Ζυθοποιίες: Σε πτωτική τροχιά εισήλθαν οι πωλήσεις της μπίρας – Οι προσδοκίες για το 2026 

Μεταξύ 2% και 4% εκτιμάται ότι έχασαν φέτος οι ζυθοποιίες σε πωλήσεις - Ο ρόλος των καιρικών συνθηκών 

Ζυθοποιίες: Σε πτωτική τροχιά εισήλθαν οι πωλήσεις της μπίρας – Οι προσδοκίες για το 2026 

Δύσκολη χρονιά αποδείχτηκε το 2025 για την αγορά της μπίρας. Η συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης και οι – μάλλον – φυσιολογικές καιρικές συνθήκες, περιόρισαν την κατανάλωσή της.

Οι ελληνικές ζυθοποιίες και οι εισαγωγείς έχουν ήδη προεξοφλήσει και έχουν μετρήσει αυτές τις δυσκολίες στα ταμεία τους!

Πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε ο ΟΤ ανέφεραν πως φέτος η αγορά της μπίρας έχασε το 2% με 4% του όγκου της

Κι ως το τέλος του χρόνου, σύμφωνα τουλάχιστον με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί – η χριστουγεννιάτικη αγορά του Δεκεμβρίου δεν θα αλλάξει ούτε την τάση, αλλά και ούτε και τα δεδομένα.

Και πλέον τα «επιτελεία» των εταιρειών του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπα με τον … «αλγόριθμο» του 2026 – οι θυγατρικές εταιρείες των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων με βάση τα φετινά δεδομένα αναμένεται να είναι εξαιρετικά συντηρητικές στις προβλέψεις και στους στόχους τους.

Στο μόνο που μπορεί να … «επενδύουν» για μία καλή χρονιά για τον κλάδο, είναι στην … «κλιματική αλλαγή»! Κάτι που βεβαίως δεν το θέλει κανείς!

Η ζυθοποιία και η συρρίκνωση του εισοδήματος

Αναλυτικότερα σύμφωνα με πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε ο ΟΤ ανέφεραν πως φέτος η αγορά της μπίρας έχασε το 2% με 4% του όγκου της.

Κι όπως εξηγούν αυτή η εξέλιξη οφείλεται πρωτίστως στις καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι φέτος ο καιρός ήταν πιο «κανονικός» – «πέρυσι είχαμε από τον Ιανουάριο καλοκαίρι, αυτό δεν είναι φυσιολογικό» έλεγε πηγή της αγοράς – και από την συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Οι ελπίδες πλέον εναπόκεινται στο 2026, το οποίο δεν αναμένεται τόσο αισιόδοξο

Επ΄ αυτού συγκεκριμένα τόνιζαν πως αυτή η διάσταση δεν αφορά μόνο τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και τους ξένους τουρίστες, οι οποίοι περιόρισαν σημαντικά τις δαπάνες τους.

Δεν είναι το γεγονός ότι στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου τα cash and carry, δηλαδή η χονδρική πώληση, είχε μείωση πωλήσεων ως και 3%, λόγω της πτώσης που παρουσίασε το δίκτυο horeca, εν αντιθέσει με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν αύξηση πωλήσεων. Σ΄αυτό το πλαίσιο η κατανάλωση της μπίρας συρρικνώθηκε.

Τα μερίδια αγοράς στην ζυθοποιία

Από την άλλη πλευρά ο τζίρος της αγοράς μπίρας είχε μικρότερη κάμψη, από 1% ως 2%. Δηλαδή και σ΄αυτή την περίπτωση κατέγραψε αρνητικό πρόσημο.

Οι ελπίδες πλέον εναπόκεινται στο 2026, το οποίο δεν αναμένεται τόσο αισιόδοξο! Εν τω μεταξύ τα μερίδια αγοράς σχεδόν παραμένουν αμετάβλητα.

Το πρώτο λόγο έχει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ – θυγατρική του ομίλου Heineken – με περίπου 51%, ακολουθεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ – θυγατρική του ομίλου Carlsberg – με περίπου 26% και στις επόμενες θέσεις βρίσκονται οι Ζυθοποιίες Μακεδονίας – Θράκης ΑΕ και ΕΖΑ ΑΕ και ακολουθούν η Coca Cola 3Ε ΑΕ, η ιδιωτική ετικέτα και διάφορες μικροζυθοποιίες, πολλές εξ αυτών με τοπικά χαρακτηριστικά.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο