Παράταση για την καθολική εφαρμογή του συστήματος IRIS με παράλληλη μείωση των χρεώσεων ζητά Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων Περιχώρων (ΣΑΑΠΠ), η οποία εκπροσωπεί τα αρτοποιεία της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.
«Στις σημερινές συνθήκες, ο κλάδος μας καλείται να απαντήσει σε πολλαπλές προκλήσεις οικονομικές, ενεργειακές και τεχνολογικές, και ιδιαιτέρως επιβαρύνεται για μία ακόμη φορά από τις υποχρεώσεις που προκύπτουν για την ψηφιοποίηση, διασύνδεση και τον φορολογικό έλεγχο των επιχειρήσεων», τονίζει σε σχετικά υπόμνημά της γ ΣΑΑΠΠ.
Ειδικότερα, η ΣΑΑΠΠ υποβάλει:
1. Αίτημα Παράτασης
Η προσαρμογή στα νέα ψηφιακά συστήματα, η αναβάθμιση εξοπλισμού και η εκπαίδευση προσωπικού απαιτούν επαρκές χρονικό περιθώριο. Ζητούμε την παράταση της προθεσμίας εφαρμογής των σχετικών υποχρεώσεων, ώστε οι επιχειρήσεις του κλάδου μας να μπορέσουν να ανταποκριθούν με ασφάλεια και χωρίς ρίσκο.
2. Αίτημα Μείωσης Χρεώσεων
Η εμπειρία που καταγράφει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς όπως αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου 07/10/2025 δείχνει ότι οι χρεώσεις για παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχουν μετατραπεί σε «νέο οικονομικό βάρος για τις μικρές επιχειρήσεις».
Συμμεριζόμενοι πλήρως την αξιολόγηση αυτή, δηλώνουμε ότι για τον κλάδο της αρτοποιίας η χρέωση είναι ιδιαίτερα δυσβάσταχτη και ζητούμε:
- Ειδικά για τον κλάδο μας, μείωση των σχετικών χρεώσεων (έως και πλαφόν όπου απαιτείται).
- Ειδικά υποστηρικτικά μέτρα για μικρές αρτοποιητικές επιχειρήσεις, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος κλεισίματος ή υποβάθμισης της λειτουργίας τους.
Παράλληλα δηλώνει ότι συντάσσεται πλήρως με τις θέσεις που έχει εκφράσει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς (ΕΣΠ) κ. Θεόδωρος Καπράλος, μέσω της επιστολής του προς την Πολιτεία.
«Κατ’ επέκταση, ζητούμε από την ΑΑΔΕ και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν υπόψη τις προτάσεις αυτές και να προβούν σε θεσμικές παρεμβάσεις ώστε η ψηφιοποίηση, οι απαιτήσεις και οι χρεώσεις να μην λειτουργούν ως επιβάρυνση αλλά ως εργαλείο ανάπτυξης», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Τι αλλάζει από 1η Νοεμβρίου
Από την 1η Νοεμβρίου 2025, όλες οι επιχειρήσεις οφείλουν να έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία IRIS σε επαγγελματικό λογαριασμό που έχει δηλωθεί στην ΑΑΔΕ, είτε μέσω του web banking είτε με απευθείας επικοινωνία με την τράπεζά τους.
Από την στιγμή μια επιχείρηση διαθέτει POS ή ePOS, θα πρέπει να προχωρήσει σε αναβάθμιση του τερματικού ώστε να υποστηρίζει πληρωμές μέσω IRIS, διαδικασία που πραγματοποιείται από τον πάροχο της υπηρεσίας POS/ePOS.



































