Πιέσεις στην ινδική κυβέρνηση, ασκεί η Air India προκειμένου να πείσει την Κίνα να της επιτρέψει να χρησιμοποιεί μια ευαίσθητη στρατιωτική ζώνη εναέριου χώρου στο Σινγιάνγκ ώστε να συντομεύσει τις διαδρομές, ζήτημα ζωτικό για την ινδική αεροπορική εταιρεια που βλέπει να αυξάνεται το οικονομικό κόστος.
Το ασυνήθιστο αίτημα έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την επανέναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ Ινδίας και Κίνας, μετά από μια πενταετή διακοπή λόγω των συγκρούσεων στα σύνορα των δύο χωρών στα Ιμαλάια κι ενώ ισχύει η απαγόρευση πτήσεων ινδικών αεροπορικών εταιρειών πάνω από το Πακιστάν, μετα την ένταση Ινδίας-Πακιστάν που κλιμακώθηκε σε στρατιωτική εμπλοκή τον περασμένο Μάϊο.
Οπως αναφέρει το Reuters, σε αποκλειστικό δημοσίευμα, η Air India προσπαθεί να αποκαταστήσει τη φήμη της και το διεθνές δίκτυό της μετά την συντριβή ενός Boeing 787 Dreamliner με προορισμό το Λονδίνο, στο Γκουτζαράτ τον Ιούνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 260 άτομα και να αναγκαστεί να διακόψει προσωρινά τις πτήσεις για ελέγχους ασφαλείας.
Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια περιπλέκεται από το κλείσιμο του εναέριου χώρου του Πακιστάν στις ινδικές αεροπορικές εταιρείες, μετά την έξαρση των διπλωματικών εντάσεων μεταξύ των δύο χωρών στα τέλη Απριλίου.
Για την Air India, τη μοναδική αεροπορική εταιρεία της χώρας με σημαντικό διεθνές δίκτυο, το κόστος καυσίμων έχει αυξηθεί κατά 29% και η διάρκεια των ταξιδιών έχει αυξηθεί έως και τρεις ώρες σε ορισμένες μακρινές διαδρομές, σύμφωνα με το προηγουμένως μη δημοσιευμένο έγγραφο που υποβλήθηκε στις ινδικές αρχές στα τέλη Οκτωβρίου και εξετάστηκε από το Reuters.
Διαδρομή ασφάλειας για την Air India
Η ινδική κυβέρνηση εξετάζει το αίτημα της Air India να ζητήσει διπλωματικά από την Κίνα να επιτρέψει εναλλακτική διαδρομή και πρόσβαση έκτακτης ανάγκης σε αεροδρόμια σε περίπτωση εκτροπής πτήσεων στο Χοτάν, το Κασγκάρ και το Ουρούμτσι στο Σινγιάνγκ, με στόχο την ταχύτερη πρόσβαση στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ευρώπη, σύμφωνα με το έγγραφο.
«Το δίκτυο μακρινών αποστάσεων της Air India βρίσκεται υπό σοβαρή λειτουργική και οικονομική πίεση… Η εξασφάλιση της διαδρομής προς το Χοτάν θα είναι μια στρατηγική επιλογή», προσθέτει.
Η αεροπορική εταιρεία, που ανήκει στον Όμιλο Tata και στη Singapore Airlines , εκτίμησε ότι ο αντίκτυπος του κλεισίματος του εναέριου χώρου του Πακιστάν στα προ φόρων κέρδη της ανέρχεται σε 455 εκατομμύρια δολάρια ετησίως – ένα σημαντικό ποσό, δεδομένου ότι η ζημία της για το οικονομικό έτος 2024-25 ανήλθε σε 439 εκατομμύρια δολάρια.
Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι δεν έχει γνώση της κατάστασης και παρέπεμψε το Reuters στις «αρμόδιες αρχές».
Η Air India και οι αρχές πολιτικής αεροπορίας της Ινδίας, της Κίνας και του Πακιστάν δεν απάντησαν στις ερωτήσεις του Reuters.
Ασφάλεια πτήσεων
Ο κινεζικός εναέριος χώρος στον οποίο η Air India επιδιώκει να έχει πρόσβαση περιβάλλεται από μερικά από τα υψηλότερα βουνά του κόσμου, με υψόμετρο 20.000 πόδια (6.100 μέτρα) ή περισσότερο, και αποφεύγεται από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες λόγω των πιθανών κινδύνων για την ασφάλεια σε περίπτωση συμβάντος αποσυμπίεσης.
Ακόμη πιο κρίσιμο είναι το γεγονός ότι υπάγεται επίσης στη Δυτική Διοίκηση του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, η οποία διαθέτει εκτεταμένα πυραυλικά, drone και αμυντικά μέσα και μοιράζεται ορισμένα αεροδρόμια με πολιτικά αεροσκάφη, σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές.
Η έκθεση του Πενταγώνου για τον κινεζικό στρατό τον Δεκέμβριο ανέφερε ότι στις αρμοδιότητες της διοίκησης περιλαμβάνεται η ανταπόκριση σε οποιαδήποτε σύγκρουση με την Ινδία.

