Σιδηρόδρομος: Ιστορικό ρεκόρ στις επιβατικές μεταφορές στην ΕΕ, θλιβερός ουραγός η Ελλάδα

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές υποχώρησαν το 2024, σύμφωνα με την Eurostat

Σιδηρόδρομος: Ιστορικό ρεκόρ στις επιβατικές μεταφορές στην ΕΕ, θλιβερός ουραγός η Ελλάδα

Σε μια περίοδο που η ΕΕ σημείωσε αύξηση κατά 5,8% στη μεταφορά επιβατών με σιδηρόδρομο στην ΕΕ το 2024 και με συνολικά 443 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα (pkm) (έναντι 419 δισεκατομμυρίων το 2023) κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα παραμένει θλιβερός ουραγός στις σιδηροδρομικές μεταφορές, γεγονός που αποτυπώθηκε και με τραγικό τρόπο στο έγκλημα των Τεμπών αλλά και με τη διαρκή υποβάθμιση και με τα ατελείωτα προβλήματα που χαρακτηρίζουν τα δρομολόγια της Hellenic Train.

Στην ουρά της ευρωπαϊκής κατάταξης βρέθηκαν η Λιθουανία με 5 εκατομμύρια επιβάτες, η Εσθονία (8 εκατομμύρια) και η Ελλάδα (14 εκατομμύρια).

H πιο πάνω επίδοση για τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο αποτελεί ιστορικό υψηλό από την έναρξη της συλλογής στατιστικών στοιχείων το 2004.

Εδικότερα, η Γερμανία κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό μεταφερόμενων επιβατών με 2.904 εκατομμύρια, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (1.320 εκατομμύρια) και την Ιταλία (843 εκατομμύρια). Στο άλλο άκρο της κλίμακας βρέθηκαν η Λιθουανία με 5 εκατομμύρια, η Εσθονία (8 εκατομμύρια) και η Ελλάδα (14 εκατομμύρια).

Η Ουγγαρία είχε μακράν τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης στον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών (+60,0 %), μπροστά από τη Λετονία (+13,9 %) και την Ιρλανδία (+10,0 %) σε σύγκριση με το 2023, ενώ η Ρουμανία (-4,9 %) και η Βουλγαρία (-3,1 %) σημείωσαν μείωση.

Σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε χώρας της ΕΕ, το Λουξεμβούργο είχε το υψηλότερο ποσοστό επιβατών ανά κάτοικο με 32,8, ακολουθούμενο από τη Δανία (31,0) και τη Γερμανία (30,0).

Το χαμηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στην Ελλάδα και τη Λιθουανία (και οι δύο 1,5), ακολουθούμενες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία (και οι δύο 3,6).

Σιδηρόδρομοι

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σημειώνουν μείωση

Τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν μείωση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ 2023 και 2024. Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Λετονία (-32,4 %), την Εσθονία (-22,9 %), το Λουξεμβούργο (-14,0 %), τη Ρουμανία (-12,5 %) και την Ιρλανδία (-11,9 %).

Στην περίπτωση των βαλτικών χωρών Λετονίας και Εσθονίας, η μείωση αποδόθηκε κυρίως στη διακοπή των εμπορευματικών μεταφορών με τη Ρωσία, λόγω του πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.

Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των χωρών της ΕΕ από το 2023 έως το 2024, κατά 13,5 %, μετά από σημαντική μείωση το προηγούμενο έτος (-32,3 %). Η Γαλλία κατέγραψε τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση σε σχετικούς όρους (+9,7 %), αλλά τη μεγαλύτερη σε απόλυτους όρους (+2,9 δισεκατομμύρια tkm). Η Σλοβακία κατέγραψε αύξηση 8,3 %.

Σημαντικές μειώσεις από το 2023 έως το 2024 παρατηρήθηκαν στις υποψήφιες χώρες Βοσνία-Ερζεγοβίνη (-23,8 %) και Μαυροβούνιο (-17,2 %), ενώ οι επιδόσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αυξήθηκαν στη Βόρεια Μακεδονία (+7,9 %), τη Σερβία (+7,8 %) και την Τουρκία (+5,4 %).

Σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές για τις κύριες επιχειρήσεις, 2014, 2023 και 2024 (δισεκατομμύρια τoνοχιλιόμετρα)

OT Originals
Περισσότερα από Μεταφορές

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο