Οι εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων από τη Ρωσία έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, καθώς ένας συνδυασμός διακοπών λειτουργίας διυλιστηρίων και αυστηρότερων δυτικών κυρώσεων ανατρέπει το ενεργειακό εμπόριο της χώρας, όπως εκτιμά το Bloomberg.
Οι συνολικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου μέσω θαλάσσης ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 1,89 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τις πρώτες 26 ημέρες αυτού του μήνα, το χαμηλότερο επίπεδο τουλάχιστον από τις αρχές του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd. που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Ακόμα και καθώς οι εξαγωγές ντίζελ αυξήθηκαν σταδιακά, οι χαμηλές διακινήσεις νάφθας και μαζούτ, ιδίως από τα λιμάνια της Βαλτικής μετά τις επιθέσεις στον κόμβο εξαγωγών Ουστ-Λούγκα, επηρέασαν τις συνολικές ροές. Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες κοντά στην περιοχή τις τελευταίες ημέρες ενδέχεται επίσης να έχουν επηρεάσει τις λιμενικές δραστηριότητες.

Οι ρωσικές εξαγωγές καυσίμων υποχώρησαν στο μεταπολεμικό χαμηλό, καθώς οι διακοπές λειτουργίας των διυλιστηρίων και οι κυρώσεις έχουν αντίκτυπο
Η πτώση σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση για τις προσπάθειες της Μόσχας να διατηρήσει σταθερά ενεργειακά έσοδα, καθώς τα ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη επιτίθενται σε ρωσικές ενεργειακές υποδομές και οι κλιμακούμενες κυρώσεις διαταράσσουν τη χρηματοδότηση και τη μεταφορά πετρελαίου.
Το τελευταίο κύμα περιορισμών που στοχεύουν τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες Rosneft και Lukoil έχει προσθέσει νέα αβεβαιότητα, αναγκάζοντας τους traders να ζυγίσουν τις διαδρομές πληρωμής και τα χρονοδιαγράμματα ταξιδιών ενόψει της επικείμενης προθεσμίας επιβολής κυρώσεων των ΗΠΑ στις 21 Νοεμβρίου.
Βραχυπρόθεσμα, οι εξαγωγές ντίζελ παραμένουν σχετικά σταθερές, καθώς οι περισσότερες εξαγωγές προορίζονται για κοντινές αγορές όπως η Τουρκία και η Αφρική, οι οποίες μπορούν να παραδοθούν πριν από τη λήξη της περιόδου κλεισίματος. Οι ροές νάφθας και μαζούτ είναι πιο ευάλωτες, με τα μεγάλα ταξίδια προς την Ασία να θέτουν σε κίνδυνο καθυστέρησης ορισμένα φορτία που υπόκεινται σε κυρώσεις.
Δεδομένου ότι η Ρωσία δεν αποκαλύπτει πλέον επίσημα στοιχεία για την παραγωγή, οι traders παρακολουθούν τις θαλάσσιες μεταφορές για να εκτιμήσουν την παραγωγή πετρελαίου της χώρας.
Οι μεταφορές αργού πετρελαίου μειώθηκαν από το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν δυόμισι ετών, με λιγότερες μεταφορές από τη Βαλτική την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων
Ακολουθεί μια ανάλυση των εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων από ρωσικά λιμάνια για την περίοδο 1-26 Οκτωβρίου:

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων μειώθηκαν καθώς τα κέρδη από το ντίζελ δεν αντιστάθμισαν τις χαμηλές ροές νάφθας και μαζούτ
Οι εξαγωγές ντίζελ και βενζινοκίνητου πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σε περίπου 740.000 βαρέλια την ημέρα, καθώς οι υψηλότερες εξαγωγές της Μαύρης Θάλασσας βοήθησαν στην αντιστάθμιση των ασθενών ροών από τον κύριο κόμβο της Βαλτικής, το Πριμόρσκ.
Οι εξαγωγές νάφθας μειώθηκαν κατά 3% από το χαμηλό πολλών μηνών του Σεπτεμβρίου σε μόλις 317.000 βαρέλια την ημέρα. Οι ροές νάφθας εξακολουθούν να είναι περιορισμένες μετά τις επιθέσεις στο Ουστ-Λούγκα τον περασμένο μήνα, έναν τερματικό σταθμό που ευθύνεται για περισσότερο από το 60% των ρωσικών εξαγωγών.
Οι ροές μαζούτ μειώθηκαν κατά 10% στα 710.000 βαρέλια την ημέρα, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών μηνών. Οι ροές πρώτων υλών διυλιστηρίων, όπως το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης κενού, αυξήθηκαν κατά 6% σε περίπου 70.000 βαρέλια την ημέρα.
Παρατηρήθηκαν περίπου 13.000 βαρέλια βενζίνης και συστατικών ανάμειξης την ημέρα, ενώ οι ροές καυσίμων για αεροπλάνα τζετ αυξήθηκαν στα 44.000 βαρέλια την ημέρα. Οι όγκοι φορτίου και οι προορισμοί είναι πιθανό να αναθεωρηθούν καθώς παρατηρούνται περισσότερες αποστολές για το υπόλοιπο του μήνα.
 
  
  
  
  
 

















![Ψηφιακά στοιχεία διακίνησης αποθεμάτων [Μέρος 13o]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/09/tax-468440_1280.jpg)





