Ο κινεζικός στρατός έχει πολύ μεγαλύτερο έλεγχο του εναέριου χώρου της χώρας σε σύγκριση με τις περισσότερες άλλες αγορές αεροπορικών μεταφορών, περιορίζοντας τις διαδρομές πτήσεων.
Ο Damien Symon, που παρακολουθεί πληροφορίες από ανοιχτές πηγές, ανέφερε ότι ο κινεζικός στρατός επέκτεινε πρόσφατα μια αεροπορική βάση στο Χοτάν (Hotan).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του AirNav Radar, καμία μη κινεζική αεροπορική εταιρεία δεν αναχώρησε ή προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Χοτάν τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο Shukor Yusof, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων αεροπορικών μεταφορών Endau Analytics, δήλωσε: «Η Air India μπορεί να προσπαθήσει, αλλά είναι αμφίβολο αν η Κίνα θα δεχτεί» την πρόσβαση, δεδομένου του εδάφους της περιοχής, της έλλειψης αεροδρομίων έκτακτης ανάγκης και της πιθανότητας προβλημάτων ασφαλείας.
Λιγότεροι …αεροδιάδρομοι
Ο εναέριος χώρος σε παγκόσμιο επίπεδο έχει περιοριστεί λόγω της εξάπλωσης των ζωνών σύγκρουσης. Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν απαγορευτεί να πετούν πάνω από τη Ρωσία από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία το 2022 και έχουν αποσυρθεί από πολλές διαδρομές μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας. Αυτό έδωσε στην Air India σχεδόν μονοπώλιο στις απευθείας πτήσεις από την Ινδία.
Ωστόσο, μετά το κλείσιμο του εναέριου χώρου του Πακιστάν, η διαδρομή Δελχί-Ουάσιγκτον της Air India ανεστάλη τον Αύγουστο. Τώρα εξετάζονται και άλλες διαδρομές, με τις απευθείας διαδρομές Μουμπάι και Μπανγκαλόρ προς Σαν Φρανσίσκο να «γίνονται μη βιώσιμες» λόγω της πρόσθετης διάρκειας ταξιδιού τριών ωρών, συμπεριλαμβανομένης μιας τεχνικής στάσης στην Καλκούτα, σύμφωνα με το έγγραφο.
Ζημιά 1,13 εκατ. δολ. την εβδομάδα για την Air India
Μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στη Βομβάη με τη Lufthansa μέσω Μονάχου διαρκεί πλέον μόνο πέντε λεπτά περισσότερο από ό,τι με την Air India.
«Οι επιβάτες μετακινούνται σε ξένες αεροπορικές εταιρείες λόγω του μικρότερου χρόνου πτήσης, καθώς έχουν το πλεονέκτημα της πτήσης πάνω από το Πακιστάν», αναφέρεται στο έγγραφο.
Η Air India εκτιμά ότι η ζητούμενη διαδρομή προς το Χοτάν στην Κίνα θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις επιπλέον απαιτήσεις σε καύσιμα και τους χρόνους πτήσης, να συμβάλει στην αποκατάσταση της χωρητικότητας επιβατών και φορτίου που μειώθηκε κατά 15% σε διαδρομές όπως Νέα Υόρκη-Βανκούβερ-Δελχί, και να μειώσει τις απώλειες κατά περίπου 1,13 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.






![Air India: Η ένταση με το Πακιστάν αυξάνει το κόστος των πτήσεων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/06/AIR-INDIA-300x300.jpg)












![Air India: Η ένταση με το Πακιστάν αυξάνει το κόστος των πτήσεων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/06/AIR-INDIA-scaled.jpg)











