Σε τερματισμό ενός προγράμματος με την Valeo για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα ηλεκτρικού οχήματος χωρίς σπάνιες γαίες προχώρησε η Renault και πλέον αναζητά έναν φθηνότερο κινέζο προμηθευτή, σύμφωνα με δύο πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα και μίλησαν στο Reuters.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault, η General Motors και η BMW καθώς και προμηθευτές όπως η ZF, η BorgWarner και η Valeo, έχουν αναπτύξει κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων που δεν απαιτούν σπάνιες γαίες.
Η Κίνα ελέγχει το 70% της παγκόσμιας εξόρυξης σπάνιων γαιών και το 85% της επεξεργασίας τους που δίνει την τελική πρώτη ύλη
Η Renault ανακοίνωσε στα τέλη του 2023 ότι συνεργάζεται με την Valeo για την ανάπτυξη ενός νέου, πιο ισχυρού και πιο συμπαγούς κινητήρα EV χωρίς σπάνιες γαίες, τον οποίο χαρακτήρισε ως «καινοτομία κατασκευασμένη στη Γαλλία».
Η Κίνα ελέγχει το 70% της παγκόσμιας εξόρυξης σπάνιων γαιών και το 85% της επεξεργασίας τους που δίνει την τελική πρώτη ύλη, και η απόφαση του Πεκίνου να επιβάλει αυξανόμενους περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών έχει οδηγήσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων σε αναζήτηση προμηθειών.
Η Renault χρησιμοποιεί κινητήρες χωρίς σπάνιες γαίες από το 2012, ενώ η Valeo συνέβαλε με την τεχνογνωσία της στον στάτορα, το σταθερό μέρος όπου στεγάζεται ο ρότορας, χρησιμοποιώντας νέα τεχνολογία χαλκού.
«Το πρόγραμμα του κινητήρα E7A δεν πραγματοποιείται πλέον με τη Valeo», ανέφερε μία από τις δύο πηγές, προσθέτοντας: «Θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εσωτερικά σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, με εξαίρεση τον στάτορα, ο οποίος θα μπορούσε να αγοραστεί από έναν κινεζικό προμηθευτή».
Η απόφαση της Renault να τερματίσει τη συμμετοχή της Valeo στο πρόγραμμα κινητήρων χωρίς σπάνιες γαίες και η αναζήτηση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για έναν φθηνότερο κινέζο προμηθευτή δεν έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα, όπως επισημαίνει το Reuters.
Η κίνηση αυτή οφείλεται στην ανάγκη μείωσης του κόστους, σύμφωνα με τις δύο πηγές, καθώς οι κινέζοι προμηθευτές προσφέρουν πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
«Ένας Κινέζος συνεργάτης είναι μια πιθανότητα», δήλωσε μια εκπρόσωπος της Ampere, της θυγατρικής της Renault για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσθέτοντας ότι δεν έχει ληφθεί απόφαση και «η διαδικασία είναι ακόμη σε εξέλιξη».
Η Valeo αρνήθηκε να σχολιάσει.
Παραμένει ο στόχος της Renault το Made in France
Ακόμη και αν μια κινεζική εταιρεία συμβάλει στην κατασκευή του στάτορα (σ.σ. το ακίνητο μέρος ενός ηλεκτροκινητήρα), ο κινητήρας θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Cleon της Γαλλίας, με μονάδες καρβιδίου του πυριτίου που παρέχονται από τη γαλλο-ιταλική εταιρεία STMicro για τον μετατροπέα, ένα άλλο κεντρικό εξάρτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Μελετάμε τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε (τον στάτορα) στη Γαλλία», δήλωσε η εκπρόσωπος της Ampere.
Η Renault είναι η μικρότερη από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τα τελευταία χρόνια έχει συνάψει πολυάριθμες συνεργασίες για να διαχειριστεί το κόστος που συνδέεται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.
Έχει επίσης στραφεί σε προμηθευτές στην Κίνα, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Μια κινεζική ομάδα μηχανικών την βοήθησε να αναπτύξει το νέο ηλεκτρικό Twingo σε μόλις δύο χρόνια.

Οι νέοι κινητήρες χωρίς σπάνιες γαίες θα τροφοδοτούν την επόμενη γενιά συμπαγών ηλεκτρικών οχημάτων της Renault έως το 2028. Αυτά θα βρίσκονται στο επίκεντρο ενός στρατηγικού σχεδίου που ο διευθύνων σύμβουλος Francois Provost πρόκειται να παρουσιάσει τον Μάρτιο.
Ο κινητήρας E7A θα έχει ισχύ 200 kW, 25% περισσότερη από την τρέχουσα γενιά, όπως το Scenic, και πολύ μικρότερο χρόνο φόρτισης χάρη στο σύστημα 800 volt, το οποίο είναι διπλάσιο από την τάση των τρεχόντων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Renault.
Η Valeo εξακολουθεί να συνεργάζεται με τον γερμανικό προμηθευτή Mahle για την ανάπτυξη του δικού της κινητήρα «iBEE» για ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς μαγνήτες, ο οποίος θα αποδίδει ισχύ έως 350 kW και αναμένεται επίσης να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2028.


































