OT FORUM – Φουρλής: Σήμερα μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει την ελευθερία να επιχειρεί

Για το μετασχηματισμό της επιχειρηματικότητας μίλησε ο Βασίλης Φουρλής, βασικός μέτοχος και πρόεδρος του Fourlis Group, στο OT FORUM

OT FORUM – Φουρλής: Σήμερα μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει την ελευθερία να επιχειρεί

Στο πώς εξελίχθηκε ο όμιλος Fourlis σε ένα μοναδικό success story, αλλά και στο τι χρειάζεται μια επιχείρηση σήμερα για να διαφοροποιηθεί εν μέσω έντονου ανταγωνισμού αναφέρθηκε ο Βασίλης Φουρλής, βασικός μέτοχος και πρόεδρος του Fourlis Group μιλώντας στο OT FORUM που πραγματοποιείται στο Μικρό Χρηματιστήριο και στους δημοσιογράφους Γιώργο Μανέττα και Αλέξανδρο Κλώσσα.

«Φέτος γιορτάζουμε 75 χρόνια ως εταιρεία, κάτι που είναι πράγματι σπάνιο αλλά τα καταφέραμε καθώς βασιστήκαμε στους ακρογωνιαίους λίθους της εταιρικής κουλτούρας και αρχών που αφορούν τον άνθρωπο, αλλά κυρίως στην ύπαρξη στρατηγικής», επισήμανε ο κ. Φουρλής. «Πολλές εταιρείες έβρισκαν κάποτε ένα καλό προϊόν και άρχιζαν να κινούνται με αυτή τη βάση. Αυτόπλέον δεν αρκεί. Χρειάζεται να ξέρεις πού πηγαίνει η αγορά, η χώρα, να μπορείς να προβλέπεις τις συνθήκες του αύριο για να μπορείς να τοποθετείσαι μέσα σε αυτό. Και δίπλα σ΄αυτά, οπωσδήποτε είναι σημαντικά η τεχνολογία και η σωστή οργάνωση».

Μετασχηματισμός και προκλήσεις

Στο γεγονός ότι ο άνθρωπος και η στρατηγική σε μια εποχή όπως η σημερινή δυσκολεύουν πάρα πολύ,  αναφέρθηκε ο επικεφαλής του Fourlis Group. «Και ο άνθρωπος λόγω των αβέβαιων καιρών και της εξ αποστάσεως εργασίας αλλά και η στρατηγική, καθώς αλλάζει εύκολα το περιβάλλον και η γεωτεχνολογία. Αρκεί να δούμε τι συνέβη όταν ξέσπασε η πανδημία και έτρεξαν πολλοί να βγάλουν βιαστικά συμπεράσματα, όπως ότι οι άνθρωποι θα στραφούν μόνο στα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα κλείσει καθετί φυσικό. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η Nike: είπε ότι στο μέλλον θα πουλάω το 50% μέσω διαδικτύου και το άλλο 50% μέσω 5 βασικών πελατών και έκανε ένα τραγικό λάθος», σημείωσε ο κ. Φουρλής, τονίζοντας ότι οι άνθρωποι ξαναβγαίνουν στην αγορά γιατί θέλουν να είναι όλοι μαζί.

«Δεύτερο βιαστικό συμπέρασμα, ότι τελείωσε η εργασία σε γραφεία και κοινούς χώρους, καθώς όλοι θα δουλεύουν από τον υπολογιστή στο σπίτι τους. Κι όμως και αυτό τελείωσε. Είναι τυχαίο που η JP Morgan φτιάχνει ένα τεράστιο κτίριο για να εργάζονται όλοι από εκεί; Οι καιροί αλλάζουν και δεν χρειάζεται να βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα», συμπλήρωσε.

Η τεχνολογία

Απαιτεί όμως η εξέλιξη να είναι οι επιχειρήσεις εναρμονισμένες με το παρόν. «Όσοι δεν ασχολούνται με την τεχνολογία, δεν έχουν μέλλον σε οτιδήποτε και να κάνουν. Δεν είναι όμως όπως την ξέραμε μέχρι τώρα – είναι μέρος της καθημερινής σκέψης», εξήγησε ο κ. Φουρλής.

«Παλιά λέγαμε θα κάνουμε 5 εκατομμύρια διαφήμιση αλλά η έννοια αυτή δεν υπάρχει πια. Στη θέση της βρίσκεται το προσωποποιημένο μάρκετινγκ, που απευθύνεται στοχευμένα μέσα από το διαδίκτυο στον κάθε πελάτη ξεχωριστά, και αυτό είναι ένα δείγμα τεχνολογίας. Ξέρουμε τι ψωνίζει ο πελάτης μας ηλεκτρονικά και αυτό θα μεταφερθεί και στο φυσικό κατάστημα, ώστε να υπάρχει η προσωπική επαφή. Σε κάθε περίπτωση τα πάντα κινεί πλέον η προτίμηση του πελάτη γι’ αυτό και ο τρόπος που παραγγέλνουν οι εταιρείες και σχεδιάζουν τα προϊόντα τους, θα πρέπει να είναι πιο ταχείς».

