NielsenIQ: Οι Έλληνες εξοικειώνονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Αν και η εξοικείωση με την AI είναι υψηλή, ωστόσο η εμπιστοσύνη παραμένει περιορισμένη, σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ

NielsenIQ: Οι Έλληνες εξοικειώνονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Υψηλή είναι στην Ελλάδα η εξοικείωση με την ΑΙ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας  NIQ AI Survey 2025, που διεξήχθη σε 15 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και Αφρικής, με στόχο να αποτυπώσει τις στάσεις, τις προσδοκίες και τις ανησυχίες των πολιτών απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας στην Ελλάδα το 85% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι «πολύ» ή «αρκετά» εξοικειωμένοι με τον όρο.

Ωστόσο, η εμπιστοσύνη παραμένει περιορισμένη: μόλις 30% δηλώνουν ότι εμπιστεύονται την AI να λαμβάνει αποφάσεις που τους αφορούν προσωπικά – ποσοστό αντίστοιχο με τον μέσο όρο της περιοχής.

Τα κύρια ευρήματα

Χρήση AI: Οι Έλληνες χρησιμοποιούν την AI κυρίως για ψυχαγωγία (54%), εργασία (44%) και εκπαίδευση (40%), ενώ η χρήση σε δημόσια διοίκηση και υγεία παραμένει χαμηλή.

Αλληλεπίδραση: Το 58% χρησιμοποιεί chatbots τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 39% αλληλεπιδρά με AI-generated εικόνες/βίντεο.

Ανησυχίες: Οι μεγαλύτερες ανησυχίες αφορούν την παραπληροφόρηση (56%), την απώλεια ιδιωτικότητας (42%) και τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας (53%).

Προσωποποίηση: Το 52% των Ελλήνων δηλώνει ότι αισθάνεται «παρακολουθούμενο» από την Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ το 43% ζητά μεγαλύτερη διαφάνεια.

Δεδομένα: Οι Έλληνες είναι πιο πρόθυμοι να μοιραστούν ηλικία/φύλο (77%) και ιστορικό αγορών (67%), αλλά λιγότερο πρόθυμοι να δώσουν φωτογραφίες (37%) ή τοποθεσία (50%).

Αγορές: Το 76% έχει συναντήσει AI εφαρμογές στο λιανεμπόριο, κυρίως μέσω οπτικής αναζήτησης, προτάσεων προϊόντων και φωνητικών βοηθών.

Προσδοκίες: Το 64% πιστεύει ότι η AI θα βελτιώσει την καθημερινότητά του τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ το 32% επιθυμεί η AI να ενισχύσει την παραγωγικότητα και την ευκολία στην καθημερινή ζωή.

Τι γίνεται σε άλλες χώρες

Σε σχέση με άλλες χώρες, η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της περιοχής σε επίπεδο εξοικείωσης και χρήσης, αλλά εμφανίζει χαμηλότερη εμπιστοσύνη και υψηλότερη επιφυλακτικότητα σε θέματα προσωπικών δεδομένων.

Οι πιο αισιόδοξες χώρες είναι τα ΗΑΕ, Τουρκία και Νότια Αφρική, ενώ Γαλλία και Γερμανία εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δυσπιστία.

OT Originals
Περισσότερα από Tεχνητή νοημοσύνη

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο