Coca Cola HBC: Γιατί έκλεισε τώρα το deal στην Αφρική – Οι ευκαιρίες που υπάρχουν

Τα μηνύματα που έστειλε ο επικεφαλής της Coca Cola HBC για τη συμφωνία εξαγοράς στην Αφρική – Τι είπε για την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Γιοχάνεσμπουργκ και τα ρίσκα

Coca Cola HBC: Γιατί έκλεισε τώρα το deal στην Αφρική – Οι ευκαιρίες που υπάρχουν

Ως ένα «ιστορικό ορόσημο» για την πορεία της Coca-Cola HBC AG χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Zoran Bogdanovic την εξαγορά της Coca-Cola Beverages Africa (CCBA), του μεγαλύτερου εμφιαλωτή προϊόντων Coca-Cola στην αφρικανική ήπειρο. Όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια του conference call με τους αναλυτές, η συμφωνία αυτή «δημιουργεί έναν ισχυρό συνδυασμό» και «ανοίγει νέους δρόμους ανάπτυξης» για τον όμιλο σε επιπλέον 14 χώρες με περισσότερους από 800 εκατομμύρια καταναλωτές.

«Αυτό που μας ενθουσιάζει είναι οι προοπτικές ανάπτυξης που προσφέρει η Αφρική, μια περιοχή με εξαιρετικά ελκυστικά δημογραφικά χαρακτηριστικά και μεγάλη δυνατότητα αύξησης της κατανάλωσης», ανέφερε ο κ. Bogdanovic, προσθέτοντας ότι η ενσωμάτωση της CCBA «θα δημιουργήσει έναν ακόμη ισχυρότερο όμιλο, ικανό να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της περιοχής».

Νέος κολοσσός με 14,1 δισ. ευρώ κύκλο εργασιών

Μετά την εξαγορά, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Coca-Cola HBC θα φθάσει τα 14,1 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) θα ανέλθουν σε 1,4 δισ. ευρώ. «Πρόκειται για μια φανταστική εξέλιξη που ενισχύει την παρουσία μας στην Αφρική, αλλά και τη θέση μας στις ανεπτυγμένες αγορές, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και αποδοτικότητα», σημείωσε.

Η δευτερεύουσα εισαγωγή της Coca-Cola HBC στο Χρηματιστήριο του Γιοχάνεσμπουργκ αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2026

Η CCBA, η οποία δραστηριοποιείται σε 14 χώρες, κατέγραψε το 2024 έσοδα 3,4 δισ. ευρώ και EBIT 246 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας πάνω από 40 τοπικά brands σε αναψυκτικά και νερά και ηγετικά μερίδια στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της.

Εμπειρία και τεχνογνωσία από Νιγηρία και Αίγυπτο

«Η εμπειρία μας από αγορές όπως η Νιγηρία και η Αίγυπτος, όπου έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε σημαντικά τα μερίδιά μας τα τελευταία χρόνια, μας δίνει τη γνώση και την αυτοπεποίθηση να πετύχουμε και εδώ», δήλωσε ο CEO.

Παράλληλα, ο κ. Bogdanovic αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που φέρνει η Coca-Cola HBC στην CCBA: την τεχνογνωσία στη διαχείριση αναπτυσσόμενων αγορών, τις επενδύσεις στην παραγωγή και στη βελτίωση της αποδοτικότητας, αλλά και την ψηφιακή στρατηγική του ομίλου που έχει ήδη αποφέρει αποτελέσματα στις ώριμες αγορές.

«Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε πλήρως τα εργαλεία και τις γνώσεις μας ώστε να ενισχύσουμε την κερδοφορία και την επιχειρησιακή αποδοτικότητα της CCBA», τόνισε.

Στο τέλος του 2026 η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Γιοχάνεσμπουργκ

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πίεσης στα περιθώρια κέρδους μετά την εξαγορά, ο κ. Bogdanovic παραδέχθηκε ότι «βραχυπρόθεσμα τα περιθώρια θα είναι χαμηλότερα», ωστόσο εξέφρασε την πεποίθηση ότι «μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θα υπάρξει βελτίωση, καθώς οι συνέργειες θα αποδώσουν και η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί».

Η δευτερεύουσα εισαγωγή της Coca-Cola HBC στο Χρηματιστήριο του Γιοχάνεσμπουργκ αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2026, κίνηση που, όπως είπε, θα ενισχύσει την παρουσία του ομίλου στις τοπικές αγορές και θα διευκολύνει την πρόσβαση επενδυτών από την αφρικανική ήπειρο.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως η εξαγορά «δεν θα έχει καμία επίπτωση στην πιστοληπτική ικανότητα» της εταιρείας, καθώς η οικονομική της θέση παραμένει ισχυρή.

Το μεσοπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης και οι προοπτικές της Αφρικής

Όσον αφορά στους στόχους της νέας περιόδου, ο CEO επεσήμανε ότι κύρια προτεραιότητα είναι «η ανάπτυξη των εσόδων και η περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας», ενώ ανέφερε ότι το μεσοπρόθεσμο guidance θα επιτευχθεί — και πιθανότατα θα αναθεωρηθεί ανοδικά λόγω των θετικών προοπτικών της αφρικανικής αγοράς.

Η Αφρική, σύμφωνα με τον ίδιο, προσφέρει «σημαντικά δημογραφικά πλεονεκτήματα, νεανικό πληθυσμό και ταχύτατα αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη». Όπως υπογράμμισε, η Coca-Cola HBC βλέπει τη μακροχρόνια ανάπτυξη της περιοχής «όχι μόνο ως επιχειρηματική ευκαιρία αλλά και ως στρατηγική επιλογή που θα ενισχύσει το παγκόσμιο αποτύπωμα του ομίλου».

«Οι ευκαιρίες είναι περισσότερες από τα ρίσκα»

Τέλος, απαντώντας για τους κινδύνους του περιβάλλοντος, σημείωσε ότι «οι ευκαιρίες είναι σαφώς περισσότερες από τα ρίσκα», εξηγώντας πως η εμπειρία της εταιρείας σε χώρες με προκλήσεις, όπως η Νιγηρία, έχει δημιουργήσει μια κουλτούρα ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας.

«Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να αναπτυσσόμαστε σε δύσκολες αγορές. Η Αφρική είναι η επόμενη μεγάλη ευκαιρία μας — και πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για αυτή την κίνηση», κατέληξε ο Zoran Bogdanovic, επισημαίνοντας πως η νέα εποχή της Coca-Cola HBC «θα συνδυάζει μέγεθος, διαφοροποίηση και βιώσιμη ανάπτυξη».

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο