Αντώνης Κοτζαμανίδης (Entersoftone): Η ανάπτυξη δεν τελείωσε επειδή τελειώνει το RRF

Η ανάπτυξη στο επιχειρηματικό λογισμικό θα συνεχιστεί λόγω των προοπτικών που προσφέρει η AI, είπε ο CEO της Entersoftone, Αντώνης Κοτζαμανίδης

Αντώνης Κοτζαμανίδης (Entersoftone): Η ανάπτυξη δεν τελείωσε επειδή τελειώνει το RRF

«Entersoft και SoftOne ξεκίνησαν την πορεία τους περίπου την ίδια εποχή, το 2002, έχοντας έκτοτε πάντα θετικό πρόσημο κατά τη διάρκεια της ανεξάρτητης πορείας τους, κάτι που συνεχίζεται και τους 10 τελευταίους μήνες που έχουν κοινή πορεία», είπε ο Αντώνης Κοτζαμανίδης, διευθύνων σύμβουλος της Entersoftone, κατά τη χθεσινή πρώτη του συνέντευξη Τύπου σαν επικεφαλής της ενιαίας εταιρείας που προέκυψε από τη συνένωση των δύο.

«Το όραμά μας είναι να ηγηθούμε της ελληνικής αγοράς επιχειρηματικού λογισμικού», είπε σημειώνοντας ότι «μας ενδιαφέρει πρωτίστως πώς θα φτάσει η AI μέσω του επιχειρηματικού λογισμικού μας σε όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους ή πολυπλοκότητας». Μάλιστα, σημείωσε ότι λόγω myData είναι πλέον καθολική η υιοθέτηση αυτών των λογισμικών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι η Entersoftone το δεκάμηνο της υπαρξής της εμφανίζει αύξηση 16% στα ενοποιημένα έσοδα, τα οποία εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 137 και 140 εκατ. ευρώ για το 2025. Παράλληλα, καταγράφεται σημαντικά μεγαλύτερη άνοδος άνω του 33% στο ενοποιημένο EBITDA, το οποίο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 42 και 44 εκατ. ευρώ.

Δραστηριότητες σε 4 χώρες

Αναφερόμενος στην τοποθέτηση της Entersoftone είπε ότι διαθέτει πάνω από 90 χιλιάδες ενεργούς πελάτες και πάνω από 50 χιλιάδες εταιρείες στο cloud ενώ εκδίδει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ηλεκτρονικά παραστατικά ετησίως μέσω e-invoicing (εκτίμηση για το 2025). Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο) απασχολώντας 1.500 εργαζόμενους, πάνω από 4.500 συμβούλους και developers καθώς και πάνω από 700 συνεργάτες, με τον διευθύνοντα σύμβουλο να σημειώνει ότι «είμαστε από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας».

Σύμφωνα με τον Αντώνη Κοτζαμανίδη τα hubs που διαθέτει η Entersoftone στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο) λειτουργούν τόσο σαν hubs υποστήριξης όσο και πωλήσεων καλύπτοντας ουσιαστικά το σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Αντίστοιχα, στρατηγική είναι η τοποθέτηση των hubs που διαθέτει η Entersoftone στις υπόλοιπες χώρες.

«Επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, στόχος να επεκταθούμε εκεί και ιδιαίτερα στην αγορά της Ρουμανίας η οποία έχει τα χαρακτηριστικά που είχε η ελληνική αγορά περίπου το 2010», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoftone.

Αντώνης Κοτζαμανίδης: Ανάπτυξη με βάση την AI

Σχετικά με τα επόμενα βήματα ο Αντώνης Κοτζαμανίδης τόνισε ότι στόχος είνια η οργανική ανάπτυξη με βάση την Τεχνητή Νοημοσύνη. «Το ίντερνετ ουσιαστικά εκδημοκράτισε τη γνώση, η AI θα κάνει το ίδιο με την εμπειρία», είπε χαρακτηριστικά. «Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα λογισμικά μας θα επιτρέψει τη γρήγορη υιοθέτησή της από χιλιάδες επιχειρήσεις συμβάλλοντας καθοριστικά στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους», συμπλήρωσε.

Οι εξαγορές θα συνεχιστούν μεν αλλά θα είναι πιο στοχευμένες και κάποιες θα είναι εκτός Ελλάδος, είπε. Όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoftone το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί μεγάλος κύκλος συγκέντρωσης στην Ελλάδα, άρα λιγότερες εταιρείες στόχοι είναι διαθέσιμες στο εσωτερικό.

«Ίσως υπάρχει ενδιαφέρον για μελλοντικές εξαγορές σε κάθετες αγορές στις οποίες δεν έχουμε παρουσία», είπε για να συμπληρώσει «δεν αποκλείουμε την εξαγορά startup, φτάνει να έχουν ένα προϊόν που μας ενδιαφέρει και να έχουν λογικές αποτιμήσεις».

Σύμφωνα με τον Αντώνη Κοτζαμανίδη η εταιρεία θα επενδύσει 30-35 εκατομμύρια ευρώ (200.000 ανθρωποημερών εργασίας) στην AI και δικαιωμάτων σε LLM (μεγάλα γλωσσικά μοντέλα).

«Η ανάπτυξη δεν τελείωσε επειδή τελειώνει το RRF», είπε ο Αντώνης Κοτζαμανίδης τονίζοντας ότι αυτό ισχύει ακριβώς λόγω των δυνατοτήτων και των προοπτικών που προσφέρει η AI. Παράλληλα πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει μία και μοναδική πρωτιά καθώς βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στη χρήση επιχειρηματικού λογισμικού.

Στα 600-700 εκατ. η αξία της αγοράς του επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα, εκτίμησε, ενώ είπε ότι το σύνολο της αγοράς αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και η πρόβλεψη είναι ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

«Αρκετά με τη συμμόρφωση»

«Είναι σημαντικό να μεταβούμε από την υποχρεωτικότητα και την επιβολή ψηφιακού κόστους στις επιχειρήσεις για τη συμμόρφωσή τους, στην ενίσχυσή τους μέσα από χρηματοδοτικά εργαλεία που θα διευκολύνουν τις επενδύσεις τους σε λύσεις λογισμικού που αυξάνουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους», είπε ο Αντώνης Κοτζαμανίδης τονίζοντας τον ρόλο κλειδί του Κράτους στην μαζική υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις.

«Αρκετά με τη συμμόρφωση, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα», είπε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας ότι ζητούμενο είναι η χρηματοδοτική ενίσχυση από το Κράτος μέσω vouchers ή ΕΣΠΑ. Επιβάλλεται η αλλαγή στο ρόλο του Κράτους, από την επιβολή ψηφιακού κόστους στις επιχειρήσεις για μη συμμόρφωση, στην ενίσχυσή τους με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, κατέληξε.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο