GM: Απαιτεί από κατασκευαστές εξαρτημάτων να αποσύρουν τις αλυσίδες εφοδιασμού από την Κίνα

Στελέχη της GM έχουν ζητήσει από τους προμηθευτές να βρουν εναλλακτικές λύσεις εκτός Κίνας

GM: Απαιτεί από κατασκευαστές εξαρτημάτων να αποσύρουν τις αλυσίδες εφοδιασμού από την Κίνα

Η General Motors έδωσε εντολή σε αρκετές χιλιάδες προμηθευτές της να απομακρύνουν από τις αλυσίδες εφοδιασμού τους ανταλλακτικά από την Κίνα, σύμφωνα με τέσσερις πηγές του Reuters, αντανακλώντας την αυξανόμενη απογοήτευση των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις γεωπολιτικές διαταραχές στις δραστηριότητές τους.

Η GM προσέγγισε ορισμένους προμηθευτές με την οδηγία στα τέλη του 2024, αλλά η προσπάθεια απέκτησε νέα επείγουσα σημασία την περασμένη άνοιξη, κατά τις πρώτες ημέρες της κλιμακούμενης εμπορικής διαμάχης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας

Στελέχη της GM έχουν ζητήσει από τους προμηθευτές να βρουν εναλλακτικές λύσεις εκτός Κίνας για τις πρώτες ύλες και τα ανταλλακτικά τους, με στόχο την τελική μεταφορά των εφοδιαστικών αλυσίδων τους εκτός της χώρας, σύμφωνα με τις πηγές αυτές. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως προθεσμία το 2027 για ορισμένους προμηθευτές να διακόψουν τις σχέσεις προμήθειας με την Κίνα, σύμφωνα με ορισμένες πηγές.

Η GM προσέγγισε ορισμένους προμηθευτές με την οδηγία στα τέλη του 2024, αλλά η προσπάθεια απέκτησε νέα επείγουσα σημασία την περασμένη άνοιξη, κατά τις πρώτες ημέρες της κλιμακούμενης εμπορικής διαμάχης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, σύμφωνα με τις πηγές. Στελέχη της GM δήλωσαν ότι αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη βελτίωση της «ανθεκτικότητας» της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας.

Οι γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων έχουν αφήσει τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025. Οι συνεχείς αλλαγές στην πολιτική δασμών του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και οι κρίσεις πανικού στον κλάδο λόγω πιθανών ελλείψεων σε σπάνιες γαίες και τσιπ υπολογιστών έχουν οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τις σχέσεις τους με την Κίνα, η οποία αποτελεί από καιρό σημαντική πηγή ανταλλακτικών και πρώτων υλών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ανταποκρίθηκαν στην πίεση του Τραμπ για επενδύσεις και θέσεις εργασίας, λαμβάνοντας έγκαιρα μέτρα για την επέκταση της εργοστασιακής παραγωγής στις ΗΠΑ. Ωστόσο, στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι διαπιστώνουν μια μακροπρόθεσμη, διακομματική αλλαγή στις σχέσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, και ορισμένοι προχωρούν στην αποσύνδεση των δεσμών με την Κίνα, οι οποίοι έχουν χτιστεί επί δεκαετίες.

Στροφή της GM στη Βόρεια Αμερική

Η προσπάθεια της GM στοχεύει σε εξαρτήματα και υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Βόρεια Αμερική, όπου η εταιρεία κατασκευάζει το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων της παγκοσμίως. Η GM προτιμά να προμηθεύεται ανταλλακτικά από εργοστάσια της Βόρειας Αμερικής για οχήματα που κατασκευάζονται στην περιοχή, αλλά είναι ανοιχτή σε προμηθευτές εκτός των ΗΠΑ και εκτός Κίνας, σύμφωνα με τις πηγές.

