Η Beyond Meat, η εταιρεία που έκανε γνωστό το «κρέας χωρίς κρέας», βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο των συζητήσεων της Wall Street.
Με τη μετοχή της να αυξάνεται σχεδόν 600% μέσα σε τρεις συνεδριάσεις, ο τίτλος της έχει μετατραπεί σε ένα ακόμη meme stock φαινόμενο, θυμίζοντας τις ημέρες του GameStop και της AMC.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Yahoo Finance, το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας για τη Beyond Meat έχει εκτοξευθεί, με τη σελίδα της εταιρείας να είναι από τις πιο δημοφιλείς της πλατφόρμας.
Beyond Meat: Οι αιτίες της εκρηκτικής ανόδου της μετοχής
Δύο βασικές εξελίξεις φαίνεται να πυροδότησαν την εντυπωσιακή άνοδο.
H πρώτη αφορά στη συνεργασία με τη Walmart: Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα προϊόντα «Beyond Burger 6-pack» και «Beyond Chicken Pieces» θα διατίθενται πλέον σε 2.000 καταστήματα Walmart στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η δεύτερη αιτία της εκρηκτικής ανόδου αφορά την ένταξη στο Roundhill Meme Stock ETF. Μία ημέρα νωρίτερα, η μετοχή της Beyond Meat εντάχθηκε στο ειδικό χρηματιστηριακό ταμείο (ETF) που παρακολουθεί τις πιο δημοφιλείς meme μετοχές, προκαλώντας μαζικές αγορές από ιδιώτες επενδυτές.
Η συνεργασία με την Walmart και η ένταξη στο Roundhill Meme Stock ETF πυροδότησαν την άνοδο
Από τα 14 δισ. στα 1,4 δισ. – και πάλι στο προσκήνιο
Η Beyond Meat, που είχε φτάσει να αποτιμάται στα 14 δισ. δολάρια μετά το IPO του 2019, βλέπει σήμερα την αξία της να περιορίζεται στο 1,4 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, η ξαφνική αυτή αναζωπύρωση έφερε νέα πνοή σε μια εταιρεία που είχε χάσει τη λάμψη της.
Προσπάθεια επιβίωσης με αναδιάρθρωση χρέους
Μόλις πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία ανακοίνωσε συμφωνία ανταλλαγής χρέους, με στόχο να μειώσει το χρέος της κατά περίπου 800 εκατ. δολάρια.
Η συμφωνία περιλαμβάνει έκδοση νέων ομολόγων ύψους 202,5 εκατ. δολαρίων με λήξη το 2030, έναντι αυτών που ωρίμαζαν το 2027, καθώς και την έκδοση έως 326 εκατ. νέων μετοχών, γεγονός που σημαίνει σημαντική αραίωση των υφιστάμενων μετόχων.
Αδύναμα αποτελέσματα και νέες περικοπές
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 19,6%, φθάνοντας τα 75 εκατ. δολάρια, με τις απώλειες να αποδίδονται τόσο στη χαμηλή ζήτηση στα σούπερ μάρκετ όσο και στην υποτονική πορεία των fast food συνεργασιών.
Τα λειτουργικά της αποτελέσματα κατέγραψαν ζημία 34,9 εκατ. δολαρίων, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε απολύσεις 6% του προσωπικού της – πρόκειται για το τρίτο κύμα απολύσεων μέσα σε δύο χρόνια.
«Μικραίνει για να επιβιώσει»
Όπως σημειώνει ο αναλυτής της Jefferies, Kaumil Gajrawala, «η εταιρεία μικραίνει για να επιβιώσει – μειώνει κόστη, επανασχεδιάζει τη στρατηγική της και προσπαθεί να ανακτήσει το δίκτυο διανομής της».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η σταθεροποίηση του χαρτοφυλακίου και η βελτίωση της αποδοτικότητας θα είναι οι κρίσιμοι παράγοντες για την επιστροφή σε θετικό EBITDA στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Συνεργασία Beyond Meat και Ιωνικής Σφολιάτας
Υπενθυμίζεται ότι η Beyond Meat συνεργάζεται στη χώρα μας με την Ιωνική Σφολιάτα.

Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι οι plant-based πίτες και σφολιάτες.
Με αυτή τη συνεργασία, η Ιωνική έγινε ένας από τους βασικούς διανομείς και συνεργάτες της Beyond Meat στην Ελλάδα, φέρνοντας προϊόντα φυτικής προέλευσης σε περισσότερα σημεία πώλησης και εντάσσοντάς τα σε ένα δίκτυο που καλύπτει τόσο το λιανεμπόριο όσο και την εστίαση.
Η αγορά… μυρίζει αισιοδοξία
Παρά τα αδύναμα μεγέθη, η Beyond Meat φαίνεται να απολαμβάνει ξανά την εμπιστοσύνη των μικροεπενδυτών, οι οποίοι κυνηγούν την «επόμενη μεγάλη ιστορία» της Wall Street.
Αν αυτή η έκρηξη αποδειχθεί παροδική ή η αρχή μιας νέας εποχής για τη φυτική διατροφή, μένει να φανεί.