Η παραγωγή στα γαλλικά εργοστάσια της Stellantis αναμένεται να μειωθεί τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς ο κατασκευαστής των οχημάτων Peugeot, Fiat και Jeep υφίσταται μεγαλύτερη επιβράδυνση της παραγωγής σε σύγκριση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές του.
Ο αριθμός των οχημάτων που παράγονται στα πέντε εργοστάσια συναρμολόγησης της εταιρείας στη Γαλλία προβλέπεται να μειωθεί κατά 11% μεταξύ 2025 και 2028, σύμφωνα με εκτιμήσεις των συνδικάτων που βασίζονται σε παρουσιάσεις της Stellantis την περασμένη εβδομάδα.
Η παραγωγή έφτασε τα 661.000 οχήματα το 2025, σημειώνοντας ανάκαμψη από το χαμηλό των 565.000 το 2024
Η παραγωγή έφτασε τα 661.000 οχήματα το 2025, σημειώνοντας ανάκαμψη από το χαμηλό των 565.000 το 2024, όταν τα υψηλά αποθέματα και η επιβράδυνση της ζήτησης επηρέασαν την εταιρεία.
Ωστόσο, η Stellantis αναμένει ότι η παραγωγή θα μειωθεί και στα πέντε εργοστάσια συναρμολόγησης τα επόμενα τρία χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν σε λιγότερο από 590.000 το 2028, σύμφωνα με τα στοιχεία του συνδικάτου που είδε η Financial Times.
Η Stellantis έχει πληγεί περισσότερο από πολλούς άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων από την επιβράδυνση της ζήτησης στην Ευρώπη.
Μια έκθεση της McKinsey για την ομάδα εκπροσώπησης των προμηθευτών αυτοκινήτων Clepa, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, εκτιμά ότι η παραγωγή ελαφρών οχημάτων στην Ευρώπη θα μειωθεί κατά 6% σε 8,9 εκατομμύρια μεταξύ 2024 και 2028.
Σύμφωνα με την έκθεση, η ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτων το 2024 ήταν περισσότερο από 30% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2017, και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Stellantis είχε τη μεγαλύτερη πτώση στην ανάπτυξη από οποιονδήποτε άλλο μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην ήπειρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Antonio Filosa, δήλωσε στους Financial Times τον Νοέμβριο ότι «[Η συνολική ευρωπαϊκή αγορά] έχασε 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα από την προ-Covid περίοδο μέχρι σήμερα.
Αυτό ισοδυναμεί με την παραγωγική ικανότητα 10 εργοστασίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεν μπορούμε να αντέξουμε να χάσουμε άλλα 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα».
Η παραγωγή της Stellantis στη Γαλλία
Η γαλλική παραγωγή της Stellantis αναμένεται να είναι χαμηλότερη στο εργοστάσιό της στο Poissy, στην περιοχή Île-de-France, που περιλαμβάνει το Παρίσι. Το εργοστάσιο λειτουργεί ως εργοστάσιο αυτοκινήτων για διάφορες μάρκες από το 1937.
Απασχολεί 2.000 άτομα, αλλά επί του παρόντος παράγει δύο μοντέλα που πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους το 2028, οπότε η παραγωγή οχημάτων αναμένεται να μειωθεί σε 55.000, έναντι περισσότερων από 90.000 το 2025.
Η Stellantis ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ σε μεταλλουργία και ανακύκλωση στο εργοστάσιο, η οποία θα δημιουργήσει 200 θέσεις εργασίας.
Η απόφαση για τη συνέχιση της παραγωγής αυτοκινήτων μετά το 2028 θα ληφθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, αλλά «το εργοστάσιο δεν θα κλείσει», δήλωσε η Stellantis.
Η δέσμευση αυτή έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τα συνδικάτα, αλλά οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σημείωσαν ότι οι θέσεις εργασίας κινδυνεύουν, καθώς δεν έχει ανατεθεί η παραγωγή νέων οχημάτων στο εργοστάσιο.
«Δεν είναι πανάκεια. Δεν υπάρχει νέο πρόγραμμα για την κατασκευή αυτοκινήτων», δήλωσε ο Laurent Oechsel, εκπρόσωπος του συνδικάτου CFE-CGC, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα συνδικάτα περιμένουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική της Filosa για το νέο έτος.
Ο Fabrice Jamart, εκπρόσωπος του συνδικάτου CGT που πρόσκειται στο γαλλικό κομμουνιστικό κόμμα, πρόσθεσε: «Για μένα, είναι μια προσπάθεια να εντυπωσιάσουν το κοινό, λέγοντας “Κάνουμε κάτι, σας φροντίζουμε, μην ανησυχείτε”. Τότε, όταν πέσει η αξίνα, θα είναι πολύ αργά».
Ο Filosa θα παρουσιάσει τη στρατηγική του για την αναστροφή της Stellantis το νέο έτος, έχοντας αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον Ιούνιο.
Είναι ένας από τους διευθυντές της αυτοκινητοβιομηχανίας που ασκούν πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χαλαρώσει την προγραμματισμένη απαγόρευση των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταργήσει την προτεινόμενη απαγόρευση και να επιτρέψει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων μετά την προθεσμία.
Η Stellantis αρνήθηκε να σχολιάσει τις προβλέψεις της για την παραγωγή, αλλά ο Filosa είπε για την κίνηση του Mερτς: «Τώρα έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία να επανεξετάσουμε τους κανόνες και να συμφιλιώσουμε τους τρεις βασικούς στόχους της Ευρώπης: την απανθρακοποίηση, τη βιομηχανική ανθεκτικότητα που προστατεύει τις θέσεις εργασίας και τη στρατηγική αυτονομία, και την οικονομική προσιτότητα».


