Το success story του ομίλου Fourlis

«Η πρώτη γενιά ξεκίνησε το 1950 με ηλεκτρικές απλές συσκευές, κάναμε εισαγωγή και κατασκευή τότε αλλά τη δεκαετία του ’90 όταν άλλαξε ο ανταγωνισμός και αφού μπήκαμε στην Κοινότητα, αρχίζαμε να επενδύουμε στη λιανική, μέσα από τον Κωτσόβολο τότε, τον οποίο αναπτύξαμε με καταστήματα. Στη συνέχεια, βλέποντας την ανταπόκριση για το retail, κάναμε έρευνα σχετικά με το τι λείπει από την αγορά αυτή. Γύρω στο 2000, όλα έδειξαν πως υπήρχε ανάγκη για αθλητικά είδη -με την Intersport-, μετά για έπιπλα – ΙΚΕΑ- αργότερα για παπούτσια, με τα Foot Locker», τόνισε ο κ. Φουρλής, με τη λιανική να καταλήγει να αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι των δραστηριοτήτων του ομίλου.

«Έχουν αλλάξει τα ήθη και τα έθιμα, ο τρόπος ζωής μας και η δουλειά μας. Γι’ αυτό πήγαμε ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας μια εταιρεία ακινήτων την Trade Estates ΑΕΑΠ, με το portfolio να έχει το Smart Park, τα IKEA, το Florida στη Θεσσαλονίκη. Το μέλλον βρίσκεται πλέον στα ανοιχτά εμπορικά πάρκα, με δωρεάν πάρκινγκ και value-for-money επιλογές», διευκρίνισε ο επικεφαλής του ομίλου, επισημαίνοντας ότι «προσπαθούμε να κάνουμε και μια διαφοροποίηση στα είδη που έχουν διαφορετικές εποχικότητες. Ο όμιλος πλέον είναι μια πλατφόρμα γνώσης πάνω στην οποία έρχονται και κουμπώνουν όλοι οι τομείς».

Το επόμενο βήμα του ομίλου είναι η ανάπτυξη των προϊόντων υγείας. «Έχουμε ήδη τα Holland & Βarrett που θα τα μετεξέλίξουμε σε κάτι μεγαλύτερο. Δυστυχώς η κοινωνία μας γερνάει πολύ γρήγορα και τέτοιου είδους προϊόντα θα βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση στο μέλλον».

Η μάχη της λιανικής

«Δυστυχώς η Ελλάδα παρά το ότι είναι σε μια θετική τροχιά τα τελευταί χρόνια, έμεινε τόσο πίσω σε όλα, που δημιουργείται ανισορροπία, καθώς και η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων σήμερα λόγω των χαμηλών μισθών, είναι χαμηλή. Είναι εξάλλου κοινό μυστικό ότι τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα έχουν πρόβλημα και ότι ως χώρα βρισκόμαστε χαμηλά στις κατατάξεις. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως το 2008 είχαμε 200 δισ. ΑΕΠ και μείναμε πίσω, την στιγμή που η Τουρκία μέχρι σήμερα έχει διπλασιάσει το ΑΠΕ της», διευκρίνισε ο κ. Φουρλής.

«Η ακρίβεια είναι το Νο. 1 για τον κόσμο και η λιανική δίνει μάχη. Η ακρίβεια όμως έχει δύο πρόσωπα, το υποκειμενικό που αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά, αλλά και το αντικειμενικό: αν ένα εισαγόμενο προϊόν κάνει 30 ευρώ παντού, υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια (χρηματοοικονομικό κόστος, κόστος λειτουργίας)», σημείωσε.

Τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης επιχείρησης

«Ο άνθρωπος και η στρατηγική έχουν πάντα τον πρώτο λόγο, ωστόσο πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ποια θα είναι η στρατηγική, δηλαδή προϊόντα και δραστηριότητες με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γνωρίζουμε όλοι για παράδειγμα ότι ο ενεργειακός τομέας θα μπορούσε να παίξει ρόλο την επόμενη ώρα, ωστόσο εάν κάποιος θελήσει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο με ηλεκτρικά αυτοκινήτα στην Ελλάδα, είναι χαμένος από χέρι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε και αντίληση του τι συμβαίνει διεθνώς», επισήμανε ο κ. Φουρλής.

«Πρωτίστως η επιχείρηση σήμερα χρειάζεται να έχει την ελευθερία να επιχειρεί. Αν περιμένουμε να πάμε μπροστά με κίνητρα και επιδοτήσεις, είμαστε χαμένοι από χέρι. Το σίγουρο είναι πως οι επιχειρήσεις δεν θέλουν αντικίνητρα για να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές«, κατέληξε ο κ. Φουρλής.

OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
OT Originals
Περισσότερα από OT FORUM

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο