Αιφνίδια πτώση και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο παρουσίασε στη διάρκεια του περασμένου Οκτωβρίου όλη η αγορά της μπύρας, του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών. Υπολογίζεται ότι η μείωση υπερέβη ακόμη και το 10%! Πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε ο ΟΤ απέδιδαν την συγκεκριμένη εξέλιξη – η οποία έχει θορυβήσει τις επιχειρήσεις του κλάδου – πρώτον στην «αμπώτιδα» του τουριστικού κύματος, δηλαδή στην ολοκλήρωση της τουριστικής σεζόν φέτος και δεύτερον, στην γενικότερη κόπωση των ελλήνων καταναλωτών – «υπάρχει πρόβλημα κόπωσης στην αγορά» έλεγε χαρακτηριστικά πηγή του κλάδου.
Κινητικότητα στην αγορά μπίρας
Παρ΄ όλα αυτά οι κατηγορίες του εμφιαλωμένου νερού, των αναψυκτικών και της μπίρας, διατηρούν υψηλό δυναμισμό κι ως εκ τούτου υπάρχει μεγάλη κινητικότητα. Τελευταία χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, που είναι ο leader στην ελληνική κατηγορία της μπύρας και στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων αναπτύσσεται σε «γειτονικές» αγορές – πχ των αλκοολούχων ποτών. Προσφάτως έκανε την παρουσία της της σε μία μικρή αλλά δυναμική αγορά – την αγορά των mixers αναψυκτικών, δηλαδή σόδα με γεύσεις.
Στο προσκήνιο τα mixers
Πηγή της αγοράς έλεγε προς τον ΟΤ στόχος της εταιρείας είναι «στα επόμενα 3 – 4 χρόνια να αποσπάσει ένα ένα υψηλό διψήφιο μερίδιο αγοράς». Σε κάθε περίπτωση αρκετά υψηλότερο του 10%. Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως έλεγαν άλλες πηγές η παραγωγή της μπύρας και των mixers προϊόντων έχει ένα κοινό: το ανθρακικό. Κάτι που κάνει την παραγωγή αυτών των προϊόντων χαμηλού κόστους και ισχυρής κερδοφορίας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στη εν λόγω κατηγορία έχουν επενδύσει η Carlsberg, η Coca Cola 3E, Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεως (Βίκος), η Λουξ, η ΗΒΗ (Pepsico) και η Green Cola.
Γενικότερα πάντως στη συγκεκριμένη αγορά παρατηρείται υψηλός ρυθμός ανάπτυξης στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων – τρέχει με διψήφια ποσοστά – αν και φέτος φαίνεται να υπάρχει πίεση από την υστέρηση του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος. Εν προκειμένω η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σκοπεύει να προχωρήσει στο λανσάρισμα των προϊόντων της νέας κατηγορίας στο επόμενο διάστημα – η χριστουγεννιάτικη αγορά είναι το πρώτο crash test της νέας προσπάθειας – προκειμένου να είναι έτοιμη για την αγορά της επόμενης τουριστικής περιόδου.





































