζες σε όσους αποκτούν νέα ασφαλιστικά προϊόντα (προγράμματα ζωής, υγείας, ζημιών). Έτσι, ο καταναλωτής μειώνει εμμέσως το κόστος των ασφαλίστρων.