Η οδηγία της GM περιλαμβάνει αρκετές άλλες χώρες που, όπως η Κίνα, υπόκεινται σε εμπορικούς περιορισμούς των ΗΠΑ λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, όπως η Ρωσία και η Βενεζουέλα. Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη πηγή ανταλλακτικών αυτοκινήτων στη λίστα.

Η GM ήταν ήδη από τις πιο δραστήριες εταιρείες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας όσον αφορά την απεξάρτηση από την Κίνα για υλικά μπαταριών και μικροτσίπ υπολογιστών. Έχει συνεργαστεί με μια αμερικανική εταιρεία σπάνιων γαιών και έχει επενδύσει σε ένα ορυχείο λιθίου στη Νεβάδα για μελλοντικά υλικά μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, για παράδειγμα. Ωστόσο, η τελευταία προσπάθεια είναι ευρύτερη και περιλαμβάνει πιο βασικά εξαρτήματα και υλικά.

Ένας εκπρόσωπος της GM αρνήθηκε να σχολιάσει τις συζητήσεις της εταιρείας με τους προμηθευτές της. Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιέγραψε τις προσπάθειες της εταιρείας να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας στις ΗΠΑ.

«Εδώ και μερικά χρόνια εργαζόμαστε για να εξασφαλίσουμε την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε η Barra κατά τη διάρκεια της τριμηνιαίας τηλεδιάσκεψης της GM τον Οκτώβριο, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να προμηθεύεται ανταλλακτικά από την ίδια χώρα όπου κατασκευάζει τα αυτοκίνητα, όποτε αυτό είναι δυνατό.

Ο Shilpan Amin, επικεφαλής παγκόσμιων αγορών της GM, δήλωσε σε συνέδριο τον περασμένο μήνα ότι ο κίνδυνος διακοπής του εφοδιασμού ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να απομακρυνθεί από την απλή αξιοποίηση των χωρών με το χαμηλότερο κόστος.

«Η ανθεκτικότητα είναι σημαντική — πρέπει να διασφαλίζεις ότι έχεις μεγαλύτερο έλεγχο στην αλυσίδα εφοδιασμού σου και ότι γνωρίζεις ακριβώς τι έρχεται και πού», είπε.

Η αναδιάρθρωση των αλυσίδων εφοδιασμού μπορεί να διαρκέσει χρόνια

Για τους προμηθευτές ανταλλακτικών, η αναδιάρθρωση των αλυσίδων εφοδιασμού εκτός Κίνας μπορεί να είναι δαπανηρή και περίπλοκη. Η Κίνα έχει αποκτήσει τόσο κυρίαρχη θέση σε ορισμένους τομείς της αλυσίδας εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας – όπως ο φωτισμός, τα ηλεκτρονικά και οι κατασκευαστές εργαλείων και καλουπιών, που κατασκευάζουν εξαρτήματα κατά παραγγελία – που είναι δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, σύμφωνα με στελέχη προμηθευτών.

«Είναι μια μεγάλη προσπάθεια. Οι προμηθευτές αγωνίζονται», δήλωσε ένα στέλεχος ενός μεγάλου κατασκευαστή ανταλλακτικών σχετικά με την πρωτοβουλία της GM.

Ο Collin Shaw, επικεφαλής της MEMA, της Ένωσης Προμηθευτών Οχημάτων, δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι μεγάλοι προμηθευτές έχουν εργαστεί για να «μειώσουν τον κίνδυνο» των αλυσίδων εφοδιασμού τους, μειώνοντας το περιεχόμενο από την Κίνα και ορισμένες άλλες χώρες. Ωστόσο, το δίκτυο ανταλλακτικών και πρώτων υλών εντός της Κίνας είναι βαθιά ριζωμένο, γεγονός που περιπλέκει τις προσπάθειες εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων.

«Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό έχει διαμορφωθεί σε διάστημα 20 ή 30 ετών και προσπαθούμε να το ανατρέψουμε σε λίγα χρόνια», δήλωσε. «Δεν θα συμβεί τόσο γρήγορα».

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο