Για τις συνήθειες αναφορικά με το κινητό του εν ώρα εργασίας, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της JPMorgan Chase, Τζέιμι Ντίμον, αποκαλύπτοντας ότι απενεργοποιεί τις ειδοποιήσεις (notifications) και δεν διαβάζει μηνύματα στη τηλέφωνό του.
«Δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις», δήλωσε σε συνέντευξή του στο CNN: «Αν μου στείλατε μήνυμα κατά τη διάρκεια της ημέρας, πιθανότατα δεν το διάβασα».
Και πρόσθεσε: «Οι μόνες ειδοποιήσεις που λαμβάνω είναι από τα παιδιά μου. Αυτό είναι όλο. Όταν μου στέλνουν μηνύματα, τα λαμβάνω».
Ο 69χρονος αποκάλυψε ότι δεν κουβαλάει το τηλέφωνό του συνέχεια μαζί του και δίνει προτεραιότητα στη βαθιά συγκέντρωση στη δουλειά.
«Όταν περπατάω στο κτίριο και πηγαίνω σε συναντήσεις, δεν το έχω πάνω μου. Είναι στο γραφείο μου», είπε. «Όταν πηγαίνω στις συναντήσεις μου, κάνω τις προκαταρκτικές αναγνώσεις και είμαι 100% συγκεντρωμένος σε εμάς, σε αυτό που λέτε, γιατί το λέτε, αντί να είμαι αποσπασμένος και να σκέφτομαι άλλα πράγματα».
«Σπατάλη χρόνου»
Ο Ντίμον είχε εκφράσει στο παρελθόν τα παράπονά του για την κακή εθιμοτυπία στις συναντήσεις και είχε δηλώσει στη Σύνοδο Κορυφής για τις Πιο Ισχυρές Γυναίκες του Fortune τον Οκτώβριο ότι η χρήση τηλεφώνων στις συναντήσεις είναι «ασεβής» και «σπατάλη χρόνου».
«Αν έχεις ένα iPad μπροστά μου και φαίνεται ότι διαβάζεις τα email σου ή λαμβάνεις ειδοποιήσεις, θα σου πω να το κλείσεις αυτό το καταραμένο πράγμα», είχε πει τότε.
Εξήγησε ότι οι συναντήσεις θα πρέπει να έχουν έναν σκοπό και ότι ο έλεγχος των email και η απόσπαση της προσοχής αποτελούν προειδοποιητικά σημάδια.
Εργασία από το σπίτι
Όπως υπογραμμίζει το CNBC, o Ντίμον παραμένει επικριτικός απέναντι σε ορισμένες από τις αλλαγές στον εργασιακό χώρο που επέφερε η νεότερη γενιά στην εργασία: η γενιά Ζ. Ο πανίσχυρος άνδρας της JPMorgan διατηρεί πιο παραδοσιακό τρόπο εργασίας, συχνά περιμένοντας από τους υπαλλήλους του να κάνουν το ίδιο.
Νωρίτερα φέτος, ξεσπάθωσε σε μια διαρροή ηχητικού σήματος προς τους υπαλλήλους της JPMorgan σχετικά με την εργασία από το σπίτι και τη χρήση τηλεφώνου στις συσκέψεις, αφού οι εργαζόμενοι παραπονέθηκαν ότι έπρεπε να επιστρέφουν στο γραφείο πέντε ημέρες την εβδομάδα.
Ο Ντίμον τους είπε να παραιτηθούν λέγοντας ότι ανησυχούσε για τη «ζημιά» που προκαλούσε η εργασία από το σπίτι στους νεότερους νεοσύλλεκτους.
«Μην μου λες αυτή την ανοησία ότι η εργασία από το σπίτι την Παρασκευή λειτουργεί… Τηλεφωνώ σε πολλούς ανθρώπους τις Παρασκευές και δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που να μπορείς να βρεις… Το έχω πάθει με τέτοια πράγματα», είπε στην ηχογράφηση.
«Είναι εδώ, είναι εκεί, οι Zoom [Γενιά Ζ], και οι Zoomers δεν εμφανίζονται… Δεν λειτουργεί έτσι μια σπουδαία εταιρεία.»
Μάλιστα, στην τηλεδιάσκεψη, επιτέθηκε στους διευθυντές, λέγοντας ότι καταχρώνται το προνόμιο της εργασίας από το σπίτι για να χαλαρώσουν. Όταν ήταν στο Zoom, οι διευθυντές έβλεπαν την αλληλογραφία τους, έστελναν μηνύματα και δεν έδιναν προσοχή, είπε ο Ντίμον. «Και αν δεν νομίζετε ότι αυτό επιβραδύνει την αποτελεσματικότητα, τη δημιουργικότητα, δημιουργεί αγένεια – το κάνει», πρόσθεσε.
Εργασιακή εθιμοτυπία
Η Anastasia Dedyukhina, ειδικός στην ψηφιακή ευεξία, είχε δηλώσει στο παρελθόν στο CNBC Make It ότι ο συχνός έλεγχος του smartphone μειώνει την ποιότητα των συνομιλιών σας με φίλους και συναδέλφους. Μια έρευνα του 2023 από το Reviews.org διαπίστωσε ότι οι Αμερικανοί ελέγχουν τα τηλέφωνά τους κατά μέσο όρο 144 φορές την ημέρα.
Εξήγησε ότι ακόμη και το να έχεις ένα τηλέφωνο κοντά σου μπορεί να αποσπάσει την προσοχή. Η χρήση ενός τηλεφώνου θα μπορούσε επίσης να αφήσει κακή εντύπωση σε διευθυντές και συναδέλφους και αποτελεί κακή εργασιακή εθιμοτυπία.
«Θα το σκεφτόμουν συνέχεια, επειδή για το μυαλό μας, ένα smartphone και ο ήχος ενός smartphone είναι εξαιρετικά ελκυστικά ερεθίσματα. Έτσι, όταν ακούω το τηλέφωνό μου να χτυπάει και κάνω μια ειδοποίηση, για το μυαλό μου, είναι το ίδιο σαν να με φωνάζουν με το όνομά μου», είπε.
Γι′ αυτόν τον λόγο, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλισον Γουντ Μπρουκς, είχε μοιραστεί στο CNBC Make It ότι είναι σημαντικό να εστιάζετε στις συσκέψεις, καθώς αυτό σας κάνει να φαίνεστε πιο έξυπνοι και πιο συμπαθητικοί. Αυτό περιλαμβάνει την υποβολή επακόλουθων ερωτήσεων και την παράφραση και επανάληψη όσων του είπε το άλλο άτομο.



































